• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄ hÀr ser dom hel svarta ut
0000.JPG

Jens Gula Nedan pÄ den tiden jag förvarade dessa.
0002.JPG

0001.JPG

//Simon

Senast Àndrad:
ApropĂ„ releasen pĂ„ onsdag: fyra pilotklockor som Ă€r inspirerade av klassiska flygplan đŸ€”

Edit:
Vilket skulle kunna innebÀra fyra liknande klockor som de senaste classic-cars inspirerade

ApropĂ„ releasen pĂ„ onsdag: fyra pilotklockor som Ă€r inspirerade av klassiska flygplan đŸ€”

Edit:
Vilket skulle kunna innebÀra fyra liknande klockor som de senaste classic-cars inspirerade
Borde vĂ€l bli fyra nya fĂ€rger pĂ„ Aviator. De har ju redan ett par sĂ„na, men tycker aldrig man ser nĂ„n posta bilder pĂ„ dem. Dock rĂ€tt snygga tycker jag egentligen. Men detta kĂ€nns ju överlag som rĂ€tt ointressant produktutveckling

Borde vĂ€l bli fyra nya fĂ€rger pĂ„ Aviator. De har ju redan ett par sĂ„na, men tycker aldrig man ser nĂ„n posta bilder pĂ„ dem. Dock rĂ€tt snygga tycker jag egentligen. Men detta kĂ€nns ju överlag som rĂ€tt ointressant produktutveckling

Tycker det Àr kul att se fram till nÄgot, sen Àr det ju inte alltid det gÄr helt hem hos alla. Men mr noWings har ju börjat steppa upp lite, frÄgan Àr bara om han kan fortsÀtta med det.

Det finns vÀl nÄn curtis warhawk hÀr pÄ forumet om jag inte missminner mig, eller om det var en mosquito. Oavsett sÄ Àr de ju fÄ. HÄllet med om att de ÀndÄ har rolig form, klassisk pilotstuk pÄ kronografen, sen Àr ju storleken en annan femma

Vad klockor annonseras för sÀger inte sÄ mycket.
Hur menar du?. TÀnker pÄ att hÀr Àr brattar billigare Àn pÄ iprincip alla andra sÀljsajter i vÀrlden utöver Japan, Borde det dÄ inte innebÀra att problemet hÀr Àr att folk pÄ ks generellt inte gillar breitling alternativt att folk oftare spontanköpt brattar Àn Rolex/Omega av förklarliga anledningar varpÄ mÄnga kanske mÄste sÀlja och sedan dumpar ut dom för att fÄ in pengar fort?. Menar det Àr ju rÀtt udda att marknaden ser annorlunda ut överallt utanför typ ks!?

Har vĂ€l avhandlats tidigare, inhouse vs third party verk, i somras hostade jag upp drygt 31k för serva 2 Rolex, tĂ€nkte dĂ„, aldrig mer. Har haft 3 B 01’or, har Ă€ven haft andra verk pĂ„ Brattar, inga dĂ„liga experiences av ngn av dessa.
TÀnker sÄhÀr - framledes Àr det bÀst att köpa Brattar med icke inhouse verk, marginell kvalitets skillnad ? , billigare inköp, billigare service, inhouse handlar mer om prestige / snobbism ?
Vad sÀger panelen ?
Har ngn sett ngn seriös long term undersökning pÄ detta , baserat pÄ fakta och inte pÄ Äsikter ?
Prestige/snobbism helt klart, Är nog ingen vidare kvalitetsskillnad till det sĂ€mre pĂ„ ett gammalt hederligt 2824/2893/7750 och motsvarande inhouse, Menar det finns ju anledningar till att majoriteten av alla klocktillverkare anvĂ€nder ETA verk, Dessutom sĂ„ customiserar ju Breitling mfl ETA-verken rejĂ€lt innan dom stoppar ner dom i deras egna klockor :).

Hur menar du?. TÀnker pÄ att hÀr Àr brattar billigare Àn pÄ iprincip alla andra sÀljsajter i vÀrlden utöver Japan, Borde det dÄ inte innebÀra att problemet hÀr Àr att folk pÄ ks generellt inte gillar breitling alternativt att folk oftare spontanköpt brattar Àn Rolex/Omega av förklarliga anledningar varpÄ mÄnga kanske mÄste sÀlja och sedan dumpar ut dom för att fÄ in pengar fort?. Menar det Àr ju rÀtt udda att marknaden ser annorlunda ut överallt utanför typ ks!?
Beror pÄ vad du jÀmför med. Handlarpriser och privatpriser skiljer sig sÄklart. Vissa marknader rÀknar med att kunder prutar vilket man inte förvÀntar sig hÀr osv.
En klocka kan annonseras för 25 pÄ C24 och sÀljas för 17 i vissa fall. Om samma annonseras pÄ KS för 20 och sÀljs för 20 sÄ Àr den ju dyrare hÀr.

Beror pÄ vad du jÀmför med. Handlarpriser och privatpriser skiljer sig sÄklart. Vissa marknader rÀknar med att kunder prutar vilket man inte förvÀntar sig hÀr osv.
En klocka kan annonseras för 25 pÄ C24 och sÀljas för 17 i vissa fall. Om samma annonseras pÄ KS för 20 och sÀljs för 20 sÄ Àr den ju dyrare hÀr.
Har inte stor erfarenhet av C24 förutom de tvÄ klockor jag köpt via sajten. Men att pruta en tjugofemtusenkronorspjÀs ner till sjutton lÄter lite magstarkt. Men det Àr klart, beror vÀl pÄ klockan.

