• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar idag.
SBGJ003
IMG_20170926_154803.jpg

Makalös tavla. NÀstan hypnotiserande.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det Àr ingen feber, det Àr en epidemi! Underbart! :D 021? Kul köp, vad tycker du om storleken?

AjjemÀn, Sbgm021. Knep den direkt nÀr den kom ut pÄ K&S och kunde levereras i Malmö f2f.

Jag var lite skraj att den skulle bÀras vÀldigt tjock iom 39 x 14 eller vad den nu Àr speccad till. Men den sluttande glasringen och höjda glaset bidrar ÀndÄ till ett proportionellt intryck. Diametern gillar jag skarpt, dock Àr jag part i mÄlet just nu som nyförÀlskad :D vi fÄr lyfta denna frÄgan om nÄgra mÄnader istÀllet

HÀr kommer bild pÄ stor och lillebror, skiljer strax över 50 Är mellan dom. VÀldigt lika i sitt designsprÄk
IMG_20170926_212634.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
AjjemÀn, Sbgm021. Knep den direkt nÀr den kom ut pÄ K&S och kunde levereras i Malmö f2f.

Jag var lite skraj att den skulle bÀras vÀldigt tjock iom 39 x 14 eller vad den nu Àr speccad till. Men den sluttande glasringen och höjda glaset bidrar ÀndÄ till ett proportionellt intryck. Diametern gillar jag skarpt, dock Àr jag part i mÄlet just nu som nyförÀlskad :D vi fÄr lyfta denna frÄgan om nÄgra mÄnader istÀllet

HÀr kommer bild pÄ stor och lillebror, skiljer strax över 50 Är mellan dom. VÀldigt lika i sitt designsprÄk
IMG_20170926_212634.jpg
Jaghar sÄ EXTREMT svÄrt att bestÀmma mig mellan sbgm023 och sbgj003. :nailbiting:
023 har jag velat testa vÀldigt lÀnge medan 003 Àr grammar of design ut i fingerspetsarna.

Jag fÄr vÀl singla slant. Och nej, budgeten rymmer inte bÄda. :D
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jaghar sÄ EXTREMT svÄrt att bestÀmma mig mellan sbgm023 och sbgj003. :nailbiting:
023 har jag velat testa vÀldigt lÀnge medan 003 Àr grammar of design ut i fingerspetsarna.

Jag fÄr vÀl singla slant. Och nej, budgeten rymmer inte bÄda. :D

Jag tycker att sbgj003:an Àr mycket sportigare och ser bra ut pÄ lÀnken. Sbgm23:an tycker jag ser bÀttre ut pÄ lÀderband. Om det ska komplettera din BP sÄ hade jag kört pÄ 003:an :)
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att sbgj003:an Àr mycket sportigare och ser bra ut pÄ lÀnken. Sbgm23:an tycker jag ser bÀttre ut pÄ lÀderband. Om det ska komplettera din BP sÄ hade jag kört pÄ 003:an :)
Ja, hÄller med. 021/023/221 gör sig bÀst pÄ lÀder, 003/203 pÄ lÀnk. SvÄrt att vÀlja fel egentligen. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jaghar sÄ EXTREMT svÄrt att bestÀmma mig mellan sbgm023 och sbgj003. :nailbiting:
023 har jag velat testa vÀldigt lÀnge medan 003 Àr grammar of design ut i fingerspetsarna.

Jag fÄr vÀl singla slant. Och nej, budgeten rymmer inte bÄda. :D

Jag tycker att sbgm023 Àr elegantare. BÄda Àr lika snygga men har man flera sportigare ur Àr kanske 023an ett givet val.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
OBS: Icicle och Snowman Àr helt fiktiva hittepÄ-benÀmningar pÄ GS:ar som jag improviserade fram medan jag skrev! :D
Grattis hursomhelst, blir grymt!
Haha jag var öppen för att det eventuellt kunde vara nÄgra obskyra limiterade specialare :D Upplever att GS kör lite samma stuk som Omega med mÄnga limiterade klockor.
 

Psykel

Patek
Haha jag var öppen för att det eventuellt kunde vara nÄgra obskyra limiterade specialare :D Upplever att GS kör lite samma stuk som Omega med mÄnga limiterade klockor.
Jo, dom har mÄnga limiterade modeller. Dock oftast limiterade till max 400-500 ex jÀmfört med Omegas 15.000. Tror GS har slÀppt en och annan Wako-exlusiv modell limiterad till 20 ex eller sÄ.
Edit: Den hÀr Àr magisk! SBGH033, limiterad till 30 ex och Wako Store 2014. 37mm, Hi-beat och grymma Breguet-index 12-6-9. Mumma!
Edit: FramgÄr inte i fotot, men den har rispapperstavla, som Snowflake.
SBGH033_a_large.jpg

Verkar tyvÀrr inte existera nÄgra bÀttre foton Àn dessa frÄn nÄn katalog.
 
Senast Àndrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jo, dom har mÄnga limiterade modeller. Dock oftast limiterade till max 400-500 ex jÀmfört med Omegas 15.000. Tror GS har slÀppt en och annan Wako-exlusiv modell limiterad till 20 ex eller sÄ.
Edit: Den hÀr Àr magisk! SBGH033, limiterad till 30 ex och Wako Store 2014. 37mm, Hi-beat och grymma Breguet-index 12-6-9. Mumma!
Edit: FramgÄr inte i fotot, men den har rispapperstavla, som Snowflake.
SBGH033_a_large.jpg

Verkar tyvÀrr inte existera nÄgra bÀttre foton Àn dessa frÄn nÄn katalog.
Cool. Jag tÀnker nÀrmare en mix mellan vanliga stavindextavlorna och Seiko Presage 60th anniversary-tavlan :)

Tycker egentligen att SBGJ211 Àr en estetiskt snyggare klocka Àn SBGA211, men hi-beat verket Àr ju inte alls lika coolt som spring drive. Har dessutom fÄtt ett bra pris som kanske kan brÄkas ned lite tom., med nackdel att klockan saknar certet.
 
Topp