Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken godisbit!LÀgger upp en bild till pÄ en GS i klassiskt utförande och ett Àkta tvÄfÀrgat krokodil
Ăr det bara jag som inte ser ett tvĂ„fĂ€rgat krokodilband? Men trevlig klockaLĂ€gger upp en bild till pĂ„ en GS i klassiskt utförande och ett Ă€kta tvĂ„fĂ€rgat krokodil
Saknas nog en smiley? Kanske en sĂ„dan hĂ€r ?Ăr det bara jag som inte ser ett tvĂ„fĂ€rgat krokodilband? Men trevlig klocka
Yup, SBGX267 med nya tavlan.Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ om sbgx067 fortfarande tillverkas?
Ok, men det tolkar jag som en ersÀttare till 067 som utgÄtt?Yup, SBGX267 med nya tavlan.
Exakt.Skiljer sig med logga och Seiko text, i övrigt identiska verkar det som
Men de verkar inte direkt vanliga..
Alla hÄller yppersta klass! Design skiljer sig givetvis mellan modeller och estetiska uppdateringar sker. Men alla Àr av högsta kvalite, Àven kvartsmodellernaHur stor skillnad gör Grand Seiko mellan modeller? Jag hittade en modell som heter SBGA349 som Àr vÀldigt lik SBGA211 förutom urtavlan dÄ och nÄgra andra detaljer.
Det jag undrar Àr om Seiko tillverkar 211 mer detaljerat eller Àr alla deras klockor i samma klass?
Hur stor skillnad gör Grand Seiko mellan modeller? Jag hittade en modell som heter SBGA349 som Àr vÀldigt lik SBGA211 förutom urtavlan dÄ och nÄgra andra detaljer.
Det jag undrar Àr om Seiko tillverkar 211 mer detaljerat eller Àr alla deras klockor i samma klass?
Bra val! VĂ€lkommenDĂ„ kan ocksĂ„ jag vara med hĂ€r. Ăger sedan igĂ„r en SBGH001.
Tack!Bra val! VĂ€lkommen
Okej, toppen!Alla hÄller yppersta klass! Design skiljer sig givetvis mellan modeller och estetiska uppdateringar sker. Men alla Àr av högsta kvalite, Àven kvartsmodellerna
Okej, lÄter kanon!Kanske ett icke-svar pÄ din frÄga. Men, jag upplever att min GS som jag köpte 2004 har lika bra finish som nyare GS i liknande modeller som jag har kikat pÄ i butik 2017. DÀremot upplever jag att moderna GS Àr lÀttare Àn min. Kanske beror det pÄ att de jag har klÀmt pÄ hade glasbaksida.
Tror det Àr 39mm. Finns nÄgra olika. Men ganska ovanliga. HÀr Àr en som Àr Ätkomlig just nu i alla fall.Hur liten kan man fÄ sin GS om ens enda krav Àr Spring Drive och lÀnk? StÄl/titan, datum/ej datum, nuvarande/nerlagd modell osv Àr ovÀsentligt.
Med spets!
Tackar, ser fin utTror det Àr 39mm. Finns nÄgra olika. Men ganska ovanliga. HÀr Àr en som Àr Ätkomlig just nu i alla fall.
https://www.chrono24.se/seiko/grand-seiko-spring-drive-automatic-sbga083--id7254833.htm
Kommer sÀkert bÀttre svar...
Har doppat den lite.
Har doppat den lite.
SBGA083/085/283/285 som sagt och SBGA 073/075/273/275 Àr 39mm. Sen finns det icke GS med handjagat som Àr nÄn mm mindre.Tackar, ser fin ut