Grymt fin!Klart du skall ha en vit!Den videon var faktiskt anledningen till att jag till slut valde SBGJ001.
![]()
Vad tycker du om tjockleken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin!Klart du skall ha en vit!Den videon var faktiskt anledningen till att jag till slut valde SBGJ001.
![]()
Aj dÄ, dÄ kan jag ju inte köpa en grön..Finns ju redan en grön i gbg. TrÄkigt att inte vara superspeciell nÀr man ÀndÄ kör GS LE.
Svarta ger bÀst kontrasteffekt med polerade visarna men vita Àr lite mer avslappnad. SvÄrt val.
Allt gÄr sÄklart om man orkar hÄlla ut tillrÀckligt lÀnge men de sÄlde slut omgÄende och jag har aldrig sett nÄgon beggad till salu. Eller sÄ fÄr du pressa en viss urmakare.GÄr sÀkert att hitta om man vill? SvÄrt val...
MÄste prova live först oavsett.
Kan nog vara sÄ med. Antar du frÀmst syftar pÄ standardpolering vid service? Rolex har ju valt den vÀgen med pÄ deras maxi-case sub/gmt.Ang varför boettformerna var annorlunda förr:
Jag tror att de beror pÄ att de gamla knivskarpa facetteringarna inte gÄr att ÄterstÀlla vettigt om man dingar boetten hÄrt. De nya boettformerna Àr dels mer organiska (torde vara mer uppskattade av de flesta icke-nördar) samt mer förlÄtande vid service-polering.
Du fÄr gÀrna Àndra i mitt inlÀgg om rotorn, sÄ ingen blir lurad..Skulle valt den svarta. Rött+svart = jÀtteNice.
Ăr vĂ€l bara 005 som har den rotorn.
GÀllande caset, vet ej, frÄga Seiko.
Jag tror helt enkelt det Àr en designfrÄga. Det finns inte mÄnga modeller som Àr sÄ vassa som den VFA du visade, inte vintage heller.Kan nog vara sÄ med. Antar du frÀmst syftar pÄ standardpolering vid service? Rolex har ju valt den vÀgen med pÄ deras maxi-case sub/gmt.
Men tror Àven det Àr en kostnadsfrÄga. MÄste vara betydligt dyrare att göra en sÄ vass boett som pÄ de gamla?
Förr i tiden, för kanske 5 Är sedan, var Molles hemsida ENDA stÀllet pÄ internet dÀr man kunde hitta vettiga bilder pÄ GSar.JÀklar vilken hÀrlig samling du har / haft Molle!
KÀnns nÀstan som GS referensarkiv
Dina bilder Àr bra mer sÀljande Àn SEIKOs egna
NÄn ur denna trio lockar; SBGJ001/3/5. Velar mellan vit eller grön.
Vilken vÀljer man?
![]()
Bra video pÄ den vita SBGJ001.
![]()
![]()
![]()
![]()
Inget fel pÄ den svarta SBGJ003 heller.
![]()
Och den gröna SBGJ005
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Baksidan pÄ 005:an.
![]()
Saknar dock dessa plana ytor och sylvassa kanter som de gamla GS frÄn 60/70-tal hade. Varför görs boetter inte sÄ lÀngre? (@Molle?)
![]()
![]()
![]()
Jag Àr inte förvÄnad med tanke pÄ antalet han haft och kvalitén pÄ bildernaFörr i tiden, för kanske 5 Är sedan, var Molles hemsida ENDA stÀllet pÄ internet dÀr man kunde hitta vettiga bilder pÄ GSar.![]()
Tycker molle borde fÄ ett exemplar av varje GS-modell som slÀpps av SEIKO, mÄste ju vara vÀl investerade marknadsföringspengar.Jag Àr inte förvÄnad med tanke pÄ antalet han haft och kvalitén pÄ bilderna![]()
HÄller medTycker molle borde fÄ ett exemplar av varje GS-modell som slÀpps av SEIKO, mÄste ju vara vÀl investerade marknadsföringspengar.![]()
De gamla jag haft har varit nÀstan lika vassa. Pratar mer om plana ytor dÄ Àr hur skarpa kanterna Àr.Jag tror helt enkelt det Àr en designfrÄga. Det finns inte mÄnga modeller som Àr sÄ vassa som den VFA du visade, inte vintage heller.
Nu snackar viTycker molle borde fÄ ett exemplar av varje GS-modell som slÀpps av SEIKO, mÄste ju vara vÀl investerade marknadsföringspengar.![]()
Men GMTn du visar ovan har ju stora plana ytor. Det kommer snart en GS med hi beat-urverk (ej GMT), vit porslin tavla, blÄ sekundvisare och liknande boett som Àr jÀkligt nice. Glömmer dock referensnumret hela tiden.De gamla jag haft har varit nÀstan lika vassa. Pratar mer om plana ytor dÄ Àr hur skarpa kanterna Àr.
Men skitsamma... Ăr sĂ€kert medvetet som du sĂ€ger.
Det Àr skillnad pÄ plana och plana.. men tror vi skippar den diskussionen.Men GMTn du visar ovan har ju stora plana ytor. Det kommer snart en GS med hi beat-urverk (ej GMT), vit porslin tavla, blÄ sekundvisare och liknande boett som Àr jÀkligt nice. Glömmer dock referensnumret hela tiden.
SBGH043Men GMTn du visar ovan har ju stora plana ytor. Det kommer snart en GS med hi beat-urverk (ej GMT), vit porslin tavla, blÄ sekundvisare och liknande boett som Àr jÀkligt nice. Glömmer dock referensnumret hela tiden.
Den Àr ju onekligen lite av en tjockis men inget som besvÀrar mig.Grymt fin!
Vad tycker du om tjockleken?
Wow, grymt fin. Snygg boettform, sen gillar jag Àven att kronan Àr lite försÀnkt.![]()
Tackar! Tycker den Àr jÀkligt bra, första nya modellen som lockat pÄ ett tag. Lite synd med titan och glasbaksida dock.
SÄ sista GS i nulÀget, en diskret kameleont, klassisk Seiko Àgg fÀrgat tavla, och index/visare hel polerat, sÄ svÄr fotad som fÄ SBGA057:
![]()
Den kan gnistra till
![]()
Och baksidan Àr inte dum heller
![]()
//Bosse
Prata med Svante pÄ Klockmaster i Globen.Hmm, det Àr nÄgot med den dÀr finishen pÄ index och visare som fÄr det att rycka ordentligt i baguetten. Hur gÄr man bÀst tillvÀga om man vill fÄ fatt pÄ en GS likt din, sbgw005, sbga011 eller liknande utan att importera den frÄn Japan?
Utsidan ger ju insidan en chans eller hur Àr det man sÀger?
SBGV019
SBGX061 Àr det givna svaret.Vilka GS Àr trevliga instegsmodeller en bit under 40, gÀrna 36-38, mm?
DÄ var jag alltsÄ redan inne pÄ rÀtt spÄr.SBGX061 Àr det givna svaret.
DÄ var jag alltsÄ redan inne pÄ rÀtt spÄr.
Ser riktigt bra ut! Ăr det tavlan med graverat "Grand Seiko"?Har jagat ett tag, och Ă€ntligen landade den hĂ€r....
![]()
RÀtt nöjd fÄr jag sÀga - lÀngsta jakten pÄ en klocka för min del Àr över....
![]()
HÀr med sina stÄlbröder.,,
![]()
Tack för titten!!