• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Inte sĂ„ fint vĂ€der, men fint sĂ€llskap 🙂
AC70E615-C657-4818-AAAB-1E35A7D74B98.jpeg

En SBGT235 utan sekundvisare hade varit fulltrÀff! GÀrna lite lysmassa pÄ det ocksÄ.
SÄ i princip vill du ha en klocka GS inte gör eller har gjort, och med största sannolikhet aldrig kommer göra? Vad Àr det som gör att du vill ha just GS? Det finns ju som jag sa andra fina klockor utan sekundvisare. Kombinationen dag/datum men utan sekundvisare lÀr du fÄ vÀldigt svÄrt att hitta, och speciellt i denna trÄd... Har du sett Tissot Secret Date? Kanske kan vara nÄgot? :)

SÄ i princip vill du ha en klocka GS inte gör eller har gjort, och med största sannolikhet aldrig kommer göra? Vad Àr det som gör att du vill ha just GS? Det finns ju som jag sa andra fina klockor utan sekundvisare. Kombinationen dag/datum men utan sekundvisare lÀr du fÄ vÀldigt svÄrt att hitta, och speciellt i denna trÄd... Har du sett Tissot Secret Date? Kanske kan vara nÄgot? :)
Det Àr vÀl ganska uppenbart varför man vill ha en GS?

Det Àr vÀl ganska uppenbart varför man vill ha en GS?

Vanligtvis nÀr man vill ha en klocka Àr det ju för att man gillar den, men i det hÀr fallet verkar det vara mer att du tÀnker dig att du skulle gilla en klocka som inte finns och att GS Àr den som skulle kunna göra den Ät dig

Vanligtvis nÀr man vill ha en klocka Àr det ju för att man gillar den, men i det hÀr fallet verkar det vara mer att du tÀnker dig att du skulle gilla en klocka som inte finns och att GS Àr den som skulle kunna göra den Ät dig
Nej, sÄ Àr det inte. Jag undrade ifall det fanns en GS utan sekundvisare.

Nej, sÄ Àr det inte. Jag undrade ifall det fanns en GS utan sekundvisare.

Först frÄgade du det och sen sa du att en specifik modell hade varit nice utan sekundvisare, men dessvÀrre finns den nog inte. Det borde inte vara överdrivet svÄrt att plocka bort sekundvisaren frÄn den dock, men dÄ fÄr du leva med att röret i mitten sticker upp ifall du inte sÄgar av det ocksÄ.

Först frÄgade du det och sen sa du att en specifik modell hade varit nice utan sekundvisare, men dessvÀrre finns den nog inte. Det borde inte vara överdrivet svÄrt att plocka bort sekundvisaren frÄn den dock, men dÄ fÄr du leva med att röret i mitten sticker upp ifall du inte sÄgar av det ocksÄ.
Jag skrev en specifik modell, eftersom jag fick frÄgan?

Fast du vill ju inte riktigt ha en GS, du vill ju ha nĂ„got som inte finns. Tidigare har du efterfrĂ„gat dag+datum, nu nĂ€r du vet vilka som har det vill du ha utan sekundvisare. SĂ„ det verkar inte som GS Ă€r för dig 😉
Okej, dÄ vet jag att GS inte Àr nÄgot för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.

Okej, dÄ vet jag att GS inte Àr nÄgot för mig eftersom jag vill ha en GS utan sekundvisare.

Skriv till GS och hÀlsa att du vill designa en ny modell, de kanske lÄter dig göra en. Casio har ju en massa collabs hela tiden sÄ varför inte GS?

Passa pÄ att göra en spring drive utan datum och kraftreservsvisare pÄ typ 36 mm nÀr du ÀndÄ Àr igÄng. HÀr Àr ett förslag pÄ baksida

1621101411096.png

Har precis lÀmnat in SBGH257 pÄ service hos Grand Seiko butiken i NYC. DÄ passade fransmannen som jobbar dÀr pÄ att lura pÄ mig den hÀr.

8F264C3F-C993-4697-B8ED-722BBDEE1D76.jpeg
Har du hunnit bilda dig nĂ„gon uppfattning om hur de tvĂ„ klockorna stĂ„r sig mot varandra? DĂ„ tĂ€nker jag inte primĂ€rt pĂ„ spring drive vs hi-beat, utan boetterna och annat ”pĂ„ utsidan”.

Har du hunnit bilda dig nĂ„gon uppfattning om hur de tvĂ„ klockorna stĂ„r sig mot varandra? DĂ„ tĂ€nker jag inte primĂ€rt pĂ„ spring drive vs hi-beat, utan boetterna och annat ”pĂ„ utsidan”.
Inte mycket Àn. Inte mer Àn att spring driven Àr mycket mindre. Hi beaten Àr ju rejÀlt stor

Jag tycker om GS dÄ dom gör fenomenala klockor. Har en SBGE033 samt en SBGV243 och Àr otroligt nöjd med dessa. Det Àr de bÀsta klockor jag nÄgonsin haft. Har Àven allt mer börjat tycka om lite avskalade klockor och det skulle kÀnnas komplett pÄ nÄgot vis om jag Àven kunde fÄ tag i en tvÄhandare. Och om jag ska vara riktigt Àrlig sÄ skulle jag nog stÀlla mig först i kön ifall GS slÀppte en sÄdan modell och det oavsett verk.

Tillbaka
Topp