Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Betala för en fÄ tvÄ pÄ köpet?DÄ fÄr man vara med i denna trÄden igen!
Till skillnad frÄn faaking Rolex - betala för tvÄ fÄ ingen!Betala för en fÄ tvÄ pÄ köpet?
Vackert !DÄ fÄr man vara med i denna trÄden igen!
Preaaach!Till skillnad frÄn faaking Rolex - betala för tvÄ fÄ ingen!
Mycket trevlig i vilket fall.. Ă€r den 43? Bara provat de nya som Ă€r pĂ„ 43, största jag kan bĂ€ra och den satt fint! (StĂ„l sĂ„klart)VĂ€rldens vackraste dinka ? Trevlig helg trĂ„denâŠ
Yessir, men bara 49 lug to lugâŠMycket trevlig i vilket fall.. Ă€r den 43? Bara provat de nya som Ă€r pĂ„ 43, största jag kan bĂ€ra och den satt fint! (StĂ„l sĂ„klart)
ĂverlĂ€gset bĂ€sta och coolaste Breitling gjort i mina ögon. Har sĂ„n jĂ€kla karaktĂ€rFick en nostalgikick och gick lite bananas, chronomat var det coolaste som fanns nĂ€r jag var 20 pĂ„ 90 talet
Dessutom kostar de ju kaffepengar jÀmfört med mycket annat som stuckit till astronomiska nivÄer !
Snyggt!VĂ€rldens vackraste dinka ? Trevlig helg trĂ„denâŠ
Tur Ă€r vĂ€l detĂverlĂ€gset bĂ€sta och coolaste Breitling gjort i mina ögon. Har sĂ„n jĂ€kla karaktĂ€r
Fan, nÀstan sÄ att samtalsÀmnet om priserna pÄ Chronomat och övriga Bretilings modeller frÄn den tiden borde förbjudas. Sista gnuttan vettiga priser pÄ lyxklockor kvar nÀstan
KaraktĂ€r var det NĂ€r jag jagade chronomat med utc sprang jag pĂ„ nedan. Brattigare blir det vĂ€l knappast, i dubbel bemĂ€rkelseâŠ..ĂverlĂ€gset bĂ€sta och coolaste Breitling gjort i mina ögon. Har sĂ„n jĂ€kla karaktĂ€r
Fan, nÀstan sÄ att samtalsÀmnet om priserna pÄ Chronomat och övriga Bretilings modeller frÄn den tiden borde förbjudas. Sista gnuttan vettiga priser pÄ lyxklockor kvar nÀstan
Kan slĂ„ vad om min klocksamling att den klockan tillhört nĂ„gon kartellmedlem i norra Mexiko.KaraktĂ€r var det NĂ€r jag jagade chronomat med utc sprang jag pĂ„ nedan. Brattigare blir det vĂ€l knappast, i dubbel bemĂ€rkelseâŠ..
2500 usd utan papper frÄn en pantbank i Mexico - alla röda varningslampor blinkade men kan Ängra lite att jag inte klickade hem den.
Ngn som har nÄgra hundra miljoner över, Breitling gÄr som tÄget och CVC vill sÀlja av en del, ska vi crowfunda lite ?
Breakingviews - Brad Pitt watchmaker warrants celebrity valuation
Hollywood stardust is giving Breitling some financial sparkle. The Swiss maker of aviator timepieces touted by celebrities like Brad Pitt, Charlize Theron and Adam Driver has nearly doubled its sales on CVCâs four-year watch. The buyout firm is now considering flogging a 20% stake. Breitlingâs...www.reuters.com
Kan finnas spÄr av kokain innanför glaset, res pÄ egen risk. Undvik att hÀlsa pÄ tullhundar.Kan slÄ vad om min klocksamling att den klockan tillhört nÄgon kartellmedlem i norra Mexiko.
