• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ok, det dÀr med att rycka pÄ fyllan hade jag fÄtt förklarat för mig.
DÄ har sÀkert Breitling ett avtal med en större operatör.
Kanske vÀrt att ta sig upp i fjÀllen och bryta en fot för att fÄ ut en ny sÄ smÄningom :hungry:
Vet inte riktigt vad du menar med operatör? Klockan kopplar upp sig pÄ 121,5 MHz som Àr civilflygets nödfrekvens globalt.

Man rycker och sen hÀnder en av tvÄ saker: du fÄr en fet faktura eller en helt ny Emergency och blir Breitlings gullegris. Beror helt pÄ om du ryckt pÄ fyllan för att vara ball inför polarna eller om du befunnit dig i faktiskt nöd: skeppsbruten till sjöss eller fastnat under ett trÀd nÀr du bergsklÀttrat, typ.

I de senare fallen utgĂ„r ingen kostnad alls, sĂ„ man kan sĂ€ga att klockan Ă€r det enda som kostar — samt service med tvĂ„, tre Ă„rs mellanrum.
men Àrligttalat, har du inte varit lite nyfiken pÄ att ryck antennen nÄn gÄng hitentills?

jag vill ha en sÄn rackare men Àr rÀdd för att jag hade fÄtt nÄn mÄste impuls och prövat antennen haha

men Àrligttalat, har du inte varit lite nyfiken pÄ att ryck antennen nÄn gÄng hitentills?

jag vill ha en sÄn rackare men Àr rÀdd för att jag hade fÄtt nÄn mÄste impuls och prövat antennen haha
Han var nĂ€ra att rycka av antennen tre gĂ„nger under barnkalaset för nĂ„gon dag sedan. 😘

Om du aktiverar nödsÀndaren pÄ en Emergency 1 sÄ sÀnds en nödsignal pÄ 121,5 Mhz -bandet. Det Àr den gamla civila analoga flyg-nödfrekvensen som kunde om man befann sig inom rÀckvidd fÄngas upp av flygrÀddningen (160km). Detta upphörde 2009. Den nya digitala nödfrekvensen Àr 406.040 MHz och övervakas av satellit. Emergency II har stöd för den frekvensen. FÄr man dock ut en helikopter i nÀrheten av en sÀndande Emergency 1 sÄ kan man pejla signalen. SÄ helt kört Àr det inte :cool:

Senast Àndrad:
Om du aktiverar nödsÀndaren pÄ en Emergency 1 sÄ sÀnds en nödsignal pÄ 121,5 Mhz -bandet. Det Àr den gamla civila analoga flyg-nödfrekvensen som kunde om man befann sig inom rÀckvidd fÄngas upp av flygrÀddningen (160km). Detta upphörde 2009. Den nya digitala nödfrekvensen Àr 406.040 MHz och övervakas av satellit. Emergency II har stöd för den frekvensen. FÄr man dock ut en helikopter i nÀrheten av en sÀndande Emergency 1 sÄ kan man pejla signalen. SÄ helt kört Àr det inte :cool:
StÀmmer bra det. Den anvÀnds fortfarande vid pejling för helikopter "i första hand för att hjÀlpa bÄtar i sjönöd och överlevande frÄn flygplanskrascher". Emergency II sÀnder pÄ bÄda frekvenserna.

Ångrar man sig och vill bryta sĂ€ndningen ska man vira antennen runt boetten, dĂ„ bryter man ev. kontakt. Men helt Ă€rligt sĂ„ vet jag inte om det hĂ€nder nĂ„got alls om man drar ut antennen... 😅

Personligen hade jag kört den gula pÄ emergencyn! TÀnk om antennen dör dÄ Àr den gula tavlan din sista rÀddning som ledstjÀrna! Samma kÀnsla fÄr du ju inte med en blÄ tÀvla!
Helt sant! Och jag hÄller med dig, en riktig Emergency ska vara gul.
Men Min tanke var att ha Àven en blÄ tavla eftersom blÄtt Àr en genomgÄende fÀrg i vÄr dresscode pÄ jobbet.
NÄja, vad Àr en bal pÄ slottet osv...

DÄ kan man posta hÀr igen det blev en Avenger med gummi och lÀnk.
20210901_100108 (1).jpg
Fet!

image.jpg
BlĂ„ fĂ„gel funkar ocksĂ„, dottern har gjort ett matchande armband đŸ‘â€ïž
Är det enbart index som Ă€r skillnaden jĂ€mfört med denna?

Index och subdials skiljer sig

Nej, den du lĂ€nkar till Ă€r en limiterad variant av A13350 min Ă€r en senare egen ref A13353 med bl.a. lite tjockare bezel (titta pĂ„ utfasningarna vid varje skruv sĂ„ ser du tydligt) och ’special’ pilotlĂ€nk med fasade lĂ€nkbitar. A13358 Chrono cockpit har samma case / bezel tror jag.

Tillbaka
Topp