• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fint höstvĂ€der, lite sol gör klockan rĂ€ttvisa och rĂ€tt tid visar den ju alltid 🙂.
8D337277-C701-4162-8BEC-940543EBC08E.jpeg

Klart du ska behÄlla den! SÄn bra balans mellan enkelhet och lyx, Passar överallt, nÀrsomhelst!
Japp sĂ„ blir det👍jag mĂ„ste lĂ€ra mig att ta det lungt i klocksvĂ€ngen tror jag
 jag har betat av 5 st sbgx klockor svarta/champagne sĂ„ nu orkar jag nog inte flippa klockor pĂ„ ett tag sĂ„ denna fĂ„r stanna

Senast Àndrad:
Den Ă€r fin helt klart! slgh005 kan jag tycka Ă€r grym ocksÄ GS kan göra helt jĂ€kla underbara klockor:p och dyra!! men man fĂ„r alltid mer klocka Ă€n det man betalar kan jag tycka..
AlltsÄ, viss Àr dom "tuffa" men... Ska man ha tuffa saker ska man ha en dykare. NÀr det kommer till de dressigare segmenten ska de svara snygga stilrena och inte sticka ut. Vit/champagne utan nÄgra mönster Àr sÄ mycket mer klassiskt Àn mönster och annat krÄngligt. Njut av enkelheten. KrÄgna inte till saker!

Hur gick det med Sbgv245? Trodde skulle bli tredje gĂ„ngen jag försöker köpa en sĂ„n av dig. 😀

/B
Jadu hur gĂ„r det egentligen det undrar jag ocksĂ„đŸ€Ł jag har 2 st GS just nu iaf och en Ă€r sbgv245 .Jag la ut den till försĂ€ljning hĂ€r pĂ„ forumet igĂ„r och sedan Ă€ndrade jag status pĂ„ en gammal tillbakadragen annons till sĂ€ljes och vips sĂ„ bröt jag mot klocksnacks regler tyvĂ€rr! sĂ„ dĂ„ försvann bĂ„da annonserna spĂ„rlöst😙 men kanske det blir en annons pĂ„ sbgv245 snart

Jadu hur gĂ„r det egentligen det undrar jag ocksĂ„đŸ€Ł jag har 2 st GS just nu iaf och en Ă€r sbgv245 .Jag la ut den till försĂ€ljning hĂ€r pĂ„ forumet igĂ„r och sedan Ă€ndrade jag status pĂ„ en gammal tillbakadragen annons till sĂ€ljes och vips sĂ„ bröt jag mot klocksnacks regler tyvĂ€rr! sĂ„ dĂ„ försvann bĂ„da annonserna spĂ„rlöst😙 men kanske det blir en annons pĂ„ sbgv245 snart

Haha! :rolleyes: SÄg den fladdra förbi och misstÀnkte nÄgot sÄdant. Du kan alltid höra av dig och se om jag har nÄgot i klockbudgeten för tillfÀllet.

/B

Är riktigt sugen pĂ„ klockan nedan (SBGT001). Men synd att den Ă€r i sĂ„ pass risig skick. Hur Ă€r det nĂ€r det gĂ€ller GS, a big no att polera?
Verkar dessutom ta en handled pÄ runt 16 cm ifall jag förstÄtt det rÀtt, nÄgon som kan japanska och kan bekrÀfta detta? Vad kostar en extra lÀnkbit hos AD?

LÀngre tillbaka sÄldes ju GS i stort sett bara i Japan (Asien?), men idag verkar man ju kunna hitta dem över hela vÀrlden, om Àven i begrÀnsad omfattning.
Produktionstalen har vÀl vad jag förstÄr aldrig varit officiella, men för ett antal Är sedan var kvalificerade gissningar ca 25000 per Är.
Idag antar jag att tillverkningen Àr betydligt mer omfattande, Àr det nÄgon som sett nÄgra aktuella trovÀrdiga siffror nÄgonstans?

Funderar lite pĂ„ en Quartz-GMT. Visserligen Ă€r de hĂ€r vĂ€ldigt olika, men dubbla priset 
 😬. Sneglar ocksĂ„ lite pĂ„ de nya Springdrive-GMT (Ă„rstidsklockorna).
Åsikter frĂ„n panelen vore trevligt!
3B0B1C6E-345B-45EF-BB7C-EC20B265093A.jpeg
DFE387F0-A814-492B-9E3F-702F8337D51C.jpeg
3A0823E4-FE76-4D40-BCBF-7CFD460FE030.jpeg

Funderar lite pĂ„ en Quartz-GMT. Visserligen Ă€r de hĂ€r vĂ€ldigt olika, men dubbla priset 
Jag tycker den nya Ă€r grymt snygg, var och klĂ€mde pĂ„ en för nĂ„gon vecka sedan och den kĂ€ndes riktigt bra pĂ„ handleden. SĂ„ bortsett frĂ„n priset Ă€r den en riktig höjdare!! TyvĂ€rr Ă€r ju priset pĂ„ tok för högt för en Quartz tycker jag
🙄

Jag har klÀmt och kÀnt pÄ bÄde SBGN023 och SBGE271. Men jag mÄste erkÀnna att jag inte blev helt sÄld pÄ nÄgon av dem. Tyckte urtavlan var grym pÄ SBGE271 men boetten upplevde jag som rÀtt trist och lite för enkel. Jag föredrar helt klart 44GS. SBGN Àr lÀtt och smidig men jag tror man ledsnar lÀtt pÄ boetten.
Mina 2 cent och som vanligt Àr det bÀst att klÀmma och kÀnna sjÀlv.

Jag skulle aldrig ge 58 för den som listar 58. Sjukt listpris! Borde legat pÄ typ 40 men snygg Àr den.

Kvalar in i trĂ„den nu efter att ha fĂ„tt hem min första GS, en SBGX061. Tjoho! 😊Problemet Ă€r bara att lĂ€nken behöver kortas men mina minsta skruvmejslar Ă€r för stora. NĂ„gon som har tips eller vet hur stort hĂ„let i lĂ€nkbitarna Ă€r?

Kvalar in i trĂ„den nu efter att ha fĂ„tt hem min första GS, en SBGX061. Tjoho! 😊Problemet Ă€r bara att lĂ€nken behöver kortas men mina minsta skruvmejslar Ă€r för stora. NĂ„gon som har tips eller vet hur stort hĂ„let i lĂ€nkbitarna Ă€r?
Om jag inte minns helt fel sĂ„ anvĂ€nde jag en 1,2mm nĂ€r jag kortade lĂ€nken pĂ„ min sbgx, har tyvĂ€rr inte kvar den för att dubbelkolla men Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att det ska fungera 😊

Kolla in denna GMTn frÄn GS.. lite dyrare Àn quartz men fyfan sÄ snygg!

Bilagor

• GSGMT.png
    GSGMT.png
    245 KB · Visningar: 13
Tillbaka
Topp