• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pelarn

Patek
2-Faktor
Luftar min Breitling idag.
IMG_0100.jpeg
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Var på invigningsevent igår av nya Breitlingbutiken i Göteborg. Mycket VIP och några schweizare från Breitling men kanske inte så många klockentusiaster. Fast förvånansvärt många bar Breitling. Blev iaf grymt imponerad av deras sortiment. Bland annat ett stort antal isade dammodeller. Här kommer några av favoriterna.


IMG_7410.jpeg
IMG_7404.jpeg
IMG_7403.jpeg
IMG_7396.jpeg
IMG_7395.jpeg
IMG_7392.jpeg
IMG_7388.jpeg

IMG_7387.jpeg

IMG_7406.jpeg
 
Var på invigningsevent igår av nya Breitlingbutiken i Göteborg. Mycket VIP och några schweizare från Breitling men kanske inte så många klockentusiaster. Fast förvånansvärt många bar Breitling. Blev iaf grymt imponerad av deras sortiment. Bland annat ett stort antal isade dammodeller. Här kommer några av favoriterna.


IMG_7410.jpeg
IMG_7404.jpeg
IMG_7403.jpeg
IMG_7396.jpeg
IMG_7395.jpeg
IMG_7392.jpeg
IMG_7388.jpeg

IMG_7387.jpeg

IMG_7406.jpeg
Laxtavlan är grymt fin med day/date och månfas🔥❤️
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hejsan,

Köpte en Breitling SuperOcean Heritage II 42mm av en forummedlem igår - mycket nöjd!

Funderar på var man lämpligast köper läderstraps till dessa spännen? Förstår så klart att man kan gå till Breitling och köpa men har tidigare köpt läder ex på ebay i kalvskinn i toppenkvalitet för femhundringen. Dock svårt att hitta till dessa spännen? Visst är det 22mm mellan bandhornen på denna modell?

Söker även en Milanese / Meshlänk till denna och vill då helst ha original eller väldigt hög kvalitet. Man vill ju ha ett originalspänne... Om någon har en som de kan tänka sig att sälja - hojta till!!

Tack på förhand!
Hej

Det finns inga original läderband för det där viklåset. Vad jag vet så finns det inte heller några andra fabrikat att köpa som passar. Dock har jag sett flera som har specialgjorda läder för just det där låset.
Bland annat är det någon här på forumet som har tillverkat, men kommer inte ihåg vem.
Det är 22mm mellan bandhornen.
 

DrDre

Patek
Hej! Fråga till gruppen, har en Breitling som skulle må bra av en service. Var ska jag lämna in den? Bor i skåne

Det framgår inte så mkt av sammanhanget, men om det t.ex. är en äldre lite enklare modell du har med ett Eta 2824, så kan det ju vara värt att fundera på ngn oberoende urmakare för att få ner priset en del. Jag brukade använda Lindahls i Vetlanda förr och jag var väldigt nöjd med dem. De skickade också klockor.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Den här har fått mycket handledstid sedan köp i somras. Extremt bekväm med Breiltings nato trots storleken.

38AA44FC-A331-4187-8D48-840A419068AA.jpeg
Grymt fin. Jag har säkert kollat den klockan 100grr på BoBerggrens utförsäljning. Samt Navitimer med champagnetavla. Utan att komma till skott. Svårt att motivera fler klockor även om det varit riktigt bra pris. Nu är de som tur sålda. Så slipper jag våndas. Hoppas de hamnade i tråden och på KS.

 
  • Like
Reactions: pnt

Gustav.S

Omega
Hej

Det finns inga original läderband för det där viklåset. Vad jag vet så finns det inte heller några andra fabrikat att köpa som passar. Dock har jag sett flera som har specialgjorda läder för just det där låset.
Bland annat är det någon här på forumet som har tillverkat, men kommer inte ihåg vem.
Det är 22mm mellan bandhornen.
Aha hade ju varit kul att hitta…
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Vi får vänta många år innan Breitling kommer med en modell som slår premier pistagio. En av de absolut snyggaste klockorna jag har, till och med speedyn hamnar på efterkälken, möjligen kanske R 6263 slår den pga den nättare diametern.


