• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ny dag nya möjligheter men framförallt andra skor
20211124_092755.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Om det finns nÄgon klocka som intresserar mig just nu, nÀr jag inte Àr sÄ himla inne i klockor för tillfÀllet - sÄ Àr det en mysig chronomat frÄn 90 eller tidigt 00-tal...
 

Acey99

Omega
KÀnns som datumhjulet Àr lite "off" alternativt "fönstret" inte tillrÀckligt utskuret, nÄn som hÄller med?
Screenshot_20211124-164155_Gallery.jpg

@Maxer @Nisse @SeikoZ @JensBP @Eurenius @yonsson
Edit: dĂ„lig bild förstorad sorry för det 😁
Ser onekligen lite skumt ut. đŸ€”
Verkar som att den mÄlade ramen runt datumfönstret blivit fel.
Grym klocka oavsett och ibland kan sĂ„dana hĂ€r imperfections höja samlarvĂ€rdet i slutĂ€ndan!🙌


B13352.jpg
 

Boozer_87

Panerai
Ser onekligen lite skumt ut. đŸ€”
Verkar som att den mÄlade ramen runt datumfönstret blivit fel.
Grym klocka oavsett och ibland kan sĂ„dana hĂ€r imperfections höja samlarvĂ€rdet i slutĂ€ndan!🙌


B13352.jpg
NĂ„tt lirar inte 100, jo det kan sĂ€kert vara sĂ„ som du sĂ€ger, sen handlar ju inte jag klockor för den sakens skull, dĂ„ hade jag valt ett annat mĂ€rke đŸ€ŁđŸ˜‰ handlar ju mer om mitt "lĂ€tta-ocd" klarar av att leva med det 😁
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
NĂ„tt lirar inte 100, jo det kan sĂ€kert vara sĂ„ som du sĂ€ger, sen handlar ju inte jag klockor för den sakens skulle dĂ„ hade jag valt ett annat mĂ€rke đŸ€ŁđŸ˜‰ handlar ju mer om mitt "lĂ€tta-ocd" klarar av att leva med det 😁
Fan kompis, det var ju en 7/10 med japanska mÄtt, detta mÄste vÀl vara den dÀr 1:an som saknades för att vara en 10:a ;)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
@Boozer_87 jag har haft ett par Chronomater med 7750-verket. Ifall jag minns rÀtt sÄ var det endast en (A20048) med centrerad datum i datumfönstret. Jag har dessutom sett mÄnga annonser med ocentrerad datum.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NĂ„tt lirar inte 100, jo det kan sĂ€kert vara sĂ„ som du sĂ€ger, sen handlar ju inte jag klockor för den sakens skull, dĂ„ hade jag valt ett annat mĂ€rke đŸ€ŁđŸ˜‰ handlar ju mer om mitt "lĂ€tta-ocd" klarar av att leva med det 😁
Lika bra att sĂ€lja den dĂ€r som skrot till mig. Enda sĂ€ttet att bli av med din ocd, Ă€r min diagnos och Ă„tgĂ€rdsförslag

 

Maxer

Audemars
2-Faktor
@Boozer_87 jag har haft ett par Chronomater med 7750-verket. Ifall jag minns rÀtt sÄ var det endast en (A20048) med centrerad datum i datumfönstret. Jag har dessutom sett mÄnga annonser med ocentrerad datum.
Fast hÀr ser det ut som att fönstret i tavlan Àr felplacerat eller för litet.

@Boozer_87 oavsett sÄ Àr den grym! Se till att knÀppa lite bilder i vettigt ljus :)
 

Boozer_87

Panerai
Är datumet snett sa du? Sviiiiiiindyrt fel. Vet inte om du ens kan anvĂ€nda klockfan. Den kan smĂ€lta. Det Ă€r bara att pm:a sĂ„ löser jag ut den för nĂ„gra plattor Åbro. :)
Haha nu fĂ„r magen ( skrattmusklerna ) jobba, hade du sagt Erik och inte Åbro hade det Ă„tminstone funnits en obefintligt liten chans đŸ€Ł
 
Topp