Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin pÄ den remmen, sitter som en flÀsklÀpp!
Fantastisk! Men, boetten Àr ÀndÄ det bÀsta.Inget nytt för nÄgon hÀr, men det Àr svÄrt att slÄ GS nÀr det kommer till detaljer. Fattar inte varför jag vart utan nÄgon sÄ lÀnge
Inget nytt för nÄgon hÀr, men det Àr svÄrt att slÄ GS nÀr det kommer till detaljer. Fattar inte varför jag vart utan nÄgon sÄ lÀnge
Har blivit mer och mer sugen pÄ en vintage GS, inte minst efter alla @kuma-kun mycket trevliga inslag och imponerande samling. Hursom helst sÄ har det blivit en 5156-8010 som första vintage. Var först lite tveksam till det brutna glaset men det ger en lite lyxig touch. Gillar dock boetten i HSS stÄl. Hur kom man pÄ en sÄn ide nÀr man inte har det pÄ nÄgra andra modeller.
Du har sÀkert rÀtt i att det inte Àr snabbstÄl men den skall vÀl ÀndÄ vara lite hÄrdare Àn standardboetten. Jag antar man gör den hÄrdare för att fÄ en mer reptÄlig ytan och dÄ undrar man ju varför bara pÄ den hÀr modellen och inte pÄ den finare VFA modellen ocksÄ i sÄ fall. Skulle vara intressant att fÄ en förklaring bakom om nÄgon vet.Nu vet jag inte om Seiko anvÀnde benÀmningen HSS likadant som jag men HSS , snabbstÄl pÄ svenska, Àr för mig ett verktygstÄl som krÀver andra bearbetningsmetoder Àn vanligt rostfritt.
Hur som helst, ett hÄrdare stÄl i boetten gör den dyrare att tillverka.
Grymt fin!Inget nytt för nÄgon hÀr, men det Àr svÄrt att slÄ GS nÀr det kommer till detaljer. Fattar inte varför jag vart utan nÄgon sÄ lÀnge
@yonsson Àr en enabler av rang, och inte omöjligt han pÄverkade mig att köpa min första GS.. detta var det dock inte min första.
Du har sÀkert rÀtt i att det inte Àr snabbstÄl men den skall vÀl ÀndÄ vara lite hÄrdare Àn standardboetten. Jag antar man gör den hÄrdare för att fÄ en mer reptÄlig ytan och dÄ undrar man ju varför bara pÄ den hÀr modellen och inte pÄ den finare VFA modellen ocksÄ i sÄ fall. Skulle vara intressant att fÄ en förklaring bakom om nÄgon vet.
VFA handlar bara om gÄngnogrannhet det ser man tex pÄ boettlocket som Àr vÀldigt enkelt och utan medaljong, Àven Seiko 5 vid tiden hade bÀttre bearbetade lock.
DÀremot kÀnns det som om Ätminstone 61 VFA har det hÄrdare stÄlet i boetterna nÀr man hanterar dom, lite bÀttre lyster och skarpare kanter.
Men det kan vara jag som inbillar mig det.
45 VFA har jag ingen erfarenhet av sorgligt nog.
SlÀnger in en bild pÄ en av mina med HSS boett eftersom bilder Àr kul tycker jag.
Riktigt fin . Intressant om baklocket pÄ VFA:n. Man lÀr sig hela tiden.VFA handlar bara om gÄngnogrannhet det ser man tex pÄ boettlocket som Àr vÀldigt enkelt och utan medaljong, Àven Seiko 5 vid tiden hade bÀttre bearbetade lock.
DÀremot kÀnns det som om Ätminstone 61 VFA har det hÄrdare stÄlet i boetterna nÀr man hanterar dom, lite bÀttre lyster och skarpare kanter.
Men det kan vara jag som inbillar mig det.
45 VFA har jag ingen erfarenhet av sorgligt nog.
SlÀnger in en bild pÄ en av mina med HSS boett eftersom bilder Àr kul tycker jag.
vilken fin urtavla, herre kanske blir nÀsta GS för mig Àlskar denna modellen.Se dÀr! Den Àr tjusig med svart tavla ocksÄ
Kul med antimagnetiskt! HÀr en till frÄn ett grÄtt Köpenhamn i förmiddags.Se dÀr! Den Àr tjusig med svart tavla ocksÄ
Ăr de verkligen samma klocka urtavlan ser svart utKul med antimagnetiskt! HĂ€r en till frĂ„n ett grĂ„tt Köpenhamn i förmiddags.
Ăr de verkligen samma klocka urtavlan ser svart ut
Syftade pĂ„ en till antimagnetisk Seiko. En syskon-referens kanske, urtavlan Ă€r mycket riktigt svart (SBGX089), de andra 091 och 093 tror jag.Ăr de verkligen samma klocka urtavlan ser svart ut
Ja, den Àr magisk! Kolla macro bilder pÄ tavlan, strukturen ger den eget liv.vilken fin urtavla, herre kanske blir nÀsta GS för mig Àlskar denna modellen.
Japanerna kan sin grej ska inte ljugaJa, den Àr magisk! Kolla macro bilder pÄ tavlan, strukturen ger den eget liv.