What?! GS brukar ju flyga under radarn... trÄkigt och otÀckt!! NÀrvarhur?Favoritklockan som jag dessvÀrre blev rÄnad pÄ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
What?! GS brukar ju flyga under radarn... trÄkigt och otÀckt!! NÀrvarhur?Favoritklockan som jag dessvÀrre blev rÄnad pÄ
SlÄr VC och PP 3-handers pÄ fingrarna IMHO. Grym!Tungmetall och Taupe.
NÄgot nytt eller SBGC005?SpÀnnande spÀnne....
Bara pÄ titanmodellerna med guldindex.NÄgot nytt eller SBGC005?
Ăr det alltid guldemblem pĂ„ de dĂ€r föresten?
TuriststÀllet Kap vÀrde för nÄgra veckor sedan, 4-5 kolsvarta snubbar med kniv i en mörk grÀnd, gick vilse Dom plockade allt och hade sjÀlvklart ingen koll pÄ klockans vÀrde.What?! GS brukar ju flyga under radarn... trÄkigt och otÀckt!! NÀrvarhur?
NĂ„got nytt eller SBGC005?
Ăr det alltid guldemblem pĂ„ de dĂ€r förresten?
Exakt SBGC005.Bara pÄ titanmodellerna med guldindex.
.. Àven SBGC013 med guldtext och visare, eller hur @Molle?
Och SBGE015/215
Yes, Àr ju ocksÄ Ti... Àven SBGC013 med guldtext och visare, eller hur @Molle?
Jag har sökt, och sökt, utan vidare framgÄng. SÄ nu stÀller jag frÄgan till er kunniga, finns det nÄgon Grand Seiko med rÀfflad bezel som rÄkar finnas i storleken 35-38mm? -Nyfiken pÄ vad det japanska alternativet till Rolex 116234 skulle kunna vara, om det finns.
PS, efter en stunds lÀsning i denna trÄd sÄ Àr jag imponerad över vilken nivÄ det hÄller i diskussionerna, det Àr underhÄllande, samt lÀrorikt.
Det finns ingen med fluted-bezel (rÀfflad). DÀremot skulle jag gÀrna kalla sbgx serien för DJ-killers. 37mm, trehand + datum, HAQ kvartsverk specade till 10spy (men gÄr betydligt bÀttre generellt) Samma typ av boett som DJ, typJag har sökt, och sökt, utan vidare framgÄng. SÄ nu stÀller jag frÄgan till er kunniga, finns det nÄgon Grand Seiko med rÀfflad bezel som rÄkar finnas i storleken 35-38mm? -Nyfiken pÄ vad det japanska alternativet till Rolex 116234 skulle kunna vara, om det finns.
PS, efter en stunds lÀsning i denna trÄd sÄ Àr jag imponerad över vilken nivÄ det hÄller i diskussionerna, det Àr underhÄllande, samt lÀrorikt.
Det finns ingen med fluted-bezel (rÀfflad). DÀremot skulle jag gÀrna kalla sbgx serien för DJ-killers. 37mm, trehand + datum, HAQ kvartsverk specade till 10spy (men gÄr betydligt bÀttre generellt) Samma typ av boett som DJ, typ
HĂ€r testade jag Geckotas jubilee...
Och hÀr med GS original oyster.
Ja, och sÄ finns den i svart, vit, sunburst champagne, sunburst blÄ
PÄ just denna Àr det fjÀrilslÄs (sÄ det ser dolt ut) men den fanns med viklÄs ocksÄ. TyvÀrr Àr det inte solida endlÀnkar pÄ dessa ifrÄn Geckota, men Strapcode har. MEN, inga jubilee jag hittat med solida endlÀnkar finns i 19mm, sÄ det blir till att slipa lite oavsett vilken man köper.Har slagit mitt öga pÄ dessa, och Àr det nÀrmsta jag kommit. Kvartsverk Àr mig inget emot, och absolut inte nÀr det Àr HAQ.
Av nyfikenhet, Àr det dolt lÄs pÄ jubilee-lÀnken?
Eller SBGRxxx automater.Det finns ingen med fluted-bezel (rÀfflad). DÀremot skulle jag gÀrna kalla sbgx serien för DJ-killers. 37mm, trehand + datum, HAQ kvartsverk specade till 10spy (men gÄr betydligt bÀttre generellt) Samma typ av boett som DJ, typ
HĂ€r testade jag Geckotas jubilee...
Och hÀr med GS original oyster.
Ja, och sÄ finns den i svart, vit, sunburst champagne, sunburst blÄ
Ah, jag trodde de fanns som originalutförande. Geckota har jag aldrig hört talas om innan, men ska kolla upp det nÀrmare.PÄ just denna Àr det fjÀrilslÄs (sÄ det ser dolt ut) men den fanns med viklÄs ocksÄ. TyvÀrr Àr det inte solida endlÀnkar pÄ dessa ifrÄn Geckota, men Strapcode har. MEN, inga jubilee jag hittat med solida endlÀnkar finns i 19mm, sÄ det blir till att slipa lite oavsett vilken man köper.
De var eleganta ocksÄ, men just rÀfflat har blivit en fixering för mig.Eller SBGRxxx automater.
De var eleganta ocksÄ skrev:DÄ Àr det nog Rolex som gÀller, ingen gör ju "rÀfflat" som dom. Men en i fabrik massproducerad Schweizare har ju sin charm, dock ej att jÀmföra med GS
Den med röd text heter SBGA129Som total novis pĂ„ den högre skolans Seiko kommer hĂ€r nĂ„gra frĂ„gor till mĂ€starna i dojoân
Har plötsligt blivit toksugen pÄ att testa en GS spring drive i allmÀnhet och en Snowflake i synnerhet!
Personligen gillar jag nog den Ă€ldre versionen med âSeikoâ pĂ„ tavlan. Ăr det nĂ„got annat som skiljer dem Ă„t?
Sen skymtade jag en klocka hÀr i trÄden som ser ut att ha snö-tavla men med röd text. Vad Àr det för ref?
Och om man gÄr pÄ beg. hur Àr det med service pÄ Spring drive? Kan tÀnka att den mÄste skickas till Japan o kostar skjortan?
Stort tack pÄ förhand!!
Tack!!Den med röd text heter SBGA129
Kostar som pÄ en automat men behövs ju inte göras pÄ vÀldigt lÀnge.Tack!!
En snabb Google gav vid hand att den lÀr bli bÄde svÄr och dyr att landa.
Hur Àr det med service pÄ SD?
LÄter ju lysande! Vad Àr rekommenderad serviceintervall?Kostar som pÄ en automat men behövs ju inte göras pÄ vÀldigt lÀnge.
Typ 3-5 Är tror jag men Molle har ju spring drives som Àr typ 15 Är gamla och aldrig har servats. Kör tills de rasar, hos SEIKO ingÄr delar vid service.LÄter ju lysande! Vad Àr rekommenderad serviceintervall?
Hahaha!!! perfektTyp 3-5 Är tror jag men Molle har ju spring drives som Àr typ 15 Är gamla och aldrig har servats. Kör tills de rasar, hos SEIKO ingÄr delar vid service.
Skriv en köpesannons din slappis.Hahaha!!! perfekt
DĂ„ var det bara att hitta en SBGA011
NÄgon som har nÄgot?
Den kommerSkriv en köpesannons din slappis.