Inte sÄ fint vÀder, men fint sÀllskap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En SBGT235 utan sekundvisare hade varit fulltrÀff! GÀrna lite lysmassa pÄ det ocksÄ.Spelar det nÄgon roll, vilken GS-kvarts skulle du köpa utan sekundvisare? Det finns ju massa fina klockor utan sekundvisare du kan köpa istÀllet.
SÄ i princip vill du ha en klocka GS inte gör eller har gjort, och med största sannolikhet aldrig kommer göra? Vad Àr det som gör att du vill ha just GS? Det finns ju som jag sa andra fina klockor utan sekundvisare. Kombinationen dag/datum men utan sekundvisare lÀr du fÄ vÀldigt svÄrt att hitta, och speciellt i denna trÄd... Har du sett Tissot Secret Date? Kanske kan vara nÄgot?En SBGT235 utan sekundvisare hade varit fulltrÀff! GÀrna lite lysmassa pÄ det ocksÄ.
Det Àr vÀl ganska uppenbart varför man vill ha en GS?SÄ i princip vill du ha en klocka GS inte gör eller har gjort, och med största sannolikhet aldrig kommer göra? Vad Àr det som gör att du vill ha just GS? Det finns ju som jag sa andra fina klockor utan sekundvisare. Kombinationen dag/datum men utan sekundvisare lÀr du fÄ vÀldigt svÄrt att hitta, och speciellt i denna trÄd... Har du sett Tissot Secret Date? Kanske kan vara nÄgot?
Det Àr vÀl ganska uppenbart varför man vill ha en GS?
Nej, sÄ Àr det inte. Jag undrade ifall det fanns en GS utan sekundvisare.Vanligtvis nÀr man vill ha en klocka Àr det ju för att man gillar den, men i det hÀr fallet verkar det vara mer att du tÀnker dig att du skulle gilla en klocka som inte finns och att GS Àr den som skulle kunna göra den Ät dig
Nej, sÄ Àr det inte. Jag undrade ifall det fanns en GS utan sekundvisare.
Jag skrev en specifik modell, eftersom jag fick frÄgan?Först frÄgade du det och sen sa du att en specifik modell hade varit nice utan sekundvisare, men dessvÀrre finns den nog inte. Det borde inte vara överdrivet svÄrt att plocka bort sekundvisaren frÄn den dock, men dÄ fÄr du leva med att röret i mitten sticker upp ifall du inte sÄgar av det ocksÄ.
Jag skrev en specifik modell, eftersom jag fick frÄgan?
SÄ vad Àr det som bekymrar dig?
Vem har sagt att jag Àr bekymrad?SÄ vad Àr det som bekymrar dig?
Fast du vill ju inte riktigt ha en GS, du vill ju ha nÄgot som inte finns. Tidigare har du efterfrÄgat dag+datum, nu nÀr du vet vilka som har det vill du ha utan sekundvisare. SÄ det verkar inte som GS Àr för digDet Àr vÀl ganska uppenbart varför man vill ha en GS?
Okej, dÄ vet jag att GS inte Àr nÄgot för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.Fast du vill ju inte riktigt ha en GS, du vill ju ha nÄgot som inte finns. Tidigare har du efterfrÄgat dag+datum, nu nÀr du vet vilka som har det vill du ha utan sekundvisare. SÄ det verkar inte som GS Àr för dig
UrsĂ€kta, ta det hĂ€r med GS och sekundvisarn igen. Jag hĂ€ngde inte med i alla turernaâ»Okej, dĂ„ vet jag att GS inte Ă€r nĂ„got för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.
SÄhÀr kan du bÀra den. Problem solved.Okej, dÄ vet jag att GS inte Àr nÄgot för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.
Okej, dÄ vet jag att GS inte Àr nÄgot för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.
Har du hunnit bilda dig nĂ„gon uppfattning om hur de tvĂ„ klockorna stĂ„r sig mot varandra? DĂ„ tĂ€nker jag inte primĂ€rt pĂ„ spring drive vs hi-beat, utan boetterna och annat âpĂ„ utsidanâ.Har precis lĂ€mnat in SBGH257 pĂ„ service hos Grand Seiko butiken i NYC. DĂ„ passade fransmannen som jobbar dĂ€r pĂ„ att lura pĂ„ mig den hĂ€r.
Inte mycket Ă€n. Inte mer Ă€n att spring driven Ă€r mycket mindre. Hi beaten Ă€r ju rejĂ€lt storHar du hunnit bilda dig nĂ„gon uppfattning om hur de tvĂ„ klockorna stĂ„r sig mot varandra? DĂ„ tĂ€nker jag inte primĂ€rt pĂ„ spring drive vs hi-beat, utan boetterna och annat âpĂ„ utsidanâ.
- HÄller med, sÄn boettform och sÄna index ser man inte idagBrukar ju alltid hÀvda att den hÀr trÄden har för lite Àldre klockor.
61 VFA frÄn 72.
- HÄller med, sÄn boettform och sÄna index ser man inte idag
Hur stor Àr den?
Riktigt synd faktiskt. Om GS producerat en sÄdan sÄ hade jag stÄtt först i kön.
Det kanske bara Àr jag, men vad Àr poÀngen med en HAQ utan sekundvisare? KÀnns ganska meningslöstRiktigt synd faktiskt. Om GS producerat en sÄdan sÄ hade jag stÄtt först i kön.
Det Àr vÀl som med allt annat- kÀnslan.Det kanske bara Àr jag, men vad Àr poÀngen med en HAQ utan sekundvisare? KÀnns ganska meningslöst
Man vill inte att kollegorna med rolex ska se att man har en kvartsklockaDet kanske bara Àr jag, men vad Àr poÀngen med en HAQ utan sekundvisare? KÀnns ganska meningslöst