• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

LoveL

Rolex
2-Faktor
Lite kameralek.. 💙
DSC09291_cut_new.jpg
DSC09285_cut_new.jpg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Är det nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ ett par extra 22mm Breitling bandstift för lĂ€nk?
AlltsÄ inte de för lÀder och gummi som Àr lite lÀngre.
 

Matte1970

Cartier
Är det nĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ ett par extra 22mm Breitling bandstift för lĂ€nk?
AlltsÄ inte de för lÀder och gummi som Àr lite lÀngre.
Köp dem hos en AD, eller stjÀrnurmakarna. Kostar ca 100 kr styck hos en AD och 50 kr hos stjÀrnurmakarna sist jag köpte dÀr. Annars kan man köpa i storpack för nÄgra kr styck, men vet inte om det Àr sÀmre kvalitet pÄ dem. BÀttre att köpa original dÄ jag har haft ett stift som gÄtt sönder (hade otrolig tur att jag hade jacka pÄ mig sÄ att klockan inte ramlade i backen och det var original).
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Köp dem hos en AD, eller stjÀrnurmakarna. Kostar ca 100 kr styck hos en AD och 50 kr hos stjÀrnurmakarna sist jag köpte dÀr. Annars kan man köpa i storpack för nÄgra kr styck, men vet inte om det Àr sÀmre kvalitet pÄ dem. BÀttre att köpa original dÄ jag har haft ett stift som gÄtt sönder (hade otrolig tur att jag hade jacka pÄ mig sÄ att klockan inte ramlade i backen och det var original).

Jag har 60 mil till en ÄterförsÀljare men det blir nog att ringa dit. Det Àr vÀl bara Breitlings egna butiker nuförtiden?
Jag vill gÀrna ha Breitlings egna som Àr anpassade för lÀnk.
 

Jawas

Breitling
Breitling vÀnner!
Jag skulle behöva lite rÄd. Jag rÄkade buda hem min första "riktiga" klocka, en avenger II seawolf pÄ auktion. Nu nÀr jag fick hem den upptÀckte jag att vridringen inte klickar.. Borde jag reklamera köpet eller lÀmna in pÄ lagning? NÄgon som vet om det Àr ett stort dyrt ingrepp?
 

Matte1970

Cartier
Breitling vÀnner!
Jag skulle behöva lite rÄd. Jag rÄkade buda hem min första "riktiga" klocka, en avenger II seawolf pÄ auktion. Nu nÀr jag fick hem den upptÀckte jag att vridringen inte klickar.. Borde jag reklamera köpet eller lÀmna in pÄ lagning? NÄgon som vet om det Àr ett stort dyrt ingrepp?
Förmodligen bara att nÄgon av skruvarna pÄ vridningen sitter för hÄrt eller felskruvade. De smÄ skruvarna Àr ju rÀtt kÀnsliga dÄ de Àr vÀldigt smÄ. Förhoppningsvis Àr det bara att skruva av de 12 skruvarna och kolla att inget Àr fel under vridringen. NÀr jag plockat av mina vridringar för polering har jag ibland satt pÄ dem fel och dÄ har de varit omöjliga att vrida. DÄ har jag bara gjort om det igen.
 

Jawas

Breitling
Förmodligen bara att nÄgon av skruvarna pÄ vridningen sitter för hÄrt eller felskruvade. De smÄ skruvarna Àr ju rÀtt kÀnsliga dÄ de Àr vÀldigt smÄ. Förhoppningsvis Àr det bara att skruva av de 12 skruvarna och kolla att inget Àr fel under vridringen. NÀr jag plockat av mina vridringar för polering har jag ibland satt pÄ dem fel och dÄ har de varit omöjliga att vrida. DÄ har jag bara gjort om det igen.
Tack för svar!
Problemet Àr att den vrider runt men det Àr knappt inget motstÄnd alls. kanske kan skruva av vridringen och ta mig en titt om jag kan se nÄgot uppenbart. Finns vÀl sÀkert en god guide pÄ tuben.
Eller borde jag lÀmna in den?
 

Matte1970

Cartier
Senast Àndrad:

Kaaarlsson

Breitling
Hej! Är helt ny hĂ€r pĂ„ Klocksnack och gör mitt bĂ€sta för att navigera runt bland dessa oĂ€ndliga antal trĂ„dar.

Breitling Superocean 2 42mm fick agera som min första ”riktiga” klocka nĂ€r jag beslöt mig för att bege mig ner i klocktrĂ€sket för ett par Ă„r sedan.

Den har fungerat fint som en ”daily driver” det senaste Ă„ren.
 

Bilagor

  • 6CD4EE3A-9C51-4E7B-8A56-8F976E2AF75C.jpeg
    6CD4EE3A-9C51-4E7B-8A56-8F976E2AF75C.jpeg
    315.4 KB · Visningar: 15

Emiel

Omega
2-Faktor
Hej! Är helt ny hĂ€r pĂ„ Klocksnack och gör mitt bĂ€sta för att navigera runt bland dessa oĂ€ndliga antal trĂ„dar.

Breitling Superocean 2 42mm fick agera som min första ”riktiga” klocka nĂ€r jag beslöt mig för att bege mig ner i klocktrĂ€sket för ett par Ă„r sedan.

Den har fungerat fint som en ”daily driver” det senaste Ă„ren.
Sjukt vilket annat intryck den ger med polerad allt jÀmförd med brushed versionen!

Börjar inse Àven mer att jag behöver komplettera min SO med lÀnken, kÀnns som det Àr vad de trivs pÄ mest :)
 
Topp