• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det har pratats om tidigare i trÄden, men om behovet finns kan man bestÀlla en extra halvlÀnk, dÄ har man det mesta tÀckt
Det Ă€r ingen hĂ€r som rĂ„kar sitta pĂ„ en halvlĂ€nk passande SBGN005 som kan tĂ€nkas avyttras till en rimlig peng? :) Har provat lite fram och tillbaka och insett att jag troligen behöver en till för att fĂ„ till en bra passform. PM:a gĂ€rna isf, tack!🙏

Senast Àndrad:
VÀldigt nöjd med denna. :D
CE03A2D8-0CD2-48A1-85FD-EE46F60796DC.jpeg

Det Ă€r ingen hĂ€r som rĂ„kar sitta pĂ„ en halvlĂ€nk passande SBGN005 som kan tĂ€nkas avyttras till en rimlig peng? :) Har provat lite fram och tillbaka och insett att jag troligen behöver en till för att fĂ„ till en bra passform. PM:a gĂ€rna isf, tack!🙏
Verkar som att det Ă€r pĂ„ vĂ€g att lösa sig, KS Ă€r ju fantastiskt! :) 👍

Efter att min favvo klock-influencer pĂ„ insta postade en bild pĂ„ sin SBGJ00E idag sĂ„ har jag insett att jag bara MÅSTE ha en SBGJ201. Jag har spanat GS med vit urtavla ett tag och har bestĂ€mt mig att jag vill ha en hi-beat och inte Spring Drive, iaf för stunden. Jag har sökt igenom trĂ„den och den verkar lista pĂ„ 64,4k sek och den ser ut som en dröm. SĂ„g en pĂ„ köp och sĂ€lj i vĂ„ras som gick för 35?! Det hade ju suttit som en keps. I vilket fall, visaren pĂ„ SBGJ001 var svart och inte blĂ„ som pĂ„ den senare? Är det nĂ„gon annan skillnad? Finns det nĂ„got "officiellt" lĂ€derarmband till den, eller nĂ„got orginalseiko som nĂ„gon vet Ă€r snyggt och gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„?

Efter att min favvo klock-influencer pĂ„ insta postade en bild pĂ„ sin SBGJ00E idag sĂ„ har jag insett att jag bara MÅSTE ha en SBGJ201. Jag har spanat GS med vit urtavla ett tag och har bestĂ€mt mig att jag vill ha en hi-beat och inte Spring Drive, iaf för stunden. Jag har sökt igenom trĂ„den och den verkar lista pĂ„ 64,4k sek och den ser ut som en dröm. SĂ„g en pĂ„ köp och sĂ€lj i vĂ„ras som gick för 35?! Det hade ju suttit som en keps. I vilket fall, visaren pĂ„ SBGJ001 var svart och inte blĂ„ som pĂ„ den senare? Är det nĂ„gon annan skillnad? Finns det nĂ„got "officiellt" lĂ€derarmband till den, eller nĂ„got orginalseiko som nĂ„gon vet Ă€r snyggt och gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„?
Sbgj001 har blÄnerad gmt-visare.

Min gamla
IMG_20181213_133044-01.jpeg
IMG_20190106_143931-01.jpeg
IMG_20181130_111831-01.jpeg
IMG_20181128_093421-01.jpeg
IMG_20181128_093732-01.jpeg
IMG_20181130_092308-01.jpeg
IMG_20181128_095411-01.jpeg

Dagens 56a pÄ lÀder.

Var inne pÄ Wako en svÀng och blev förundrad som vanligt över GS boetter nuförtiden, ser lite hempolerade ut frÄn fabrik i mina ögon.
Tittade nĂ€rmare pĂ„ klocka med sĂ„ kallad ”44” boett, borta Ă€r dom riktigt plana ytorna och skarpa kanterna.
1CCD1206-ACD7-4F6A-BEFB-A8732BD9D0E5.jpeg

DĂ€r ser man, en öl för mĂ„nga igĂ„r kanske pĂ„ mig. Nu blir man inte mindre sugen. Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ den och 201 till utseendet, eller helt samma?
Mig veterligen Àr det bara tavlan som skiljer. StÄr inte Seiko pÄ den likt bilderna pÄ min gamla. IstÀllet har man flyttat upp GS logga och svarta texten Grand Seiko dit. Samt lagt till Automatic ovanför texten hi-beat.

JÀkligt trevlig klocka nu nÀr jag tÀnker efter. Men den blev lite stor pÄ mina 16cm handleder. Hade liknande modell med gmt, dessa galet fina visare och tavla funnits tillgÀngligt i en 36-38mm boett hade jag varit helsÄld!

Mig veterligen Àr det bara tavlan som skiljer. StÄr inte Seiko pÄ den likt bilderna pÄ min gamla. IstÀllet har man flyttat upp GS logga och svarta texten Grand Seiko dit. Samt lagt till Automatic ovanför texten hi-beat.

JÀkligt trevlig klocka nu nÀr jag tÀnker efter. Men den blev lite stor pÄ mina 16cm handleder. Hade liknande modell med gmt, dessa galet fina visare och tavla funnits tillgÀngligt i en 36-38mm boett hade jag varit helsÄld!
Har du haft chansen att prova sbgn013 eller sbgn011? De Àr visserligen 40 mm men kanske sitter lite annorlunda.

Har 16,5 cm sjÀlv, men jag Àr beredd att köra. FÄr försöka klÀmma pÄ den nÄgonstans bara. Men Àr det din handled pÄ bilderna? Tycker det ser riktigt bra ut men vet ju hur man sjÀlv Àr med detaljer.

Har du haft chansen att prova sbgn013 eller sbgn011? De Àr visserligen 40 mm men kanske sitter lite annorlunda.
Sbgj001 Àr Àven den 40mm. Men som skrivet ovan sÄ Àr de ganska tjocka och tunga. Förbannat fina dock!
Har 16,5 cm sjÀlv, men jag Àr beredd att köra. FÄr försöka klÀmma pÄ den nÄgonstans bara. Men Àr det din handled pÄ bilderna? Tycker det ser riktigt bra ut men vet ju hur man sjÀlv Àr med detaljer.
Japp det Àr de. BekvÀm boett att bÀra men lite tjock och tung som sagt.

Har snöat in mig lite pÄ en sbgn005 min minsta klocka idag Àr en spb149 40mm
och Àr rÀdd att den ska upplevas för liten.
NÄgon hÀr som Àger/Àgt och har ca 17,4cm runt handled?
NĂ„gon tillsalu med kanske?😋

Har snöat in mig lite pÄ en sbgn005 min minsta klocka idag Àr en spb149 40mm
och Àr rÀdd att den ska upplevas för liten.
NÄgon hÀr som Àger/Àgt och har ca 17,4cm runt handled?
NĂ„gon tillsalu med kanske?😋

Sjukt fin klocka, supernöjd med min Àven om jag upplevde lÀnken som lite rasslig inledningsvis. Tycker att den bÀrs större Àn min BB58 som ocksÄ ska vara 39mm. Bezelen Àr ganska tunn sÄ det blir mycket tavla ÀndÄ. Jag har ca 17 cm runt handleden och hÄller mig helst i spannet mellan 38-41.

Det ligger en ute just nu pÄ K&S: https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgn005-gmt.140055/ (Obs, har ingen koppling till sÀljaren, men spanar av annonserna ohÀlsosamt ofta...)

Sjukt fin klocka, supernöjd med min Àven om jag upplevde lÀnken som lite rasslig inledningsvis. Tycker att den bÀrs större Àn min BB58 som ocksÄ ska vara 39mm. Bezelen Àr ganska tunn sÄ det blir mycket tavla ÀndÄ. Jag har ca 17 cm runt handleden och hÄller mig helst i spannet mellan 38-41.

Det ligger en ute just nu pÄ K&S: https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgn005-gmt.140055/ (Obs, har ingen koppling till sÀljaren, men spanar av annonserna ohÀlsosamt ofta...
Va bra för BB58 va jag sugen pÄ lÀnge men den blir nÀstan trÄkig i jÀmförelse med sbgn005.

Va bra för BB58 va jag sugen pÄ lÀnge men den blir nÀstan trÄkig i jÀmförelse med sbgn005.
Jag kan hÄlla med!

Har en BB58 navy som jag köpte ganska nyss. JÀttefin klocka pÄ alla vis men den kÀnns lite... trÄkig pÄ nÄgot vis i förhÄllande till min GS. Vet inte om det beror pÄ hypen som varit kring BB eller om den faktiskt Àr lite trÄkig.
Framtiden fÄr utvisa.

Jag har i alla fall kommit pÄ att 39mm Àr en "sweet spot" för mina 17,3mm handleder.

Tillbaka
Topp