• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jamen dÄ lÄter det ju som du hittat rÀtt. Varför osÀkerheten?
För mig Àr det framförallt hantverket och den otroliga finishen som lockar med GS. Yrkesskickligheten och den typiskt japanska stoltheten över att göra nÄgot riktigt bra tycker jag verkligen prÀglar GS.

-Jag tror att den mest ultimata kombon hade varit en kvarts GS som till exempel min SBGX259 och en mekanisk klocka med lĂ„ng PR som till exempel en BB58. DĂ„ fĂ„r jag lite mer bredd🙂

ApropÄ quartz. Vad sjutton hÀnde med begpriserna pÄ SBGV245? PÄ mindre Àn ett Är har annonserna gÄtt frÄn stadiga 25' till de tvÄ senaste pÄ 38'!
Jag har ocksÄ noterat detta och tycker det Àr helsnurrigt. Den Àr tydligen slut hos mÄnga handlare, men att begagnade redan skulle sÀljas för mer Àn nypris Àr konstigt, speciellt med tanke pÄ att man kan köpa den svarta versionen SBGV243 ny för under 30k.

Betyder fÀrgen verkligen sÄ mycket?

8 dagars Panna eller Oris 10 dagar kanske? Fast nu Ă€r vi nog i fel trĂ„d för den diskussionen 🙂

-Jag var nĂ€ra pĂ„ att köpa Panerai efter alla tre gĂ„nger som jag sĂ„lde min Speedmaster. Anledningen till att jag inte vĂ„gat mig pĂ„ Panerai Ă€nnu Ă€r storleken. Grymt coola men frĂ„gan Ă€r om den kommer att kĂ€nnas opraktiskt pga sin storlek?đŸ€” MĂ„ste prova 😇

Oris lĂ„ter bra men jag Ă€r inte sĂ„ insatt
. 🙂

-Jag var nĂ€ra pĂ„ att köpa Panerai efter alla tre gĂ„nger som jag sĂ„lde min Speedmaster. Anledningen till att jag inte vĂ„gat mig pĂ„ Panerai Ă€nnu Ă€r storleken. Grymt coola men frĂ„gan Ă€r om den kommer att kĂ€nnas opraktiskt pga sin storlek?đŸ€” MĂ„ste prova 😇

Oris lĂ„ter bra men jag Ă€r inte sĂ„ insatt
. 🙂
Google Ă€r din vĂ€n 😉

-Jag tror att den mest ultimata kombon hade varit en kvarts GS som till exempel min SBGX259 och en mekanisk klocka med lĂ„ng PR som till exempel en BB58. DĂ„ fĂ„r jag lite mer bredd🙂
Ta ett djupt andetag. Din nuvarande kombo Àr bra. Jag har haft/har bb58, svart, och tvÄ sbgn. (001 och nu 003)
Edit. SÄg nu pÄ köp/sÀlj att du redan bestÀmt dig.

Ta ett djupt andetag. Din nuvarande kombo Àr bra. Jag har haft/har bb58, svart, och tvÄ sbgn. (001 och nu 003)
Edit. SÄg nu pÄ köp/sÀlj att du redan bestÀmt dig.

-Jag hade en blÄ BB58 ocksÄ och dÀr var det inget att klaga pÄ egentligen.

Japp, jag har lagt ut klockan men jag har inte bestĂ€mt mig till 100% Ă€nnu. Det kan absolut bli sĂ„ att jag drar tillbaka denđŸ‘đŸŒ

Senast imorse kollade jag pĂ„ en Tonfisk för att fullborda min quartz trio till exempel😍

TĂ€nker att min SBGN003 fĂ„r ligga ute veckan ut nĂ€r den Ă€ndĂ„ fortfarande Ă€r i nyskick. Annars fĂ„r den stannaâ€ŠâœŒđŸŒ

-Jag hade en blÄ BB58 ocksÄ och dÀr var det inget att klaga pÄ egentligen.

Japp, jag har lagt ut klockan men jag har inte bestĂ€mt mig till 100% Ă€nnu. Det kan absolut bli sĂ„ att jag drar tillbaka denđŸ‘đŸŒ

Senast imorse kollade jag pĂ„ en Tonfisk för att fullborda min quartz trio till exempel😍

TĂ€nker att min SBGN003 fĂ„r ligga ute veckan ut nĂ€r den Ă€ndĂ„ fortfarande Ă€r i nyskick. Annars fĂ„r den stannaâ€ŠâœŒđŸŒ
Vad roligt att vi tĂ€nker sĂ„ lika Ă€ndĂ„. Har sbgn och sbbn men min sbgx har fĂ„tt lĂ€mna för en the citizen och börjar fundera pĂ„ att bli dubbel medborgaređŸ€©

Dagens.

263CC3ED-1A72-4F14-8A3C-45FA755AC664.jpeg
0BE05886-CA36-4D80-A0C5-895BC89976C1.jpeg

Nu har @zippan sÀnkt sin SBGX263G hÀr pÄ forumet till nÀstan 16k. Det mÄste vÀl ÀndÄ anses som ett jÀvla fynd pÄ en nÀstan ny klocka som befinner sig inom Sveriges grÀnser? KÀnner ej zippan och har inget egenintresse i klockan, men har noterat prisbumparna och nÄgon mÄste vÀl norpa den snart. Kan jag tycka i alla fall.

Nu har @zippan sÀnkt sin SBGX263G hÀr pÄ forumet till nÀstan 16k. Det mÄste vÀl ÀndÄ anses som ett jÀvla fynd pÄ en nÀstan ny klocka som befinner sig inom Sveriges grÀnser? KÀnner ej zippan och har inget egenintresse i klockan, men har noterat prisbumparna och nÄgon mÄste vÀl norpa den snart. Kan jag tycka i alla fall.
Folk ska betala av semesterns kreditskulder nu verkar det som...

Var för ett tag sen i Aix-en-Provence, hade pÄ mig min SBGX061 som jag köpte hÀr pÄ forumet o sÄg att det fanns en Seikobutik. Var ju tvungen att kika in. VÀl inne sÄg de som jobbade direkt att jag hade en GS och bad mig följa med en trappa upp. De repade av till övervÄningen och gav en genomgÄng av nya modeller, bland annat 60-Ärsjubileumsklockorna m.m. VÀldigt trevlig butik och trevlig personal! Och trevlig upplevelse sÄ klart! Det enda som skvallrade om övervÄningen var den enda GS som de hade i montern i första bilden.
8F69CF9D-F063-46C3-9434-B42ACC26389A.jpeg
5E9A53C1-14F2-4509-8492-28AE993A018C.jpeg
652F153E-C78C-493C-9CDF-8269316A11A7.jpeg

Tillbaka
Topp