• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hörrudududu @Gabriel90, vi vÀntar fortfarande pÄ bild.
Jag Àr nÀmligen pÄ köphumör.
Fan, förlÄt för sent svar har haft fullt upp.
HĂ€r kommer lite bilder 😂
4CD52CB8-E501-4E88-8A97-E97D47E1D868.jpeg
DD9FFD37-06E8-4835-8672-917368321513.jpeg
F34AF24C-9EA4-4BA0-A7D7-6BA06FF8E3F9.jpeg
F2E11C3B-4D32-4AD6-8D74-6B855C23DF67.jpeg

LÄt oss vara Àrliga, det Àr inte sÄ att Kern Àr nÄgon magisk snubbe, mÄnga hade gjort lika bra om inte bÀttre Àn Kern. Det gÄr helt enkelt bra i klockbranschen, dÀrför ser Breitlings försÀljningsutveckling som den gör.
HĂ„ller med! Kern kan knappt knyta sina egna skosnören. 100 spĂ€nn pĂ„matt han kör Lacoste med kardborre đŸ€Ș

Ngn som har nÄgra hundra miljoner över, Breitling gÄr som tÄget och CVC vill sÀlja av en del, ska vi crowfunda lite ?

HÀr Àr en artikel (frÄn förra Äret) som beskriver hur Kern resonerat i samband med hans omvandling av Breitling.

Klart smartwatches har pÄverkat breitling, de tillverkar ju sjÀlv sÄna ;)

Sen om det har gett markanta resultat Àr en femma... mtp utbudet kan man anta att det Àr motsatsen till det positiva
HÀr Àr en artikel (frÄn förra Äret) som beskriver hur Kern resonerat i samband med hans omvandling av Breitling.

Bra artikel, han Àr vÀl ej blyg av sig karln, men han har levererat, försÀljning that is och nÄtt ny brand awarness, ingen snack om det, sedan kan man sÄklart ha Äsikter om hur, men det funkar..

PÄ tal om kontroll sÄ florerade det vÀl rykten under förra Äret om att Breitling skulle lansera en Boutique i sthlm. NÄgon som kommer ihÄg nÄgot mer exakt om detta eller som lurar pÄ nÄgon liten hemlighet? Tissle tassle you know

PÄ tal om kontroll sÄ florerade det vÀl rykten under förra Äret om att Breitling skulle lansera en Boutique i sthlm. NÄgon som kommer ihÄg nÄgot mer exakt om detta eller som lurar pÄ nÄgon liten hemlighet? Tissle tassle you know
Hmm, tĂ€nker sĂ„hĂ€r, jag gillar mina kontakter pĂ„ Franks / Erikssons och Ă€r nöjd sĂ„, ny Bratte butik, kan bli svĂ„rare med discounts och dĂ„ kanske Ă€ven andra AD’s tappar sitt utbud och kan ej / fĂ„r ej sĂ€lja Brattar ngn lĂ€ngre, men de vill ju kontrollera sina channels bĂ€ttre, sĂ„ i lĂ„nga loppet blir det bra ? He he sedan blir det kölistor och annat pĂ„ Brattar, jassĂ„ du vill ha en Chronomat, vassego dra av brallorna och handla 3 dam pasteller oxĂ„..

Hmm, tĂ€nker sĂ„hĂ€r, jag gillar mina kontakter pĂ„ Franks / Erikssons och Ă€r nöjd sĂ„, ny Bratte butik, kan bli svĂ„rare med discounts och dĂ„ kanske Ă€ven andra AD’s tappar sitt utbud och kan ej / fĂ„r ej sĂ€lja Brattar ngn lĂ€ngre, men de vill ju kontrollera sina channels bĂ€ttre, sĂ„ i lĂ„nga loppet blir det bra ? He he sedan blir det kölistor och annat pĂ„ Brattar, jassĂ„ du vill ha en Chronomat, vassego dra av brallorna och handla 3 dam pasteller oxĂ„..
Visst Àr det sÄ, det Àr ju för att fÄ kontroll. Likt den att de köper tillbaka gamla brattar som inte blivit sÄlda men ocksÄ viss pre owned för att det ska sÀljas av dem sjÀlva Ä inte grÄhandlare. Var vÀl dessutom inte möjligt att fÄ nÄgon rabatt pÄ deras boutiques, men det kan vara minnet som sviker

Jag tror du slÄr huvudet pÄ spiken i din analys.

Har en kĂ€rlek för dessa Ă€ldre Breitling Chronomat. Tror det Ă€r den 4e jag haft (som jag ioförsig sĂ€ljer igen đŸ„ŽđŸ˜œ) men oavsett helt underbar i fĂ€rg och form. Vad tycker ni? SlĂ„r Ă€ldre Breitling de nyare blaffigare och fetare versionerna?
660CCB77-87A0-4057-BA7B-3944288E4BAD.jpeg
D0EEAB77-33D3-4E92-92CF-F68A489C5E39.jpeg
D7B5E8C0-489C-4AB0-9BF6-56D570FBA7A7.jpeg
0F3D3947-5831-4B0B-8B08-52FCDCBE28D3.jpeg
Den dÀr tavlan Àr ju magiskt fin dessutom, pÄminner om Lapis

Trevlig liten historia pÄ Instagram. Noterar Àven att Kern sett den, sÄ det kommer kanske en replica i framtiden.

BA4C3A77-5A12-4B8A-A08C-EECE01602B34.jpeg

6BA77B9F-CDF4-47D6-A01D-348F11C6CB5A.jpeg

Fikar i VÀxjö..

very nice indeed, minus bandet ?
Nej nu jÀvlar, nu struntar vi i bÄda vingar och det beryktade B'et som logo och kör ingenting, mvh 817 reissue.

Men den modellen i sig Àr ju jÀkla trevlig, tÀnk Heuer (och Sinn).

Vet inte hur hÄrt specen cp2 gÄr vad gÀller utseende men Zenithen Àr ju vÀldigt lik.

Bilagor

• 74596532-927B-49AE-AE7E-3A83C65D3CC6.jpeg
    74596532-927B-49AE-AE7E-3A83C65D3CC6.jpeg
    56.1 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp