• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Tack!
 
Tack.
Seiko Àr ju mÀrket pÄ GS, hörs lite pÄ namnet ;)
Men ja, samlar pÄ japanska klockor, Seiko, Citizen, Orient, Takano o.s.v. med tyngdpunkt runt 60talet.
Kommer vi in pÄ 80talet tappar jag intresset, ungefÀr som med bilar, modernt Àr trÄkigt och ointressant i det stora hela.
Trevligt!
Jag har de klassiska Seiko: Willard, Turtle och MarineMaster mm300.
Även King Seiko men ingen GS, men letar efter en ”icke-dress” GS i rimlig prisklass
 
Önskar alla i trĂ„den ett Gott Slut
IMG_0171.jpeg

och ett Gott Nytt År! đŸ„łđŸ‘‹đŸżâœš
*sbgt235
 
En lite trÄkig frÄga, egentligen vill man ju bara följa kÀnslan och impulsen och köra men dÄ pengar tyvÀrr inte Àr en obegrÀnsad tillgÄng sÄ mÄste jag frÄga ÀndÄ.

SÄg precis den lila Grand Seiko Heritage som Àr limiterad till 200 ex och fastnade direkt. Aldrig haft en GS förut och Àlskade tavlan. FrÄgan Àr om jag ska köpa den direkt eller ha is i magen och vÀnta tills det dyker upp pÄ andrahandsmarknaden? Givetvis beroende pÄ om den isf kommer vara billigare. Hur brukar GS limited edition-modeller stÄ sig?

Jag Àr inte ute efter att tjÀna pengar pÄ en uppgÄng, utan snarare undvika en förutsÀgbar nedgÄng. Riktigt cool klocka Àr det!

Jag bor i UK sÄ kan Äka och titta pÄ den IRL i helgen. NÀsta frÄga Àr om det isf kan gÄ att pruta?
 
En lite trÄkig frÄga, egentligen vill man ju bara följa kÀnslan och impulsen och köra men dÄ pengar tyvÀrr inte Àr en obegrÀnsad tillgÄng sÄ mÄste jag frÄga ÀndÄ.

SÄg precis den lila Grand Seiko Heritage som Àr limiterad till 200 ex och fastnade direkt. Aldrig haft en GS förut och Àlskade tavlan. FrÄgan Àr om jag ska köpa den direkt eller ha is i magen och vÀnta tills det dyker upp pÄ andrahandsmarknaden? Givetvis beroende pÄ om den isf kommer vara billigare. Hur brukar GS limited edition-modeller stÄ sig?

Jag Àr inte ute efter att tjÀna pengar pÄ en uppgÄng, utan snarare undvika en förutsÀgbar nedgÄng. Riktigt cool klocka Àr det!

Jag bor i UK sÄ kan Äka och titta pÄ den IRL i helgen. NÀsta frÄga Àr om det isf kan gÄ att pruta?
Alla nya klockor tappar i förhÄllande till nypris direkt utanför dörren till butiken. Undantaget ett mÀrke (som inte Àr GS).
Du komme inte att tjÀna nÄgot i nÀrtid pÄ att det Àr en LE. Köp bara vad du tycker dig ha rÄd/lust att betala.
 
Alla nya klockor tappar i förhÄllande till nypris direkt utanför dörren till butiken. Undantaget ett mÀrke (som inte Àr GS).
Du komme inte att tjÀna nÄgot i nÀrtid pÄ att det Àr en LE. Köp bara vad du tycker dig ha rÄd/lust att betala.

Toppen, sÄ klart det Àr det normala. Har köpt alla mina andra klockor second hand pga det faktumet (Rolex innan hypen började, Omega, Panerai etc) och enda klockan jag köpt i butik var Tudor BB Harrods pga de rÄkade ha en i lager nÀr jag var in och tittade. SÄ jag Äker dit och klÀmmer och kÀnner och ser om de kan göra nÄgot pÄ priset och kÀnns det inte rÀtt har jag is i magen och vÀntar.
 
Tillbaka
Topp