• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

JodÄ, snart sÄ
Screenshot_20210919-163103_Instagram.jpg
Var Àr den nya butiken tÀnkt att finnas? Hade varit kul med en mitt pÄ Stureplan.

54mm lug to lug Àr stort hur man Àn vrider och vÀnder pÄ det :)
Jo det ör stort men tycker iofs att Breitlings luggar kan lura ögat lita och inta alls kÀnns sÄ stor alltid dÄ dom Àr böjda. Tycker min Chronomat 44 sitter bekvÀmt och jag har inte sÄ vÀldans stora handleder (ca 17,5)
Hade Tranceocean Day Date 43mm och luggarna pÄ den Àr smala och inte lika böjda och de kÀndes stora dÀremot.

Jo det ör stort men tycker iofs att Breitlings luggar kan lura ögat lita och inta alls kÀnns sÄ stor alltid dÄ dom Àr böjda. Tycker min Chronomat 44 sitter bekvÀmt och jag har inte sÄ vÀldans stora handleder (ca 17,5)
Hade Tranceocean Day Date 43mm och luggarna pÄ den Àr smala och inte lika böjda och de kÀndes stora dÀremot.
Preach! Som exospacen med 55,6mm lugs och 46mm Þ, gÄr ÀndÄ relativt bra pÄ cirkus 17 handled (fast visst spelar plattheten roll). Hade bb44:an varit med lÀnk hade den burits större, Àn som nu med canvas ;)

Absolut, det hÄller jag med om! Men jag har testat ett antal Brattar och sÄ fort det börja krypa över 50mm l2l sÄ set det knÀppt ut. Blir mycket "överhÀng".

Men allt handlar ju som vanligt om personliga preferenser :)

Absolut, det hÄller jag med om! Men jag har testat ett antal Brattar och sÄ fort det börja krypa över 50mm l2l sÄ set det knÀppt ut. Blir mycket "överhÀng".

Men allt handlar ju som vanligt om personliga preferenser :)
gillar ju att brattar pre kern har sÄ bra bandhorn som gÄr runt handleden men 54 mm L2L Àr lÄÄÄÄngt

för mig Àr gamla chronomat 41 max och den Àr 50.5 L2L

skulle gÀrna vilja ha en aerospace evo men den Àr lite för lÄng L2L pÄ lÀnk

kan kanske vara för att jag inte gillar 13047 och 13048 modellerna haha

dom kÀnns som nÄt mittimellan hitte pÄ.

81950 Àr min favorit modell med flyget pÄ boettlocket

@F32 Àr du sÀker pÄ att det Àr exakt den tavlan som seinfeldt har pÄ sin?
finns en likadan som kom sent till 81950 modellerna fast dÄ utan 1884 skiten.
Inte ett dugg sÀker utan hittade bilden pÄ Instagram som liknade den :). Googlade och 13048 ligger vÀl nÀrmast den bilden iallafall. Verkar inte finnas jÀttemÄnga bilder just med den lÀnken och svarta tavlan. Mycket lÀderband men antar att lÀnken gett vika och ersatts med diverse band.
Tack @Rulle, @DrDre och @Marli.

gillar ju att brattar pre kern har sÄ bra bandhorn som gÄr runt handleden men 54 mm L2L Àr lÄÄÄÄngt

Tror vi har typ samma mÄtt pÄ handleden, sÄ kÀnner igen mig i det du sÀger

Inte ett dugg sÀker utan hittade bilden pÄ Instagram som liknade den :). Googlade och 13048 ligger vÀl nÀrmast den bilden iallafall. Verkar inte finnas jÀttemÄnga bilder just med den lÀnken och svarta tavlan. Mycket lÀderband men antar att lÀnken gett vika och ersatts med diverse band.
ja jag har sett att han har en sÄn reverse panda dial!

bra klocksmak har han iallafall!

• Like
Reactions: F32
har han inte den pÄ bullitlÀnken i serien?

Japp, saftigt mÄtt. Men extremt curved som fler redan pÄpekat.
Jag tycker den flyger pÄ mina rÀtt smala handleder.
Testade kompisens iwc med likande lug to lug mÄtt och den ser förskrÀcklig ut pÄ mina armar. SÄ utformningen förlÄter rÀtt mycket.

Bilagor

• 23F73DB5-8FED-42D9-AF71-18FE99224768.jpeg
    23F73DB5-8FED-42D9-AF71-18FE99224768.jpeg
    511.3 KB · Visningar: 10

Den blir vÀl inte lÀngre l2l pÄ lÀnk....

L2L Àr ju detsamma, men ÀndlÀnkarna och första lÀnkbiten gÄr ju inte att böja lika mycket som lÀder/gummi/canvas och blir ju dÀrmed lÀngre "l2l"

Men jag glömde kanske en /s ;)

kÀndes som evon blev det tack vare endlÀnkarna jÀmfört on man har den pÄ gummi

Det mÄste vÀl vara extremt lite? Det Àr ju inte sÄ att ÀndlÀnkarna sticker ut hemskt mycket.

maxresdefault-1.jpg

Tillbaka
Topp