• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
mellan tvÄ exakt likadana klockor dÀr den ena har stÄlboett och den andra titan skulle jag vÀlja
SpÀnnande, klockan hade garantidokumentation, nu Àr det bara att vÀnta pÄ posten :nailbiting:
Att vÀnta SUGER, Àven om man vÀntar pÄ nÄgot gott! Jag vÀntar ocksÄ, tyvÀrr har jag vÀl 4-5 veckors vÀntan framför mig om jag inte har riktig tur...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
mellan tvÄ exakt likadana klockor dÀr den ena har stÄlboett och den andra titan skulle jag vÀlja

Att vÀnta SUGER, Àven om man vÀntar pÄ nÄgot gott! Jag vÀntar ocksÄ, tyvÀrr har jag vÀl 4-5 veckors vÀntan framför mig om jag inte har riktig tur...
AjdÄ, 4-5 veckor Àr ju inte alls roligt, Àr det en japan? Min vÀntan Àr till gissningsvis tisdag nÀsta vecka sÄ det Àr betydligt mindre blodigt :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Deployment clasps Àr djÀvulens pÄfund och jag stÄr inte ut lÀngre... vilken typ av band skulle ni sÀga hade passat min sbgm021? (tar gÀrna ocksÄ tips pÄ online-affÀrer som krÀnger band)
5057a8c7f9d2a74.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
mellan tvÄ exakt likadana klockor dÀr den ena har stÄlboett och den andra titan skulle jag vÀlja

Att vÀnta SUGER, Àven om man vÀntar pÄ nÄgot gott! Jag vÀntar ocksÄ, tyvÀrr har jag vÀl 4-5 veckors vÀntan framför mig om jag inte har riktig tur...
Du blir vÀl först lÀtt först i Norden med den och kanske först i EU sÄ du har inget att gnÀlla pÄ. :p :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Deployment clasps Àr djÀvulens pÄfund och jag stÄr inte ut lÀngre... vilken typ av band skulle ni sÀga hade passat min sbgm021? (tar gÀrna ocksÄ tips pÄ online-affÀrer som krÀnger band)
5057a8c7f9d2a74.jpg
Andas andas. Du vet att du kan bygga om spÀnnet till ett vanligt spÀnne va? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Wait what..? :D hur dÄ? Finns dÀr en video-tutorial?
Hehe, nÀ, tror inte ens du behöver nÄgon tutorial, det Àr ganska enkelt. AnvÀnd bandstiftverktyget och plocka isÀr spÀnnet, sedan sÀtter du ihop det som ett vanligt spÀnne. Easy peasy, har gjort det massa gÄnger. :)

gsbuckle1.jpg

p_grand_seiko_buckle_aa_1024x.jpeg

PÄ första bilden ser du hÄlet dÀr du ska trycka in Bandstiftsverktyget.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hehe, nÀ, tror inte ens du behöver nÄgon tutorial, det Àr ganska enkelt. AnvÀnd bandstiftverktyget och plocka isÀr spÀnnet, sedan sÀtter du ihop det som ett vanligt spÀnne. Easy peasy, har gjort det massa gÄnger. :)

gsbuckle1.jpg

p_grand_seiko_buckle_aa_1024x.jpeg

PÄ första bilden ser du hÄlet dÀr du ska trycka in Bandstiftsverktyget.

Tackar, jag pillade av spÀnnet ganska enkelt. Sen upptÀckte jag att dÀr inte var nÄgot hÄl i strappen för den dÀr livsremspeta-genom-hÄlet-grunkan
GrandSeikoSBGM021-8215.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar, jag pillade av spÀnnet ganska enkelt. Sen upptÀckte jag att dÀr inte var nÄgot hÄl i strappen för den dÀr livsremspeta-genom-hÄlet-grunkan
GrandSeikoSBGM021-8215.jpg
Fattar inte vad du menar faktiskt. Jag har gjort det sjÀlv pÄ andra GS-band och förstÄr inte vad du tycker problemet Àr.

IMG_0312.JPG

Bygg det till ett vanligt spÀnne och sÀtt spÀnnet till vÀnster. Du fÄr flippa band-delarna om du stör dig pÄ att spÀnnet hamnar "upp och ner".
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Fattar inte vad du menar faktiskt. Jag har gjort det sjÀlv pÄ andra GS-band och förstÄr inte vad du tycker problemet Àr.

IMG_0312.JPG

Bygg det till ett vanligt spÀnne och sÀtt spÀnnet till vÀnster. Du fÄr flippa band-delarna om du stör dig pÄ att spÀnnet hamnar "upp och ner".
Det gula strecket du ritar i mitten utav bygeln har inget hÄl i bandet att fÀstas i. Jag vill ogÀrna ta fram saxen och klippa ett hÄl dÀr
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur som helst Àr ju det dÀr en av dom ikoniska GSŽarna, sÄ du lÀr inte bli besviken :happyhappy:
Hope so! KlÀmde pÄ en SBGJ011 en gÄng men var dum nog att hoppa affÀren pga att jag tyckte att det var för mÄnga repor. Annars har jag bara sett SBGA011 i skyltfönster sÄ jag chansar lite nu. Tycker dock faktiskt att SBGA011 har en bÀttre urtavla trots tvÄ loggor, den kÀnns mer balanserad. Lite mycket tom yta pÄ 211 men den upplevs förhoppningsvis annorlunda IRL.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hope so! KlÀmde pÄ en SBGJ011 en gÄng men var dum nog att hoppa affÀren pga att jag tyckte att det var för mÄnga repor. Annars har jag bara sett SBGA011 i skyltfönster sÄ jag chansar lite nu. Tycker dock faktiskt att SBGA011 har en bÀttre urtavla trots tvÄ loggor, den kÀnns mer balanserad. Lite mycket tom yta pÄ 211 men den upplevs förhoppningsvis annorlunda IRL.
Jag tycker egentligen inte man tÀnker sÄ mycket pÄ avsaknaden av Seiko loggan pÄ springdrive och de mekaniska, pÄ kvartsarna Àr det desto luftigare. Men jag har redan börjat vÀnja mig, man Àr ju van vid Skandinavisk design ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Klockmaster Hanssons rea resulterade i att pappa imorrn ska fÄ en tidig (2Är för tidigt) 70Ärs present.

Han har snackat om Grand Seiko i sÀkert 15 Är och var den som gjorde att jag fick upp ögonen för denna fantastiska tillverkare.

IMG_7139.JPG
Nu har ju min farsa redan en GS sedan gammalt. Han fick en Citizen Eco-drive i Supertitan nÀr han fyllde 75 för ett par Är sedan av mig. Han bÀr den 24/7 och Àr skit nöjd. Jag vet inte om jag ska skÀmmas att han inte fick en ny GS eller om jag vill adoptera dig?!? :rolleyes:
 
Senast Àndrad:
Topp