• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• IMG_2993.jpeg
    IMG_2993.jpeg
    866.9 KB · Visningar: 9
Var pÄ invigningsevent igÄr av nya Breitlingbutiken i Göteborg. Mycket VIP och nÄgra schweizare frÄn Breitling men kanske inte sÄ mÄnga klockentusiaster. Fast förvÄnansvÀrt mÄnga bar Breitling. Blev iaf grymt imponerad av deras sortiment. Bland annat ett stort antal isade dammodeller. HÀr kommer nÄgra av favoriterna.

IMG_7410.jpeg
IMG_7404.jpeg
IMG_7403.jpeg
IMG_7396.jpeg
IMG_7395.jpeg
IMG_7392.jpeg
IMG_7388.jpeg

IMG_7387.jpeg

IMG_7406.jpeg

Var pÄ invigningsevent igÄr av nya Breitlingbutiken i Göteborg. Mycket VIP och nÄgra schweizare frÄn Breitling men kanske inte sÄ mÄnga klockentusiaster. Fast förvÄnansvÀrt mÄnga bar Breitling. Blev iaf grymt imponerad av deras sortiment. Bland annat ett stort antal isade dammodeller. HÀr kommer nÄgra av favoriterna.

IMG_7410.jpeg
IMG_7404.jpeg
IMG_7403.jpeg
IMG_7396.jpeg
IMG_7395.jpeg
IMG_7392.jpeg
IMG_7388.jpeg

IMG_7387.jpeg

IMG_7406.jpeg
Laxtavlan Ă€r grymt fin med day/date och mĂ„nfasđŸ”„â€ïž

Hejsan,

Köpte en Breitling SuperOcean Heritage II 42mm av en forummedlem igÄr - mycket nöjd!

Funderar pÄ var man lÀmpligast köper lÀderstraps till dessa spÀnnen? FörstÄr sÄ klart att man kan gÄ till Breitling och köpa men har tidigare köpt lÀder ex pÄ ebay i kalvskinn i toppenkvalitet för femhundringen. Dock svÄrt att hitta till dessa spÀnnen? Visst Àr det 22mm mellan bandhornen pÄ denna modell?

Söker Àven en Milanese / MeshlÀnk till denna och vill dÄ helst ha original eller vÀldigt hög kvalitet. Man vill ju ha ett originalspÀnne... Om nÄgon har en som de kan tÀnka sig att sÀlja - hojta till!!

Tack pÄ förhand!
Hej

Det finns inga original lÀderband för det dÀr viklÄset. Vad jag vet sÄ finns det inte heller nÄgra andra fabrikat att köpa som passar. Dock har jag sett flera som har specialgjorda lÀder för just det dÀr lÄset.
Bland annat Àr det nÄgon hÀr pÄ forumet som har tillverkat, men kommer inte ihÄg vem.
Det Àr 22mm mellan bandhornen.

Hej! FrÄga till gruppen, har en Breitling som skulle mÄ bra av en service. Var ska jag lÀmna in den? Bor i skÄne

Det framgÄr inte sÄ mkt av sammanhanget, men om det t.ex. Àr en Àldre lite enklare modell du har med ett Eta 2824, sÄ kan det ju vara vÀrt att fundera pÄ ngn oberoende urmakare för att fÄ ner priset en del. Jag brukade anvÀnda Lindahls i Vetlanda förr och jag var vÀldigt nöjd med dem. De skickade ocksÄ klockor.

Den hÀr har fÄtt mycket handledstid sedan köp i somras. Extremt bekvÀm med Breiltings nato trots storleken.

38AA44FC-A331-4187-8D48-840A419068AA.jpeg
Grymt fin. Jag har sÀkert kollat den klockan 100grr pÄ BoBerggrens utförsÀljning. Samt Navitimer med champagnetavla. Utan att komma till skott. SvÄrt att motivera fler klockor Àven om det varit riktigt bra pris. Nu Àr de som tur sÄlda. SÄ slipper jag vÄndas. Hoppas de hamnade i trÄden och pÄ KS.

• Like
Reactions: pnt
Hej

Det finns inga original lÀderband för det dÀr viklÄset. Vad jag vet sÄ finns det inte heller nÄgra andra fabrikat att köpa som passar. Dock har jag sett flera som har specialgjorda lÀder för just det dÀr lÄset.
Bland annat Àr det nÄgon hÀr pÄ forumet som har tillverkat, men kommer inte ihÄg vem.
Det Àr 22mm mellan bandhornen.
Aha hade ju varit kul att hitta

Vi fÄr vÀnta mÄnga Är innan Breitling kommer med en modell som slÄr premier pistagio. En av de absolut snyggaste klockorna jag har, till och med speedyn hamnar pÄ efterkÀlken, möjligen kanske R 6263 slÄr den pga den nÀttare diametern.

