• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

h.wallin

Breitling
2-Faktor
Var för ett tag sen i Aix-en-Provence, hade pÄ mig min SBGX061 som jag köpte hÀr pÄ forumet o sÄg att det fanns en Seikobutik. Var ju tvungen att kika in. VÀl inne sÄg de som jobbade direkt att jag hade en GS och bad mig följa med en trappa upp. De repade av till övervÄningen och gav en genomgÄng av nya modeller, bland annat 60-Ärsjubileumsklockorna m.m. VÀldigt trevlig butik och trevlig personal! Och trevlig upplevelse sÄ klart! Det enda som skvallrade om övervÄningen var den enda GS som de hade i montern i första bilden.
8F69CF9D-F063-46C3-9434-B42ACC26389A.jpeg
5E9A53C1-14F2-4509-8492-28AE993A018C.jpeg
652F153E-C78C-493C-9CDF-8269316A11A7.jpeg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Var för ett tag sen i Aix-en-Provence, hade pÄ mig min SBGX061 som jag köpte hÀr pÄ forumet o sÄg att det fanns en Seikobutik. Var ju tvungen att kika in. VÀl inne sÄg de som jobbade direkt att jag hade en GS och bad mig följa med en trappa upp. De repade av till övervÄningen och gav en genomgÄng av nya modeller, bland annat 60-Ärsjubileumsklockorna m.m. VÀldigt trevlig butik och trevlig personal! Och trevlig upplevelse sÄ klart! Det enda som skvallrade om övervÄningen var den enda GS som de hade i montern i första bilden.
8F69CF9D-F063-46C3-9434-B42ACC26389A.jpeg
5E9A53C1-14F2-4509-8492-28AE993A018C.jpeg
652F153E-C78C-493C-9CDF-8269316A11A7.jpeg

Coolt! Till och med handlarna Àr stealth.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hej!

HÀr kommer en liten heads up. Jag har en SBGV245 som kommer att behöva lÀmna, sÄ om nÄgon Àr sugen pÄ en sÄdan Àr det bara att dra ett PM. Annars lÀgger jag ut en annons pÄ forumet sÄ smÄningom.

/Henrik
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Den dĂ€r rackaren alltsĂ„ đŸ‘ŒđŸ€€

Det Àr bÄde nördigt och coolt att Grand Seiko har valt att bygga tavlans mönster pÄ urverkets namn. Det Àr riktig fan service att sÄ tydligt vÀnda sig till dem som faktiskt Àr medvetna om vad som finns innanför skalet. "Vanliga" mÀnniskor ser vÀl bara att tavlan Àr mönstrad, men förstÄr inte betydelsen. Finns det nÄgon annan tillverkare som gör nÄgot liknande? Jag kommer spontant inte pÄ nÄgon.
 

h.wallin

Breitling
2-Faktor
NÄgon som kört SBGX-modellerna pÄ lÀder och kan bjussa pÄ lite bilder?
Det hÀr Àr Àven jag sugen pÄ att se, kör min pÄ nato sedan jag köpte den, och gillar det skarpt. Men hade verkligen velat se lite variation med lÀder. Finns det fem-lÀderarmband att fÄ tag pÄ lÀtt? Har letat lite slött men inte hittat ngt som kÀndes helt hundra.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp