• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

MÄnga inlÀgg frÄn min sida senaste tiden, men vad har vi för referens nr pÄ Navitimer med applicerad ving-logo och see-through caseback? GÄr det i klinch dÀr dÄ b01 verket med see-through pÄ navitimern oftast har kern-B:et?
Hej igen!
Ifall det Àr vad du tÀnker pÄ sÄ Àr jag sÄ grymt glad för att jag hittade en som har guldvingarna, see-through caseback och B01 urverket.
NÀr jag började kolla efter Breitling klockor i början pÄ Äret sÄ fastnade jag ocksÄ för ankaret och "b-et" pÄ en av visarna.
Det enda jag saknar nu Àr en pilotlÀnk.
Ha en fin helg!

Finns den hÀr inte mindre Àn 44 mm? Vill ha!

Screenshot_20210918_234608.jpg

Har för mig att den dĂ€r Ă€r ganska tunn Ă€ndĂ„, det i kombination med mörkt och Titan tror jag kan lura Ă€ven en "min handled klarar max 42mm" och funka tĂ€tt bra. Tror den kĂ€nns/upplevs mindre Ă€n 44 mm helt enkelt nĂ€r man bĂ€r den. 😁
12,7mm sÄ den borde flyga! Typ 54mm lug to lug, men som du sÀger borde den bÀras lite mindre Àn vad det skrivs utifrÄn halvböjda lugs, fÀrg, bandet som gÄr rÀtt ner osv

Tredje A17390 StĂ„lfisken för min del, den första köpte jag 2008 pĂ„ Schipol för 1400 Euro dĂ„ butiken hade hĂ€ngt pĂ„ en hangtag tillhörande en Colt Quartz av misstag
 synd man inte gör sĂ„na affĂ€rer sĂ„ ofta :hilarious:
Har Àven haft en A17390 med ljus tavla som jag köpte ny pÄ Rydbergs Ur och dessutom en A17360 (42mm varianten) sÄ börjar kunna Steelfish-modellen rÀtt vÀl men de Àr fortfarande en av Breitling bÀsta dykare IMHO!:cool::breitling:

904CB114-7D11-48FD-AC7A-D04D6EA57F29.jpeg

Ingen som ska handla en finfin beater ?

Tredje A17390 StĂ„lfisken för min del, den första köpte jag 2008 pĂ„ Schipol för 1400 Euro dĂ„ butiken hade hĂ€ngt pĂ„ en hangtag tillhörande en Colt Quartz av misstag
 synd man inte gör sĂ„na affĂ€rer sĂ„ ofta :hilarious:
Har Àven haft en A17390 med ljus tavla som jag köpte ny pÄ Rydbergs Ur och dessutom en A17360 (42mm varianten) sÄ börjar kunna Steelfish-modellen rÀtt vÀl men de Àr fortfarande en av Breitling bÀsta dykare IMHO!:cool::breitling:

904CB114-7D11-48FD-AC7A-D04D6EA57F29.jpeg
En av Breitlings bÀsta modeller nÄgonsin

Den Àr vÀl 43mm? BÀrs mindre dÄ den Àr riktigt tunn. Inte alls lika tjock som andra avengers pÄ 44 och upp.
Jag har motsvarande blanka som beater, riktigt skön att bĂ€ra enda breitling som blivit kavar medans andra kommit och gĂ„tt 😀
Har ca17cm handled eller strax över.

Senast Àndrad:
Har sökt men inte hittat exakt referens pÄ en Chronomat som Seinfeld bÀr i mÄnga avsnitt pÄ 90-talet. Liknande nedan som jag hittade pÄ Instagram. NÄn som vet?
E7571C6E-0579-4ED6-A0D8-7690D9139EFD.jpeg
det dÀra Àr vÀl en sen 81950 eller en tidig 13047

har för mig att dÀr ligger en med den tavlan pÄ chrono nu

• Like
Reactions: F32
Kom igen nu Rulle. Dags att vakna till
kan kanske vara för att jag inte gillar 13047 och 13048 modellerna haha

dom kÀnns som nÄt mittimellan hitte pÄ.

81950 Àr min favorit modell med flyget pÄ boettlocket

@F32 Àr du sÀker pÄ att det Àr exakt den tavlan som seinfeldt har pÄ sin?
finns en likadan som kom sent till 81950 modellerna fast dÄ utan 1884 skiten.

kan kanske vara för att jag inte gillar 13047 och 13048 modellerna haha

dom kÀnns som nÄt mittimellan hitte pÄ.

81950 Àr min favorit modell med flyget pÄ boettlocket

@F32 Àr du sÀker pÄ att det Àr exakt den tavlan som seinfeldt har pÄ sin?
finns en likadan som kom sent till 81950 modellerna fast dÄ utan 1884 skiten.
HÄller med. 81950 Àr grym

Den Àr vÀl 43mm? BÀrs mindre dÄ den Àr riktigt tunn. Inte alls lika tjock som andra avengers pÄ 44 och upp.
Jag har motsvarande blanka som beater, riktigt skön att bĂ€ra enda breitling som blivit kavar medans andra kommit och gĂ„tt 😀
Har ca17cm handled eller strax över.
Fast 54 lug to lug?? 😅

• Like
Reactions: ted

Den dÀr klockan Àr 48 mm:D Avenger Blackbird 48,
Finns i 44 mm men Àr som sagt bara 12,7 mm hög. Avenger GMT Blacksteel Àr 43 mm och Àven den Àr 12, 7 mm och bÀrs betydligt mindre enligt mig.
Har inte testat Avenger Blackbird 44 mm men borde som GMT bÀras mindre dÄ den dessutom Àr av Titanium.
Breitlings Blacksteel klockor Àr stenhÄrda.

Tillbaka
Topp