IMG_1676 (2).JPG
Jag tycker detta Ă€r det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock kĂ€nner jag mig inte tillrĂ€ckligt gammal för att bĂ€ra upp den dĂ„ den kĂ€nns lite vĂ€l ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag fĂ„r vĂ€l vĂ€nta typ 20 Ă„r sĂ„ jag hinner fylla 50 sĂ„ jag kan bĂ€ra en😁

Jag tycker detta Ă€r det snyggaste Breitling producerat sedan slutet av 60-talet! Dock kĂ€nner jag mig inte tillrĂ€ckligt gammal för att bĂ€ra upp den dĂ„ den kĂ€nns lite vĂ€l ”gubbig” typ som en Patek (ej sportklocka) gör. Jag fĂ„r vĂ€l vĂ€nta typ 20 Ă„r sĂ„ jag hinner fylla 50 sĂ„ jag kan bĂ€ra en😁
Du har lite rĂ€tt dĂ€r. Premieren Ă€r vĂ€l ursprungligen frĂ„n 50 talet eller rent av 40 talet (osĂ€ker) Är man som jag född pĂ„ 50 talet sĂ„ Ă€r det helt ok att bĂ€ra "gubb" klocka. NĂ€mnas ska att den sitter otroligt skönt pĂ„ armen, det Ă€r nĂ€stan som en dress kronograf. Passa pĂ„ att skaffa en nu för om du vĂ€ntar 20 Ă„r till sĂ„ hinner dom rusa ivĂ€g i pris :)

Du har lite rĂ€tt dĂ€r. Premieren Ă€r vĂ€l ursprungligen frĂ„n 50 talet eller rent av 40 talet (osĂ€ker) Är man som jag född pĂ„ 50 talet sĂ„ Ă€r det helt ok att bĂ€ra "gubb" klocka. NĂ€mnas ska att den sitter otroligt skönt pĂ„ armen, det Ă€r nĂ€stan som en dress kronograf. Passa pĂ„ att skaffa en nu för om du vĂ€ntar 20 Ă„r till sĂ„ hinner dom rusa ivĂ€g i pris :)
Är man född pĂ„ 50-talet har man pondusen att bĂ€ra upp den!😎 Det ser fel ut nĂ€r en nittiotalist kommer med en sĂ„dan klocka. Det finns sĂ€kert nĂ„gra yngre som kan bĂ€ra upp den men tyvĂ€rr tillhör inte jag den kategorin. Jag har testat den i butik och gillade den extremt mycket men jag kan verkligen inte se mig sjĂ€lv bĂ€ra den typen av klocka. Min pappa som Ă€r född tidigt 60-tal har alltid burit och bĂ€r fortfarande olika sport Rolex sĂ„ kan vara att jag Ă€r lite fĂ€rgad av honom! Jag fĂ„r vĂ€l se till att han köper en som jag kan Ă€rva nĂ€r jag Ă€r gammal nog att bĂ€ra upp den😉 Men det Ă€r en jĂ€kligt fin klocka! Tycker Ă€ven det Ă€r rĂ€tt ballt att de gjorde den med 100m WR. Den kĂ€nns ju inte som badklockan nummer ett direkt men vill man sĂ„ kan man bada med den!😁

NÄgon som har nÄgra lÀnkbitar att sÀlja till en Breitling Colt Chronograph?
Eller tips om var jag kan fÄ tag pÄ dessa?
Jag TROR att armbandet Àr ett Professional 2.

Bilagor

• 20231025-1.jpg
    20231025-1.jpg
    336.3 KB · Visningar: 10
  • 20231025-4.jpg
    20231025-4.jpg
    354.9 KB · Visningar: 4
  • 20231025-6.jpg
    20231025-6.jpg
    271 KB · Visningar: 5
Tjena, letar lite halvt efter Breitling och har just nu fastnat lite för Colt A17380. Skulle ni sÀga att detta Àr mycket stretch/en sliten lÀnk eller att den Àr i fint skick? Har inte superkoll pÄ hur mycket de flexar som standard. Har för mig att armbandet Àr en Professional II.

1698259411369.png

Tjena, letar lite halvt efter Breitling och har just nu fastnat lite för Colt A17380. Skulle ni sÀga att detta Àr mycket stretch/en sliten lÀnk eller att den Àr i fint skick? Har inte superkoll pÄ hur mycket de flexar som standard. Har för mig att armbandet Àr en Professional II.

1698259411369.png
Tycker inte att det ser sÄ farligt ut. LÀnken ser ut att vara till en ganska stor handled och dÄ ser det ju ut som mer stretch Àn ett kortare armband.

GÄr snack om att det Àr nya avenger serien.

RÀfflorna pÄ kronan med de dÀr vertikala skÄrorna antyder vÀl att det kan vara en Avenger. Det Àr vÀl bara Avenger (vad jag vet) som har haft det mönstret pÄ kronan. Det som blir nytt Àr i sÄ fall rektagulÀra kronografknappar och kanske materialet. Kern lade upp en kort film pÄ Instagram och det ser ut att vara ngn form av "plast" snarare Àn stÄl eller titan.

Eller sÄ Àr det ngt nytt i Endurance serien. Jag har fÄtt intrycket den nuvarande Àr populÀr och sÀljer bra.

Det ska bli intressant att se hur stor den blir.

AE2D6572-6524-4CAE-AC2A-378F8950FB29.jpeg

Senast Àndrad:
RÀfflorna pÄ kronan med de dÀr vertikala skÄrorna antyder vÀl att det kan vara en Avenger. Det Àr vÀl bara Avenger (vad jag vet) som har haft det mönstret pÄ kronan. Det som blir nytt Àr i sÄ fall rektagulÀra kronografknappar och kanske materialet. Kern lade upp en kort film pÄ Instagram och det ser ut att vara ngn form av "plast" snarare Àn stÄl eller titan.

Eller sÄ Àr det ngt nytt i Endurance serien. Jag har fÄtt intrycket den nuvarande Àr populÀr och sÀljer bra.

Det ska bli intressant att se hur stor den blir.

AE2D6572-6524-4CAE-AC2A-378F8950FB29.jpeg
MÄste vÀl vara en Avenger? Men riktigt downgrade med dessa fula fyrkantiga pushers.

Kern skriver om ”new collection” pĂ„ sin instagram. Det tyder vĂ€l varken pĂ„ Avenger eller Endurance.

Tillbaka
Topp