Senast Àndrad:
Jo. Fast jag skulle vilja pÄstÄ frÄn mina egna erfarenheter att det Àr bÄde lÀttare och man fÄr bÀttre betalt genom att sÀlja Breitling utanför KS. TyvÀr

Har inte stor erfarenhet av C24 förutom de tvÄ klockor jag köpt via sajten. Men att pruta en tjugofemtusenkronorspjÀs ner till sjutton lÄter lite magstarkt. Men det Àr klart, beror vÀl pÄ klockan.
Beror ju pÄ om man snackar nytt eller begagnat, vilken sÀljare det Àr osv. Nu köpte ju du en ny redan nedsatt klocka.

Skillnaden Àr att utanför ks sÄ sÀljs bratten som gÄr för 25 hÀr för 30 istÀllet :). Pinsamt lÄga priser pÄ just breitling hÀr. Bra för köpare men skit för sÀljare, Vore bÀttre dom som sÀljer hade lite is i magen istÀllet för att slumpar ut hÀr, Hade gjort alla gott i slutÀndan.

Har du lyckats pruta ner en bratte pÄ c24 frÄn 25-17 sÄ fÄr jag gratulera dÄ, Det har jag aldrig lyckats med o har allt prutat som bara fan pÄ just breitling dÀr, Brukar gÄ att fÄ ner nÄn tusing-2 oftast, Ibland inget.

Skillnaden Àr att utanför ks sÄ sÀljs bratten som gÄr för 25 hÀr för 30 istÀllet :). Pinsamt lÄga priser pÄ just breitling hÀr. Bra för köpare men skit för sÀljare, Vore bÀttre dom som sÀljer hade lite is i magen istÀllet för att slumpar ut hÀr, Hade gjort alla gott i slutÀndan.

Har du lyckats pruta ner en bratte pÄ c24 frÄn 25-17 sÄ fÄr jag gratulera dÄ, Det har jag aldrig lyckats med o har allt prutat som bara fan pÄ just breitling dÀr, Brukar gÄ att fÄ ner nÄn tusing-2 oftast, Ibland inget.
Det var ett exempel. Vet inte vilken marknad du jÀmför med och hur du vet vad saker sÀljs för. Det du ser pÄ C24 Àr annonserat pris, inte slutpris. Hoppas verkligen att ett entusiastforum Àr billigt i förhÄllande till C24, vore konstigt annars.

Eller sÄ ser man det som win-win och brattar kan gÄ runt hÀr pÄ KS för överkomliga priser.

Jag sÀljer hellre billigare hÀr till nÄgon schysst person Àn trilskar med blocket. Köper hellre ocksÄ hÀr.

Men visst gÄr det att fynda utomlands. Mina bÀsta köp Àr frÄn ebay. DÄ har jag nÀstan alltid fÄtt mer pÄ ks Àn jag köpt de för i tyskland, england osv.

Mellan privatpersoner blir det helt enkelt aldrig sÄ högt som handlarna pÄ C24 kan fÄ ut.

Jag handlar mest frĂ„n lokal AD och KS, har en naiv tro ? att det kĂ€nns bra att sĂ€lja / köpa hĂ€r till vettiga priser, klocknördar emellan, trevligt med dinkor ” som gĂ„r runt” lite pĂ„ KS, sista priset kompis typer pallar jag ej med, finns mer utanför KS, men folk som köper billigt och ngn dag, vecka senare försöker göra ngn tusing extra kĂ€nns sĂ„dĂ€r tycker jag, som sagt kanske lite naivt
.

Det var ett exempel. Vet inte vilken marknad du jÀmför med och hur du vet vad saker sÀljs för. Det du ser pÄ C24 Àr annonserat pris, inte slutpris. Hoppas verkligen att ett entusiastforum Àr billigt i förhÄllande till C24, vore konstigt annars.
Ligger pÄ 8 brattar hittills som köpts o sÄlts i Är sjÀlv, Har provat som ett as att fÄ vettiga priser (priser pÄ ks nivÄ) frÄn c24 o har aldrig lyckats kan jag meddela o dÄ har jag ÀndÄ försökt pÄ 100-talet klockor. Du kan fÄ ner mkt, Men inte ks nivÄ rent generellt.

Ligger pÄ 8 brattar hittills som köpts o sÄlts i Är sjÀlv, Har provat som ett as att fÄ vettiga priser (priser pÄ ks nivÄ) frÄn c24 o har aldrig lyckats kan jag meddela o dÄ har jag ÀndÄ försökt pÄ 100-talet klockor. Du kan fÄ ner mkt, Men inte ks nivÄ rent generellt.
Vad ska jag svara pÄ detta menar du? SjÀlvklart fÄr du inte begagnade forumpriser pÄ nya klockor frÄn handlare. FörstÄr inte vad du Àr ute efter. Om det Àr sÄ billigt hÀr pÄ KS sÄ Àr det vÀl bara att köpa hÀr, jag ser inte problemet.

Tillbaka
Topp