• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DÄ fÄr man vara med i denna trÄden igen! :)

IMG_1575.jpeg

Fick en nostalgikick och gick lite bananas, chronomat var det coolaste som fanns nÀr jag var 20 pÄ 90 talet :)

Dessutom kostar de ju kaffepengar jÀmfört med mycket annat som stuckit till astronomiska nivÄer !
ÖverlĂ€gset bĂ€sta och coolaste Breitling gjort i mina ögon. Har sĂ„n jĂ€kla karaktĂ€r😊

Fan, nĂ€stan sĂ„ att samtalsĂ€mnet om priserna pĂ„ Chronomat och övriga Bretilings modeller frĂ„n den tiden borde förbjudas. Sista gnuttan vettiga priser pĂ„ lyxklockor kvar nĂ€stan🙃

Ngn som har nÄgra hundra miljoner över, Breitling gÄr som tÄget och CVC vill sÀlja av en del, ska vi crowfunda lite ?

ÖverlĂ€gset bĂ€sta och coolaste Breitling gjort i mina ögon. Har sĂ„n jĂ€kla karaktĂ€r😊

Fan, nĂ€stan sĂ„ att samtalsĂ€mnet om priserna pĂ„ Chronomat och övriga Bretilings modeller frĂ„n den tiden borde förbjudas. Sista gnuttan vettiga priser pĂ„ lyxklockor kvar nĂ€stan🙃
KaraktÀr var det :) NÀr jag jagade chronomat med utc sprang jag pÄ nedan. Brattigare blir det vÀl knappast, i dubbel bemÀrkelse
..

2500 usd utan papper frÄn en pantbank i Mexico - alla röda varningslampor blinkade men kan Ängra lite att jag inte klickade hem den.

27A3BDE3-8163-4723-B593-A60452E5B260.jpeg

KaraktÀr var det :) NÀr jag jagade chronomat med utc sprang jag pÄ nedan. Brattigare blir det vÀl knappast, i dubbel bemÀrkelse
..

2500 usd utan papper frÄn en pantbank i Mexico - alla röda varningslampor blinkade men kan Ängra lite att jag inte klickade hem den.

27A3BDE3-8163-4723-B593-A60452E5B260.jpeg
Kan slÄ vad om min klocksamling att den klockan tillhört nÄgon kartellmedlem i norra Mexiko.

Ngn som har nÄgra hundra miljoner över, Breitling gÄr som tÄget och CVC vill sÀlja av en del, ska vi crowfunda lite ?

Finanserna och försÀljningsökningen imponerar. Det hade varit vÀldigt roligt med info om hur olika modeller bidragit till försÀljningen.

81707905-5A48-4579-97D8-8CF1D219C698.jpeg

Finanserna och försÀljningsökningen imponerar. Det hade varit vÀldigt roligt med info om hur olika modeller bidragit till försÀljningen.

81707905-5A48-4579-97D8-8CF1D219C698.jpeg
175m CHF ebitda, det Ă€r 160m €. En marginal pĂ„ 25%, Kerns bonus skojar man nog inte bort 👍

En sĂ„ snabb tournaround bör betyda sjukt starkt varumĂ€rke, mindre stark produktportfölj sista Ă„ren under Schneider. Range Rover syndromet
.

Senast Àndrad:
LÄt oss vara Àrliga, det Àr inte sÄ att Kern Àr nÄgon magisk snubbe, mÄnga hade gjort lika bra om inte bÀttre Àn Kern. Det gÄr helt enkelt bra i klockbranschen, dÀrför ser Breitlings försÀljningsutveckling som den gör.

LĂ€tt! Vi hade gjort det bĂ€ttre đŸ€«đŸ€­
Screenshot_20210910-215845_Instagram.jpg

LÄt oss vara Àrliga, det Àr inte sÄ att Kern Àr nÄgon magisk snubbe, mÄnga hade gjort lika bra om inte bÀttre Àn Kern. Det gÄr helt enkelt bra i klockbranschen, dÀrför ser Breitlings försÀljningsutveckling som den gör.
Att dem knaprat marknadsandelar Àr nog obestridligt. Sedan kan man tycka vad man vill om nya produktportföljen, men man har iaf breddat mÀrket.

Sammantaget sĂ€tter jag Ă€ndĂ„ tummen upp! Speciellt för det faktum att man försöker fortsatt att vara ”affordable”.

Det Àr vÀl lite blandat. Dels har vi haft covid och sedan har vi klockindustrins strukturella förÀndring dÀr de starka och dyra varumÀrkena (ff PP och Rolex och nÄgra nisch tillverkare som RM) blivit starkare medan de lite billigare kÀnner av en hÄrdare konkurrens frÄn smartwatches. Mao, hela klockbranschen har inte gÄtt bra, men vissa har gÄtt vÀldigt bra medan andra har stora problem (GP och UN nÀmns ibland).

Det Àr vÀl lite blandat. Dels har vi haft covid och sedan har vi klockindustrins strukturella förÀndring dÀr de starka och dyra varumÀrkena (ff PP och Rolex och nÄgra nisch tillverkare som RM) blivit starkare medan de lite billigare kÀnner av en hÄrdare konkurrens frÄn smartwatches. Mao, hela klockbranschen har inte gÄtt bra, men vissa har gÄtt vÀldigt bra medan andra har stora problem (GP och UN nÀmns ibland).
Jo sjÀlvklart Àr det sÄ, sÀger inte emot dig. Men tror inte smartwatches har pÄverkat Breitling alls, eller? Min uppfattning Àr att mÀrken som ligger i samma prisklass som smartwatches har fÄtt ta en stor smÀll pga just smartwatches. TÀnker frÀmst pÄ mÀrken som Tissot, Certina, Citizen, Orient, parfymmÀrken, mm. Dock verkar Seiko klarat sig genom att slÀppa massor av reissues.

Jo sjÀlvklart Àr det sÄ, sÀger inte emot dig. Men tror inte smartwatches har pÄverkat Breitling alls, eller? Min uppfattning Àr att mÀrken som ligger i samma prisklass som smartwatches har fÄtt ta en stor smÀll pga just smartwatches. TÀnker frÀmst pÄ mÀrken som Tissot, Certina, Citizen, Orient, parfymmÀrken, mm. Dock verkar Seiko klarat sig genom att slÀppa massor av reissues.
Klart smartwatches har pÄverkat breitling, de tillverkar ju sjÀlv sÄna ;)

Sen om det har gett markanta resultat Àr en femma... mtp utbudet kan man anta att det Àr motsatsen till det positiva ;)
20210911_135109.jpg

Tillbaka
Topp