• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

PÄ Phillips auktion i helgen finns det rÀtt mycket GS med, bÄde modernt och gammalt.
Ska bli kul att se vad internationella klocksamlarna tycker dom Àr vÀrda.
Tidigare har Phillips lyckats sÀlja för förvÄnansvÀrt stora pengar.

Följer med spÀnning. Att GS har blivit inslÀppt i finrummet Àr anmÀrkningsvÀrt. Priserna Àr ofta löjligt höga men för riktigt bra exemplar, sÀllsynta eller kompletta set Àr det nog ÀndÄ ett riktmÀrke för framtiden. Fokuset har varit pÄ 3180 och VFA tidigare, men nu Àven andra referenser som fÄr se rampljuset.

Vad jag förstÄr sÄ har de hÀr gÄtt igenom Grand Seiko nya vintage-service? Bilderna visar inte alla tillbehör och det Àr svÄrt att avgöra vad som Àr ihopplockat senare. Jag ser cert och lÄdor dammsugas upp pÄ auktioner till sÄdana syften.

Den unika Kodo blir en rysare.

Kortvarig vinterflirt. Skall sÀljas. PM osv innan annons.
SBGN005.
IMG20221204140228.jpg

Följer med spÀnning. Att GS har blivit inslÀppt i finrummet Àr anmÀrkningsvÀrt. Priserna Àr ofta löjligt höga men för riktigt bra exemplar, sÀllsynta eller kompletta set Àr det nog ÀndÄ ett riktmÀrke för framtiden. Fokuset har varit pÄ 3180 och VFA tidigare, men nu Àven andra referenser som fÄr se rampljuset.

Vad jag förstÄr sÄ har de hÀr gÄtt igenom Grand Seiko nya vintage-service? Bilderna visar inte alla tillbehör och det Àr svÄrt att avgöra vad som Àr ihopplockat senare. Jag ser cert och lÄdor dammsugas upp pÄ auktioner till sÄdana syften.

Den unika Kodo blir en rysare.

Intressant med priserna som Àr i storleken 3 ggr högre Àn vad samma klocka hade kostat hos vÀlrenommerade vintagehandlare i Japan.
Man undrar varför det Àr sÄ vÄldsamma pris skillnader?
Rolex kostar ju lite grovt samma oavsett vilket land vad jag förstÄr.
Nog för att vintage GS marknaden utanför Japan Àr omogen men jag har ÀndÄ svÄrt att förstÄ.
Eller Àr det sÄ att folk pÄ dom dÀr auktionerna har det sÄ gott stÀllt att 10 tusen US$ inte Àr nÄgon nÀmnvÀrd skillnad?
Jag tror att priserna pÄ dom hÀr auktionerna kommer att gÄ ner nÀr folk förstÄr att det inte rÄder brist pÄ klockorna.
Hoppas att vintage GS priserna kan ligga stabilt för jag kÀnner att jag behöver nÄgra fler.
Du har rÀtt att det hÀr fipplandes med tillbehör för att fÄ klockorna mer attraktiva kÀnns mindre kul.
Till 45an följde det med en prislapp som inte hörde till klockan och det borde vÀl Phillips stoppat.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp