• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker att den hÀr Àr bra. Clean med vad som verkar vara mikrojustering i lÄset. Den blÄ vill man se i verkligheten.
Screenshot_20231101_221244_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231101_221253_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231101_221236_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231101_221435_Samsung Internet.jpg

Är det nĂ„gon som vill bli av med ett 22mm mesh gummi som passar till viklĂ„s sĂ„ kan ni hojta till.

Fasen mindre kul att sekundvisaren inte beter sig som den ska nu. TrÄkigt nÀr man vÀntat sÄ lÀnge.
LÀmnade du in hos Breitling eller Urbrev? Hur lÄng tid tog det och kostnad? Jag har ocksÄ en Crosswind Special (tÀnker dock inte serva den Àn).
Vad Àr det sekundvisaren gör som inte Àr normalt?

LÀmnade du in hos Breitling eller Urbrev? Hur lÄng tid tog det och kostnad? Jag har ocksÄ en Crosswind Special (tÀnker dock inte serva den Àn).
Urbrev,drygt 6 veckor,5600:- dÄ byttes klinkhjul och fjÀder ocksÄ. Sekundvisaren flyter inte som den ska. Den hackar och nÀstan stannar upp ibland för att sedan hoppa en bit. Han skulle fixa detta pÄ garanti.

Urbrev,drygt 6 veckor,5600:- dÄ byttes klinkhjul och fjÀder ocksÄ. Sekundvisaren flyter inte som den ska. Den hackar och nÀstan stannar upp ibland för att sedan hoppa en bit. Han skulle fixa detta pÄ garanti.
Kollade du om Àven modulen servades?
Det Àr en stor skillnad mot om bara gÄngverket servades, vilket en del verkar göra. Det Àr inte att rekommendera...

Antar att du eftersöker lÄgt pris och kort vÀntetid?
TvÄ kriterier man aldrig hade tagit in en riktig hantverkare för. Detsamma bör gÀlla klockor och urmakare...

Antar att du eftersöker lÄgt pris och kort vÀntetid?
TvÄ kriterier man aldrig hade tagit in en riktig hantverkare för. Detsamma bör gÀlla klockor och urmakare...
Framför allt kort vÀntetid. Drar mig rejÀlt för att lÀmna in pÄ service om det tar ett halvÄr som man hör ibland. Jag förutsÀtter att de (Urbrev) har garanti pÄ servicen. Jag har lÀst mÄnga gÄnger om urusel service frÄn Breitling, sÄ det garanterar inte nÄgot.

Framför allt kort vÀntetid. Drar mig rejÀlt för att lÀmna in pÄ service om det tar ett halvÄr som man hör ibland. Jag förutsÀtter att de (Urbrev) har garanti pÄ servicen. Jag har lÀst mÄnga gÄnger om urusel service frÄn Breitling, sÄ det garanterar inte nÄgot.
Har inte haft klockan pĂ„ service hos dom men för annat och dĂ„ har jag fĂ„tt klockan tillbaka inom 1 vecka men service tar tid speciellt om de behöver byta delar 😊 tror det Ă€r svĂ„rt och fĂ„ det snabbare gjort ... dĂ„ lĂ€r dom nog inte göra nĂ„got bra jobb

Kollade du om Àven modulen servades?
Det Àr en stor skillnad mot om bara gÄngverket servades, vilket en del verkar göra. Det Àr inte att rekommendera...
Yes,stÄr klart och tydligt i kostnadsförslaget.
Jo det e flera andra som kan serva men som du skriver dÄ bara bas modulen. Basen Àr ju ETA 2892-A2 och modulen ett Dubois Deprez 4500.

En garanti sÀger vÀl ingenting om jobbet?
Breitling i TÀby gör riktigt bra jobb, hade inte tvekat att lÀmna in dÀr. VÀrt den extra tiden och pengen om man vill ha det ordentligt gjort.

En garanti sÀger vÀl ingenting om jobbet?
Breitling i TÀby gör riktigt bra jobb, hade inte tvekat att lÀmna in dÀr. VÀrt den extra tiden och pengen om man vill ha det ordentligt gjort.
Som sagt, jag har ingen erfarenhet av varken TĂ€by eller Urbrev, men hade nog chansat pĂ„ Urbrev i första hand om det var halva priset och dubbelt sĂ„ snabbt. Är man missnöjd fĂ„r man köra pĂ„ Breitling och se om det blir bĂ€ttre dĂ€r.

Tillbaka
Topp