Fördubblat pÄ fyra Är, sinnesjukt. Förvisso Àr ju trenden senaste Ären retro design och Kern har ju tagit det till nÀrmast absurda nivÄer.Finanserna och försÀljningsökningen imponerar. Det hade varit vÀldigt roligt med info om hur olika modeller bidragit till försÀljningen.
175m CHF ebitda, det Ă€r 160m âŹ. En marginal pĂ„ 25%, Kerns bonus skojar man nog inte bortFinanserna och försĂ€ljningsökningen imponerar. Det hade varit vĂ€ldigt roligt med info om hur olika modeller bidragit till försĂ€ljningen.
LÀtt! Vi hade gjort det bÀttreNgn som har nÄgra hundra miljoner över, Breitling gÄr som tÄget och CVC vill sÀlja av en del, ska vi crowfunda lite ?
Breakingviews - Brad Pitt watchmaker warrants celebrity valuation
Hollywood stardust is giving Breitling some financial sparkle. The Swiss maker of aviator timepieces touted by celebrities like Brad Pitt, Charlize Theron and Adam Driver has nearly doubled its sales on CVCâs four-year watch. The buyout firm is now considering flogging a 20% stake. Breitlingâs...www.reuters.com
Har en Avenger med lÀnk och gummi i köp och sÀljGrabbar, finns det nÄgon hÀr med nÄn skön breitling med gummiband som ni vill bli av med? Hojta till i sÄ fall
Att dem knaprat marknadsandelar Àr nog obestridligt. Sedan kan man tycka vad man vill om nya produktportföljen, men man har iaf breddat mÀrket.LÄt oss vara Àrliga, det Àr inte sÄ att Kern Àr nÄgon magisk snubbe, mÄnga hade gjort lika bra om inte bÀttre Àn Kern. Det gÄr helt enkelt bra i klockbranschen, dÀrför ser Breitlings försÀljningsutveckling som den gör.
LÄt oss vara Àrliga, det Àr inte sÄ att Kern Àr nÄgon magisk snubbe, mÄnga hade gjort lika bra om inte bÀttre Àn Kern. Det gÄr helt enkelt bra i klockbranschen, dÀrför ser Breitlings försÀljningsutveckling som den gör.
Jo sjÀlvklart Àr det sÄ, sÀger inte emot dig. Men tror inte smartwatches har pÄverkat Breitling alls, eller? Min uppfattning Àr att mÀrken som ligger i samma prisklass som smartwatches har fÄtt ta en stor smÀll pga just smartwatches. TÀnker frÀmst pÄ mÀrken som Tissot, Certina, Citizen, Orient, parfymmÀrken, mm. Dock verkar Seiko klarat sig genom att slÀppa massor av reissues.Det Àr vÀl lite blandat. Dels har vi haft covid och sedan har vi klockindustrins strukturella förÀndring dÀr de starka och dyra varumÀrkena (ff PP och Rolex och nÄgra nisch tillverkare som RM) blivit starkare medan de lite billigare kÀnner av en hÄrdare konkurrens frÄn smartwatches. Mao, hela klockbranschen har inte gÄtt bra, men vissa har gÄtt vÀldigt bra medan andra har stora problem (GP och UN nÀmns ibland).
Klart smartwatches har pÄverkat breitling, de tillverkar ju sjÀlv sÄnaJo sjÀlvklart Àr det sÄ, sÀger inte emot dig. Men tror inte smartwatches har pÄverkat Breitling alls, eller? Min uppfattning Àr att mÀrken som ligger i samma prisklass som smartwatches har fÄtt ta en stor smÀll pga just smartwatches. TÀnker frÀmst pÄ mÀrken som Tissot, Certina, Citizen, Orient, parfymmÀrken, mm. Dock verkar Seiko klarat sig genom att slÀppa massor av reissues.
Vad gömmer sig i lÄdan?Klart smartwatches har pÄverkat breitling, de tillverkar ju sjÀlv sÄna
Sen om det har gett markanta resultat Àr en femma... mtp utbudet kan man anta att det Àr motsatsen till det positiva