• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

4522-8000 frĂ„n 71. Älskar verkligen den, men skulle gĂ€rna hitta ett exemplar i mint condition

20210720_153530.jpg

4522-8000 frĂ„n 71. Älskar verkligen den, men skulle gĂ€rna hitta ett exemplar i mint condition

20210720_153530.jpg

Den ser ju okej ut, brukad men inte sönderpolerad och med karaktÀr kvar.
Perfekta exemplar har ju sin charm men Àven nackdelar ochsÄ, man kan lÀtt bli nojig att rÄka repa dom och prismÀssigt blir det en helt annan dimension.
RÀtt svÄrt att hitta dessutom.

Jag sÄlde en oanvÀnd med 7000 boetten och blÄ tavla med orginal armband, prislapp och hela kalaset för 12 tusen för en 6-7 Är sen av oklar anledning.
Nu ser priserna helt annorlunda ut för riktigt fina klockor medans dom lite sÀmre ökat mindre.

Den ser ju okej ut, brukad men inte sönderpolerad och med karaktÀr kvar.
Perfekta exemplar har ju sin charm men Àven nackdelar ochsÄ, man kan lÀtt bli nojig att rÄka repa dom och prismÀssigt blir det en helt annan dimension.
RÀtt svÄrt att hitta dessutom.

Jag sÄlde en oanvÀnd med 7000 boetten och blÄ tavla med orginal armband, prislapp och hela kalaset för 12 tusen för en 6-7 Är sen av oklar anledning.
Nu ser priserna helt annorlunda ut för riktigt fina klockor medans dom lite sÀmre ökat mindre.
Den Àr helt ok. Troligtvis aldrig polerad, vilket sÄklart har sin charm

Ja, priserna har stuckit rejÀlt. Men jag tror de kommer sticka ivÀg Ànnu mer framför. MÄnga modeller Àr fortfarande hyffsat prisvÀrda ÀndÄ.

Nu har jag fÄtt en sÄn "nÀr man vÀl sett kan man inte fÄ det osett" nÀr det gÀller GS med GMT. Det verkar bÄde pÄ Springdrive och mekaniska som att GMT-visaren ofta Àr osynkad...
Är det sĂ„? Min gmt Ă€r perfekt pĂ„ alla sĂ€tt, bĂ„de att allt linjerar samt hur den trĂ€ffar index med sekundvisaren. För att inte tala om tidhĂ„llningen som efter ett par mĂ„nader verkar hamna pĂ„ 3 spy. Fast dĂ„ Ă€r det en kvarts😏

UrsĂ€kta men jag förstĂ„r inte vad som Ă€r ur synk? Tycker gmt pĂ„ samtliga stĂ€mmer bra med timvisaren
 Lite svĂ„rt kanske för mig att se dĂ„ det Ă€r enklar med heltimmar
 kanske med undantag av S&S
ska jag ta fram skĂ€mskudden đŸ€Ł givetvis Ă€r det timmen mellan den som Ă€r instĂ€lld
*jag ska alltsĂ„ inte anvĂ€nda GMT-visare utan fortsĂ€tta anvĂ€nda dual time 😆

Hur kommer det sig att denna Àr osÄld? Legat uppe till försÀljning ett bra tag nu. Bra pris, ifall man tar 25% moms i beaktning ocksÄ.

Priset Àr vÀl helt ok men den Àr listad som Bell & ross?

Ligger Àven hÀr https://item.rakuten.co.jp/ioki-shop1/33f0178/

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp