Totte
Silver
Tack!! FÄr hÄlla tillgodo med Alpinisten pÄ grönfronten. FÀrgen som hÀgrar Àr blÄ ;-)Grattis. den finns i grönt ocksÄ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack!! FÄr hÄlla tillgodo med Alpinisten pÄ grönfronten. FÀrgen som hÀgrar Àr blÄ ;-)Grattis. den finns i grönt ocksÄ
Jaha, dÄ var man fast...
28 dec började jag surfa lite Seiko nÀr jag inte kunde somna. Fick upp ögonen för SARB035. BestÀllde en och impulsköpet en Alpinist nÀr jag ÀndÄ var i farten.
Inom 24 timmar hade jag snöat in pÄ GS och idag kom det ett paket...
Vilken klocka! Vilken finish! Vilket urverk! Kan inte sluta titta pÄ sekundvisaren! Kommer bli svÄrt att motivera att inte röra om lite i lÄdan nu...
En Blizzard Àr det som gÀller nu. Men jag var ju tvungen att stilla suget sÄ lÀnge ;-)Grattis!! Finfin GS det dÀr.
Snabbt marscherat mÄste jag sÀga... men var det inte en snowflake eller en blizzard du egentligen ville ha
En Blizzard Àr det som gÀller nu. Men jag var ju tvungen att stilla suget sÄ lÀnge ;-)
Jag har tyckt att den suttit lite kass pÄ sistone sÄ jag satte dit en halvlÀnk till igÄr, nu sitter den perfa igen.Fasiken vad grym den Àr! Perfektion.
Julfet?Jag har tyckt att den suttit lite kass pÄ sistone sÄ jag satte dit en halvlÀnk till igÄr, nu sitter den perfa igen.
Hehe. Min första tanke ocksÄ.Julfet?
JÀkligt fina bilder pÄ en riktigt snygg klocka, men det som Àr absolut ballast Àr ÀndÄ grejen... grejen att Äka till Japan och besöka studion, se dessa tillverkas, kliva pÄ en sjÀlv, med guldrotor och kanji, för att sedan bli medlem i den hemliga klubben . Jag skulle personligen ha svÄrt för att köpa en sÄdan klocka utanför Japan (om en nÄgonsin dök upp pÄ marknaden) efter din historia. Om/nÀr det blir ett besök i Japan ska detta absolut vara en av punkterna pÄ en "bucket list"... som sagt, skit cool klocka men coolare proveniens
Men det Àr vÀl inget som vem som helst kan göra?JÀkligt fina bilder pÄ en riktigt snygg klocka, men det som Àr absolut ballast Àr ÀndÄ grejen... grejen att Äka till Japan och besöka studion, se dessa tillverkas, kliva pÄ en sjÀlv, med guldrotor och kanji, för att sedan bli medlem i den hemliga klubben . Jag skulle personligen ha svÄrt för att köpa en sÄdan klocka utanför Japan (om en nÄgonsin dök upp pÄ marknaden) efter din historia. Om/nÀr det blir ett besök i Japan ska detta absolut vara en av punkterna pÄ en "bucket list"... som sagt, skit cool klocka men coolare proveniens
Exakt! Det Àr ju det som Àr sÄ coolt. (man mÄste visserligen bo i Japan för att bli "medlem", men ibland skjuter nÀra hare)Men det Àr vÀl inget som vem som helst kan göra?
Jag har ett bra bantningstips... Äk pÄ kikhostan för andra gÄngen i livet och hosta tills du krÀks. Alt Calicivirus...Hehe. Min första tanke ocksÄ.
UngefÀr som krympgasen i garderoben vecka 51-1.
Ja, utan tvekan.Julfet?
Absolut, sÄ Àr det ju. Modellen Àr ju mindre viktig Àn rotorn sÄ att sÀga. Min enda keeper.JÀkligt fina bilder pÄ en riktigt snygg klocka, men det som Àr absolut ballast Àr ÀndÄ grejen... grejen att Äka till Japan och besöka studion, se dessa tillverkas, kliva pÄ en sjÀlv, med guldrotor och kanji, för att sedan bli medlem i den hemliga klubben . Jag skulle personligen ha svÄrt för att köpa en sÄdan klocka utanför Japan (om en nÄgonsin dök upp pÄ marknaden) efter din historia. Om/nÀr det blir ett besök i Japan ska detta absolut vara en av punkterna pÄ en "bucket list"... som sagt, skit cool klocka men coolare proveniens
Du mÄste bli inbjuden till SII, rÀcker alltsÄ inte att bo i Japan.Exakt! Det Àr ju det som Àr sÄ coolt. (man mÄste visserligen bo i Japan för att bli "medlem", men ibland skjuter nÀra hare)
BerÀtta historian bakom.Absolut, sÄ Àr det ju. Modellen Àr ju mindre viktig Àn rotorn sÄ att sÀga. Min enda keeper.
2/3 av svenska guldrotorklubben ovan, bara Svantes klocka som fattas.
BerÀtta historian bakom.
Eller den lÄnga versionen:BerÀtta historian bakom.
Coolt. Stort tack!
De har en liten shop vid Shizukuishi-studion (dÀr mekaniska GSarna tillverkas) dÀr de sÀljer vissa mekaniska GS-modeller med guldrotor och Àven egna kronografer. De sÀljs bara dÀr.
De Ă€r coola de dĂ€r! ĂvergĂ„ngen till 9F dödade vĂ€l serien.
Halvdassig bild men lume Ă€r vĂ€l trevligt? Ăr ju ballt vad de kan göra utan men Ă€ndĂ„.
Varför la de ned SBGF017-21 för övrigt? AnvÀnt den nÀst intill nonstop sen jag köpte den för ca halvÄret sen.
Skruvad krona och 200 meter för den nervöst Àngslige. Lume för den med dÄligt mörker seende. Inget monster pÄ handleden. Trevligt kunna stÀlla om timmar medans verket gÄr. Hade varit mumma med evighetskalender ocksÄ men man skall vÀll inte fÄ allt.
Det Àr inte ofta man ser den dÀr modellen, kul . Det kan ju vara som @yonsson skrev, nÀr det nya urverket kom la man ner modellen... Personligen tror jag den var nÄgot av ett design "test". Visarna, lysmassan och dom knubbiga indexen, ett nÄgot annorlunda formsprÄk. Den kanske helt enkelt inte sÄlde tillrÀckligt.
Halvdassig bild men lume Ă€r vĂ€l trevligt? Ăr ju ballt vad de kan göra utan men Ă€ndĂ„.
Varför la de ned SBGF017-21 för övrigt? AnvÀnt den nÀst intill nonstop sen jag köpte den för ca halvÄret sen.
Skruvad krona och 200 meter för den nervöst Àngslige. Lume för den med dÄligt mörker seende. Inget monster pÄ handleden. Trevligt kunna stÀlla om timmar medans verket gÄr. Hade varit mumma med evighetskalender ocksÄ men man skall vÀll inte fÄ allt.
Nu gissar jag men jag tror tvÀrt om att SBGF var en ganska poppis modell-linje, det fanns ju Àven ett gÀng LE-modeller. NÀr 8J fasades ut blir det ju dock tokigt om man ÄteranvÀnder samma boett.Det Àr inte ofta man ser den dÀr modellen, kul . Det kan ju vara som @yonsson skrev, nÀr det nya urverket kom la man ner modellen... Personligen tror jag den var nÄgot av ett design "test". Visarna, lysmassan och dom knubbiga indexen, ett nÄgot annorlunda formsprÄk. Den kanske helt enkelt inte sÄlde tillrÀckligt.
Men grattis till en ovanlig modell hÀr
Lite för mycket Omega SMP för min smak... BÄde ringen och lÀnken ger den kÀnslan.Jag tycker det dyker upp lite olika sbgf (dom lite dressigare) med det gamla verket lite dÄ och dÄ, men just denna med lysmassa, och den som liknar denna fast med den fasade glasringen tycker jag sÀllan man ser. Typ denna sbgf001 (bild ifrÄn webben)
PÄ sidan 2 i denna trÄd hittar du en i sbgf serien som antagligen faller dig i smaken, sbgf029...Lite för mycket Omega SMP för min smak... BÄde ringen och lÀnken ger den kÀnslan.