• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SĂ„!

E18909F3-075A-4EE0-AA21-BC6070C0EB42.jpeg

Har bevakat den hĂ€r modellen till och frĂ„n ett par Ă„r, men Ă€r oerhört svĂ„r att hitta. NĂ€r de vĂ€l dyker upp Ă€r det utanför EU eller till orealistiska priser. 😒

14164843_xxl_v1581105189908.jpg
Klockan Àr fin, inge snack om saken. Men om du vÀljer den dÀr framför en hederlig 80/90-tals Chronomat sÄ sÀger jag upp vÀnskapen!

Klockan Àr fin, inge snack om saken. Men om du vÀljer den dÀr framför en hederlig 80/90-tals Chronomat sÄ sÀger jag upp vÀnskapen!
Inte för att skryta men... Jag har nog haft flest sĂ„na pĂ„ forumet 😅
15 kanske? Har lagt upp collage pÄ dom tidigare. KÀnns som jag kan dom nu...

Och jag veeeet att den Ă€r too much of everything, men jag Ă€lskar tvĂ„ton och med romerska nuffror och blĂ„ tavla till det 😍

Edit: jag Àr iaf helt inne pÄ en Chrono Cockpit!

Inte för att skryta men... Jag har nog haft flest sĂ„na pĂ„ forumet 😅
15 kanske? Har lagt upp collage pÄ dom tidigare. KÀnns som jag kan dom nu...

Och jag veeeet att den Ă€r too much of everything, men jag Ă€lskar tvĂ„ton och med romerska nuffror och blĂ„ tavla till det 😍

Edit: jag Àr iaf helt inne pÄ en Chrono Cockpit!
Spelar inte roll, man kan inte tröttna, oavsett hur mĂ„nga man haft!! SkĂ€mt Ă„sido, den klockan du lĂ€nkade har otrolig fin, vad begĂ€rs inom EU? 😘

Spelar inte roll, man kan inte tröttna, oavsett hur mĂ„nga man haft!! SkĂ€mt Ă„sido, den klockan du lĂ€nkade har otrolig fin, vad begĂ€rs inom EU? 😘
Haha, nog sant kompis. Tror knappast jag haft min sista Ufo. Är ju jĂ€kligt svag för UTC-lĂ€nken...

Finns en nu pÄ Chrono24 för 41,5 tkr. Det Àr typ 18 tkr mer Àn vad den "vanliga" börjar pÄ...

Trodde aldrig jag skulle sÀlja min Àlskade Breitling kronograf HB0110 dÄ det var en klump med guld pÄ handleden:

Men nÀr jag fick syn pÄ detta sÄ kunde jag inte lÄta blir, var bara tvungen att sÀlja Breitlingen för att skaffa denna...Breitling Den har en kombination av flera saker jag tycker om, Guld, Grönt, Kronograf och Breitling:

Fortfarande nyförĂ€lskad, och fortfarande irriterad över att jag inte fick köpa en blĂ„ tavla ocksĂ„. 😀😒

IMG_20210901_192813.jpg
Lite nyfiken pÄ hur det fungerar med kommunikationen. Behöver man betala ett abonnemang för att kunna rycka antennen?
Eller ingÄr det ett livstidsabonnemang i klockans pris?
(Garmin har en produkt som heter "inreach", en liten nödsÀndare, abonnemang kostar ca 140:-/mÄnad)

Lite nyfiken pÄ hur det fungerar med kommunikationen. Behöver man betala ett abonnemang för att kunna rycka antennen?
Eller ingÄr det ett livstidsabonnemang i klockans pris?
(Garmin har en produkt som heter "inreach", en liten nödsÀndare, abonnemang kostar ca 140:-/mÄnad)
Man rycker och sen hÀnder en av tvÄ saker: du fÄr en fet faktura eller en helt ny Emergency och blir Breitlings gullegris. Beror helt pÄ om du ryckt pÄ fyllan för att vara ball inför polarna eller om du befunnit dig i faktiskt nöd: skeppsbruten till sjöss eller fastnat under ett trÀd nÀr du bergsklÀttrat, typ.

I de senare fallen utgĂ„r ingen kostnad alls, sĂ„ man kan sĂ€ga att klockan Ă€r det enda som kostar — samt service med tvĂ„, tre Ă„rs mellanrum.

Man rycker och sen hÀnder en av tvÄ saker: du fÄr en fet faktura eller en helt ny Emergency och blir Breitlings gullegris. Beror helt pÄ om du ryckt pÄ fyllan för att vara ball inför polarna eller om du befunnit dig i faktiskt nöd: skeppsbruten till sjöss eller fastnat under ett trÀd nÀr du bergsklÀttrat, typ.

I de senare fallen utgĂ„r ingen kostnad alls, sĂ„ man kan sĂ€ga att klockan Ă€r det enda som kostar — samt service med tvĂ„, tre Ă„rs mellanrum.
Ok, det dÀr med att rycka pÄ fyllan hade jag fÄtt förklarat för mig.
DÄ har sÀkert Breitling ett avtal med en större operatör.
Kanske vÀrt att ta sig upp i fjÀllen och bryta en fot för att fÄ ut en ny sÄ smÄningom :hungry:

Tillbaka
Topp