Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Supernöjd! Vill dock ha mesh!Mycket fin![]()
Laxtavlan är grymt fin med day/date och månfasVar på invigningsevent igår av nya Breitlingbutiken i Göteborg. Mycket VIP och några schweizare från Breitling men kanske inte så många klockentusiaster. Fast förvånansvärt många bar Breitling. Blev iaf grymt imponerad av deras sortiment. Bland annat ett stort antal isade dammodeller. Här kommer några av favoriterna.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HejHejsan,
Köpte en Breitling SuperOcean Heritage II 42mm av en forummedlem igår - mycket nöjd!
Funderar på var man lämpligast köper läderstraps till dessa spännen? Förstår så klart att man kan gå till Breitling och köpa men har tidigare köpt läder ex på ebay i kalvskinn i toppenkvalitet för femhundringen. Dock svårt att hitta till dessa spännen? Visst är det 22mm mellan bandhornen på denna modell?
Söker även en Milanese / Meshlänk till denna och vill då helst ha original eller väldigt hög kvalitet. Man vill ju ha ett originalspänne... Om någon har en som de kan tänka sig att sälja - hojta till!!
Tack på förhand!
Hej! Fråga till gruppen, har en Breitling som skulle må bra av en service. Var ska jag lämna in den? Bor i skåne
Huke eller Bergströms är auktoriserade verkstäder. Bergströms har jag lämnat en GMT Master II till med bra resultat.Hej! Fråga till gruppen, har en Breitling som skulle må bra av en service. Var ska jag lämna in den? Bor i skåne
Grymt fin. Jag har säkert kollat den klockan 100grr på BoBerggrens utförsäljning. Samt Navitimer med champagnetavla. Utan att komma till skott. Svårt att motivera fler klockor även om det varit riktigt bra pris. Nu är de som tur sålda. Så slipper jag våndas. Hoppas de hamnade i tråden och på KS.Den här har fått mycket handledstid sedan köp i somras. Extremt bekväm med Breiltings nato trots storleken.
![]()
Aha hade ju varit kul att hitta…Hej
Det finns inga original läderband för det där viklåset. Vad jag vet så finns det inte heller några andra fabrikat att köpa som passar. Dock har jag sett flera som har specialgjorda läder för just det där låset.
Bland annat är det någon här på forumet som har tillverkat, men kommer inte ihåg vem.
Det är 22mm mellan bandhornen.
Jag tycker detta är det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock känner jag mig inte tillräckligt gammal för att bära upp den då den känns lite väl ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag får väl vänta typ 20 år så jag hinner fylla 50 så jag kan bära enVi får vänta många år innan Breitling kommer med en modell som slår premier pistagio. En av de absolut snyggaste klockorna jag har, till och med speedyn hamnar på efterkälken, möjligen kanske R 6263 slår den pga den nättare diametern.
![]()
Du har lite rätt där. Premieren är väl ursprungligen från 50 talet eller rent av 40 talet (osäker) Är man som jag född på 50 talet så är det helt ok att bära "gubb" klocka. Nämnas ska att den sitter otroligt skönt på armen, det är nästan som en dress kronograf. Passa på att skaffa en nu för om du väntar 20 år till så hinner dom rusa iväg i prisJag tycker detta är det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock känner jag mig inte tillräckligt gammal för att bära upp den då den känns lite väl ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag får väl vänta typ 20 år så jag hinner fylla 50 så jag kan bära en![]()
Är man född på 50-talet har man pondusen att bära upp den!Du har lite rätt där. Premieren är väl ursprungligen från 50 talet eller rent av 40 talet (osäker) Är man som jag född på 50 talet så är det helt ok att bära "gubb" klocka. Nämnas ska att den sitter otroligt skönt på armen, det är nästan som en dress kronograf. Passa på att skaffa en nu för om du väntar 20 år till så hinner dom rusa iväg i pris![]()
Tycker inte att det ser så farligt ut. Länken ser ut att vara till en ganska stor handled och då ser det ju ut som mer stretch än ett kortare armband.Tjena, letar lite halvt efter Breitling och har just nu fastnat lite för Colt A17380. Skulle ni säga att detta är mycket stretch/en sliten länk eller att den är i fint skick? Har inte superkoll på hur mycket de flexar som standard. Har för mig att armbandet är en Professional II.
![]()
Går snack om att det är nya avenger serien.Nya Aerospace![]()
Går snack om att det är nya avenger serien.
Måste väl vara en Avenger? Men riktigt downgrade med dessa fula fyrkantiga pushers.Räfflorna på kronan med de där vertikala skårorna antyder väl att det kan vara en Avenger. Det är väl bara Avenger (vad jag vet) som har haft det mönstret på kronan. Det som blir nytt är i så fall rektagulära kronografknappar och kanske materialet. Kern lade upp en kort film på Instagram och det ser ut att vara ngn form av "plast" snarare än stål eller titan.
Eller så är det ngt nytt i Endurance serien. Jag har fått intrycket den nuvarande är populär och säljer bra.
Det ska bli intressant att se hur stor den blir.
![]()