IMG_1676 (2).JPG
Jag tycker detta är det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock känner jag mig inte tillräckligt gammal för att bära upp den då den känns lite väl ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag får väl vänta typ 20 år så jag hinner fylla 50 så jag kan bära en😁
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag tycker detta är det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock känner jag mig inte tillräckligt gammal för att bära upp den då den känns lite väl ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag får väl vänta typ 20 år så jag hinner fylla 50 så jag kan bära en😁
Du har lite rätt där. Premieren är väl ursprungligen från 50 talet eller rent av 40 talet (osäker) Är man som jag född på 50 talet så är det helt ok att bära "gubb" klocka. Nämnas ska att den sitter otroligt skönt på armen, det är nästan som en dress kronograf. Passa på att skaffa en nu för om du väntar 20 år till så hinner dom rusa iväg i pris :)
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Du har lite rätt där. Premieren är väl ursprungligen från 50 talet eller rent av 40 talet (osäker) Är man som jag född på 50 talet så är det helt ok att bära "gubb" klocka. Nämnas ska att den sitter otroligt skönt på armen, det är nästan som en dress kronograf. Passa på att skaffa en nu för om du väntar 20 år till så hinner dom rusa iväg i pris :)
Är man född på 50-talet har man pondusen att bära upp den!😎 Det ser fel ut när en nittiotalist kommer med en sådan klocka. Det finns säkert några yngre som kan bära upp den men tyvärr tillhör inte jag den kategorin. Jag har testat den i butik och gillade den extremt mycket men jag kan verkligen inte se mig själv bära den typen av klocka. Min pappa som är född tidigt 60-tal har alltid burit och bär fortfarande olika sport Rolex så kan vara att jag är lite färgad av honom! Jag får väl se till att han köper en som jag kan ärva när jag är gammal nog att bära upp den😉 Men det är en jäkligt fin klocka! Tycker även det är rätt ballt att de gjorde den med 100m WR. Den känns ju inte som badklockan nummer ett direkt men vill man så kan man bada med den!😁
 

Hunter

Cartier
Någon som har några länkbitar att sälja till en Breitling Colt Chronograph?
Eller tips om var jag kan få tag på dessa?
Jag TROR att armbandet är ett Professional 2.
 

Bilagor

  • 20231025-1.jpg
    20231025-1.jpg
    336.3 KB · Visningar: 9
  • 20231025-4.jpg
    20231025-4.jpg
    354.9 KB · Visningar: 4
  • 20231025-6.jpg
    20231025-6.jpg
    271 KB · Visningar: 5

daveid

Cartier
2-Faktor
Tjena, letar lite halvt efter Breitling och har just nu fastnat lite för Colt A17380. Skulle ni säga att detta är mycket stretch/en sliten länk eller att den är i fint skick? Har inte superkoll på hur mycket de flexar som standard. Har för mig att armbandet är en Professional II.

1698259411369.png
 

Matte1970

Cartier
Tjena, letar lite halvt efter Breitling och har just nu fastnat lite för Colt A17380. Skulle ni säga att detta är mycket stretch/en sliten länk eller att den är i fint skick? Har inte superkoll på hur mycket de flexar som standard. Har för mig att armbandet är en Professional II.

1698259411369.png
Tycker inte att det ser så farligt ut. Länken ser ut att vara till en ganska stor handled och då ser det ju ut som mer stretch än ett kortare armband.
 

DrDre

Patek
Går snack om att det är nya avenger serien.

Räfflorna på kronan med de där vertikala skårorna antyder väl att det kan vara en Avenger. Det är väl bara Avenger (vad jag vet) som har haft det mönstret på kronan. Det som blir nytt är i så fall rektagulära kronografknappar och kanske materialet. Kern lade upp en kort film på Instagram och det ser ut att vara ngn form av "plast" snarare än stål eller titan.

Eller så är det ngt nytt i Endurance serien. Jag har fått intrycket den nuvarande är populär och säljer bra.

Det ska bli intressant att se hur stor den blir.

AE2D6572-6524-4CAE-AC2A-378F8950FB29.jpeg
 
Senast ändrad:

Leiflicious

Cartier
Räfflorna på kronan med de där vertikala skårorna antyder väl att det kan vara en Avenger. Det är väl bara Avenger (vad jag vet) som har haft det mönstret på kronan. Det som blir nytt är i så fall rektagulära kronografknappar och kanske materialet. Kern lade upp en kort film på Instagram och det ser ut att vara ngn form av "plast" snarare än stål eller titan.

Eller så är det ngt nytt i Endurance serien. Jag har fått intrycket den nuvarande är populär och säljer bra.

Det ska bli intressant att se hur stor den blir.

AE2D6572-6524-4CAE-AC2A-378F8950FB29.jpeg
Måste väl vara en Avenger? Men riktigt downgrade med dessa fula fyrkantiga pushers.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Kern skriver om ”new collection” på sin instagram. Det tyder väl varken på Avenger eller Endurance.
 
Topp