• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Magisk klocka! FÄr man se baksidan? ;)
As requested! Du fÄr utsÀkta att jag Àr sÄ dÄlug pÄ att fota klockor :banghead:
7B084640-E6EC-4533-AC55-754D35FFBEB2.jpeg

NÄgon hÀr pÄ KS som Àger en SBWA001?
Om sÄ Àr fallet sÄ fÄr du gÀrna posta lite bilder och skriva lite om den =)

Det Àr ju ingen GS Àven om den Àr en speciell modell. Vad Àr det du saknar i info eller bilder av den? Personligen tycker jag 002 Àr mycket snyggare med luggar istÀllet för den integrerade lÀnken som skriker Ž90tal ;)

Jag postade av misstag hÀr i GS trÄden, tryckte pÄ "svara" i samma sekund som jag kom pÄ att jag var i fel trÄd. Som lök pÄ laxen sÄ vet jag inte hur man raderar ett inlÀgg =)

Vill se bilder som inte Àr reklambilder och veta lite köphistorik mm.

Ska sÄklart göra egen research men tar gÀrna emot era förslag:)

Styvfarsan som Àr klockintresserad fyller 50 i september, och en klocka i present kÀnns ganska givet. Han kör till vardags en Citizen (minns inte modell) och min uppfattning Àr att han dras Ät det japanska hÄller, jag vet att han bl.a. kollat pÄ Seiko Astron modeller men han kommer aldrig till skott. Som den civilingenjör han Àr sÄ har han inte nÄgot emot "coola" funktioner i en klocka. Till saken - Han skulle garanterat bli överlycklig av en Grand Seiko, men frÄgan Àr dÄ vilken modell..

Tar tacksamt emot tips pÄ grymma modeller dÀr pris Àr en betydande faktor (kommer inte ha rÄd att bÀra allt sjÀlv, sÄ mÄste förankra idéen hos hans fru tillika min mor). Samt sÄ undrar jag om Klockmaster Globen Àr stÀllet att köpa? Beg. skulle eventuellt funka ocksÄ i bra skick.

PS: Han Àger Àven en Omega Constellation och inom överskÄdlig framtid en Datejust genom arv.

Styvfarsan som Àr klockintresserad fyller 50 i september, och en klocka i present kÀnns ganska givet. Han kör till vardags en Citizen (minns inte modell) och min uppfattning Àr att han dras Ät det japanska hÄller, jag vet att han bl.a. kollat pÄ Seiko Astron modeller men han kommer aldrig till skott. Som den civilingenjör han Àr sÄ har han inte nÄgot emot "coola" funktioner i en klocka. Till saken - Han skulle garanterat bli överlycklig av en Grand Seiko, men frÄgan Àr dÄ vilken modell..

Tar tacksamt emot tips pÄ grymma modeller dÀr pris Àr en betydande faktor (kommer inte ha rÄd att bÀra allt sjÀlv, sÄ mÄste förankra idéen hos hans fru tillika min mor). Samt sÄ undrar jag om Klockmaster Globen Àr stÀllet att köpa? Beg. skulle eventuellt funka ocksÄ i bra skick.

PS: Han Àger Àven en Omega Constellation och inom överskÄdlig framtid en Datejust genom arv.
Bland de billigare Àr ju sbgx modellerna. JÀkligt kompletta tycker jag och Àger sjÀlv en Sbgx063.
IMG_20200529_073726-01.jpeg

Enkel, snygg, funkar till allt. BekvÀm med sina 37mm och slimmad profil. Finns i flera fÀrger.

Bland de billigare Àr ju sbgx modellerna. JÀkligt kompletta tycker jag och Àger sjÀlv en Sbgx063.
IMG_20200529_073726-01.jpeg

Enkel, snygg, funkar till allt. BekvÀm med sina 37mm och slimmad profil. Finns i flera fÀrger.
Stark contender, och du trÀffade rÀtt med storlek, glömde nÀmna att grÀnsen nog gÄr vid 40mm. Vet du vad man fÄr rÀkna med ny kontra beggad, och Àr det en modell som bör finns tillgÀnglig hos ÄterförsÀljare? Tack.

Edit: Hittade bra prisreferenser i forumet. Vet inte om han har nÄgon preferens och utesluter inte Quartz-verk men jÀmför gÀrna med automatiska ocksÄ.

Senast Àndrad:

GÄ pÄ kvarts, speciellt med de han har/pÄG blir det en bra variation.

Tillbaka
Topp