• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej.
Skulle uppskatta om gruppen kunde hjĂ€lpa mig att vĂ€rdera denna Breitling for Bentley A13363 limiterad utgĂ„va om 100 exemplar ”mellan tummen och pekfingret”? Fullset och i fint skick, dock lite oklar servicehistorik. Garantikortet aktiverat sĂ„ sent som 2018.
Tror jag sett detta inlÀgg i 2 olika trÄdar hÀr och pÄ Facebook. RÀcker det inte att skriva en gÄng?

Kolla pÄ Chrono 24 sÄ fÄr du ett hum Àven om det troligen Àr i överkant.

Tror jag sett detta inlÀgg i 2 olika trÄdar hÀr och pÄ Facebook. RÀcker det inte att skriva en gÄng?

Kolla pÄ Chrono 24 sÄ fÄr du ett hum Àven om det troligen Àr i överkant.
Jag behövde snabb info dĂ€rför jag postade bĂ„de hĂ€r och pĂ„ Facebook. Att det rĂ„kade bli tvĂ„ inlĂ€gg hĂ€r var ett misstag och det andra ska vara borttaget för ett tag sen. Sorry om jag gjorde dig upprörd 😅

302FDED9-9799-43E3-9AAD-0C93EDC2E21B.jpeg
Vilken Modell Àr det dÀr?

En lite udda detalj. De nya Classic Avi som kom i veckan har coordinater pÄ urtavlan. PÄ en hemsida beskrevs de sÄ hÀr:

"As a Classic AVI pro tip, scan the dial to locate the “hidden” GPS coordinates of the Breitling Chronometrie. They’re a nod to the spec stamps that used to appear on vintage cockpit clocks, including the ones made by the Huit Aviation Department."

38D4A1AD-5941-4046-87FA-2D0304E7A9C3.jpeg

8AC4A591-DEE0-4A98-AB4A-3AB990CD63D2.jpeg

B034729C-0741-4DF5-8EF3-BB4AA3422BFB.jpeg

Det dÀr Àr alltsÄ koordinaterna för Breitlingfabriken som stÄr pÄ alla klockor. Jag trodde först att de varit sÄ smarta att de monterat en GPS i klockan och anger aktuell position. Haha.

Det dÀr Àr alltsÄ koordinaterna för Breitlingfabriken som stÄr pÄ alla klockor. Jag trodde först att de varit sÄ smarta att de monterat en GPS i klockan och anger aktuell position. Haha.
Om man vill veta var man befinner sig sÄ Àr det fortfarande smartphonen som gÀller.

Hej.
Skulle uppskatta om gruppen kunde hjĂ€lpa mig att vĂ€rdera denna Breitling for Bentley A13363 limiterad utgĂ„va om 100 exemplar ”mellan tummen och pekfingret”? Fullset och i fint skick, dock lite oklar servicehistorik. Garantikortet aktiverat sĂ„ sent som 2018.
Du har ingen bild? Jag skulle tippa max 50k.

Du har ingen bild? Jag skulle tippa max 50k.
Hej.

Jag mÄste ha rÄkat fippla bort bilden :)
Fick lite snabba svar pÄ Facebook gÀllande denna modell, som dessvÀrre verkar tÀmligen iskall. DÀr verkade man rÀtt enade om en prisbild runt 30k, iaf hÀr hemma.. SÄ suget att köpa en frÄn Japan för ca 35k plus moms mm avtog rÀtt ordentligt. :)

Bilagor

• EE6ADAC6-832F-452F-BDA4-A5A9E4478E43.jpeg
    EE6ADAC6-832F-452F-BDA4-A5A9E4478E43.jpeg
    151 KB · Visningar: 8
Hej.

Jag mÄste ha rÄkat fippla bort bilden :)
Fick lite snabba svar pÄ Facebook gÀllande denna modell, som dessvÀrre verkar tÀmligen iskall. DÀr verkade man rÀtt enade om en prisbild runt 30k, iaf hÀr hemma.. SÄ suget att köpa en frÄn Japan för ca 35k plus moms mm avtog rÀtt ordentligt. :)
Knepigt det dĂ€r, egentligen borde den kanske vara ”vĂ€rd” runt 50k, men sĂ„ fruktansvĂ€rt iskall att jag inte ens Ă€r sĂ€ker pĂ„ att du skulle fĂ„ ivĂ€g den för 30k 😂

Knepigt det dĂ€r, egentligen borde den kanske vara ”vĂ€rd” runt 50k, men sĂ„ fruktansvĂ€rt iskall att jag inte ens Ă€r sĂ€ker pĂ„ att du skulle fĂ„ ivĂ€g den för 30k 😂
30000 kr tycker jag lÀtt att den Àr vÀrd. Vet inte vad den limiterade utgÄvan pÄ 100 ex betyder, men borde indikera pÄ ett nÄgot högre pris, men vet inte om den ser annorlunda ut eller ej. Tycker mig se vÀldigt olika prisbild pÄ alla Bentley modeller (de tidigare). AlltifrÄn 30-60000 kr. Har alltid tyckt att just denna modellen Àr lite mindre efterfrÄgad Àn 6.75 eller Motors T modellerna. Men gillar man den och den fungerar inkl alla papper sÄ tycker jag inte att 30000 kr Àr ett dÄligt pris, eller 35000 för den delen heller. Inte ofta de dyker upp pÄ den svenska marknaden (högst 1-2 ggr per Är). För 30000 kr fÄr man sÀllan nÄgra roliga modeller om man tittar pÄ nyare klockor, pÄ sin höjd en SuperOcean Heritage 42 mm med gummiarmband, knappast jÀmförbart i min mening. Man skall komma ihÄg att Sverige Àr troligen bland de billigare lÀnderna att köpa klockor i, speciellt nÀr man jÀmför med Danmark som oftast ligger 30-40% högre. Verkar som att den svenska klockmarknaden inte har tagit höjd för den svaga svenska kronan.
Jag Àger sjÀlv nÄgra Bentley modeller (Bentley Motors T, Bentley LeMans 24h, och Flying B). Tycker lÀtt att dessa Àr Breitlings bÀsta modeller och kÀnns extremt gedigna. Har sjÀlv aldrig kÀnt pÄ den modellen du frÄgar efter, men den Àr lite mindre (45 mm har jag för mig), men den Àr en hyfsat stor klocka ÀndÄ.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp