• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Breitling abstinensen gör sig pÄmind mer och mer för varje dag som gÄr, jag har tidigare haft en windrider wings med vit urtavla i bicolor alltsÄ guld/stÄl med pilotlÀnk,men tyckte att klockan va för liten.
Sedan dess har jag trÄnat efter en Chronomat eller Crosswind.
Kravet Àr blÄ urtavla, bicolor pilotlÀnk, och större diameter, minst 41mm och max 44mm.

Funderar pÄ Chronomat Evolution, Crosswind, och dom nya Chronomat 41mm eller 44mm.

Nyare urverk i dom nya som har b1, Crosswind och dom Àldre har vÀl Valjoux?
Guldet pÄ knapparna och bezeln verkar tjockare pÄ dom nyare evo och chronomat Àn pÄ gamla Crosswind?

Tacksam för lite rÄd o tips och posta gÀrna bilder pÄ sÄna hÀr snyggingar.

VĂ€lkomna att pm’a mig om ni har nĂ„gon ni vill slĂ€ppa

7115E850-7017-474A-8397-89DB7BD4D4A9.jpeg
Är det föressten nĂ„gon som har sett och kĂ€nt o klĂ€mt pĂ„ nya Navitimer 1 41mm? Har inte sett den hos mina lokala AD Ă€nnu... och pĂ„ bild ser den ut som en potentiell finklocka som komplement till chronomat

Sticker in en liten frÄga till er forumrÀvar..
Jag Àr van att bÀra mina klockor nÀr jag reser och frÀmst nÀr jag badar i poolen eller Àr pÄ spa eller Àr i havet, Àr alltid noga med att skölja av klockorna med sötvatten och torka av dom noga efter varje dopp.

Men hur stÄr det till med vattentÀtheten och Àr kronan skruvad pÄ chronomat och navitimer?
TÀnker om dom bÄda klarar dopp i det blÄ utan problem Àven om navitimern mer Àr en dressad klocka?

Jag Àr van att bÀra mina klockor nÀr jag reser och frÀmst nÀr jag badar i poolen eller Àr pÄ spa eller Àr i havet, Àr alltid noga med att skölja av klockorna med sötvatten och torka av dom noga efter varje dopp.

Men hur stÄr det till med vattentÀtheten och Àr kronan skruvad pÄ chronomat och navitimer?
TÀnker om dom bÄda klarar dopp i det blÄ utan problem Àven om navitimern mer Àr en dressad klocka?
StÄr ju 3atm pÄ den du visade bild pÄ. Den tÄl nog inte varma spabad.

SjÀlva "skalan" roterar ju nÀr man vrider pÄ kransringen, pÄ sÄ vis kan man göra vissa utrÀkningar om hastighet, osv. sÄ det har inget att göra med sjÀlva chronograph funktionen som finns pÄ dom vanliga Navitimer klockorna. :)
JodÄ jag förstÄr men man anvÀnder ju sekundvisaren för vissa funktioner. DÄ mÄste man ju jaga sekundvisaren med ringen. Inga smidiga start stopp funktioner precis ?

JodÄ jag förstÄr men man anvÀnder ju sekundvisaren för vissa funktioner. DÄ mÄste man ju jaga sekundvisaren med ringen. Inga smidiga start stopp funktioner precis ?
Vridringen pÄ navitimer har absolut ingenting med sekundvisaren att göra. Tachymetern som du avlÀser mot sekundvisaren Àr mÄlad pÄ tavlan Àven pÄ navitimer med kronograf. Denna skala finns inte pÄ den han lÀnkade. Allt som Àr vridbart pÄ navitimers Àr bara rÀknestickan :)

Yes, den gröna kommer med grönt lÀderband och sÄldes med kransring i guld enbart hos Harrods i London, verkar dock vara slut nu.
Men den sÀljs i en "ej numrerad" utgÄva i Dubai och ArablÀnderna pÄ bÄde lÀder och med lÀnk i just den gröna fÀrgen men med kransring i stÄl, har ej sett den i verkligheten och Àr spÀnd pÄ om den Àr lika sunburst som Rolex Hulken :)

Chronomat (om du avser de vanliga “UFO”) har skruvad krona medan Navitimer inte har det. Sedan Ă€r ju tryckknappar ibland lite kinkiga. Jag skulle inte bada med nĂ„gon av modellerna men det Ă€r vĂ€l mest för att jag tycker att "risk vs benefit" inte riktigt kan motivera det.

Vridringen pÄ navitimer har absolut ingenting med sekundvisaren att göra. Tachymetern som du avlÀser mot sekundvisaren Àr mÄlad pÄ tavlan Àven pÄ navitimer med kronograf. Denna skala finns inte pÄ den han lÀnkade. Allt som Àr vridbart pÄ navitimers Àr bara rÀknestickan :)

Ok tack sÄ det Àr en halv chronomat
Har bara kÀnt pÄ 38 mm. Den gröna varianten Àr vÀl en Limited edition?

8301518B-8768-4B0C-9A28-2A38EB68CDC7.jpeg

SĂ„ snygg.

Tillbaka
Topp