• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

HtlAMi3.jpg

Hur stor skillnad gör Grand Seiko mellan modeller? Jag hittade en modell som heter SBGA349 som Àr vÀldigt lik SBGA211 förutom urtavlan dÄ och nÄgra andra detaljer.

Det jag undrar Àr om Seiko tillverkar 211 mer detaljerat eller Àr alla deras klockor i samma klass?

Hur stor skillnad gör Grand Seiko mellan modeller? Jag hittade en modell som heter SBGA349 som Àr vÀldigt lik SBGA211 förutom urtavlan dÄ och nÄgra andra detaljer.

Det jag undrar Àr om Seiko tillverkar 211 mer detaljerat eller Àr alla deras klockor i samma klass?
Alla hÄller yppersta klass! Design skiljer sig givetvis mellan modeller och estetiska uppdateringar sker. Men alla Àr av högsta kvalite, Àven kvartsmodellerna

Kanske ett icke-svar pÄ din frÄga. Men, jag upplever att min GS som jag köpte 2004 har lika bra finish som nyare GS i liknande modeller som jag har kikat pÄ i butik 2017. DÀremot upplever jag att moderna GS Àr lÀttare Àn min. Kanske beror det pÄ att de jag har klÀmt pÄ hade glasbaksida.

Hur liten kan man fÄ sin GS om ens enda krav Àr Spring Drive och lÀnk? StÄl/titan, datum/ej datum, nuvarande/nerlagd modell osv Àr ovÀsentligt.

Tillbaka
Topp