• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Äntligen tillbaka!
DSC_0320.JPG
MÅSTE ocksĂ„ ha en gul klocka innan riktiga sommaren börjar. Nu börjar jakten. Kan jag hitta nĂ„gon av de andra 999 gula Frecce's som gjorts pĂ„ blott en mĂ„nad? :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har sett den dĂ€r klargula med matchande fĂ€rg pĂ„ UTCenheten (eller om det var den dĂ€r gula med ngt "not for sale" tema som ocksĂ„ Ă€r sĂ„ dĂ€r tokgul). JĂ€kligt cool. Å andra sidan Ă€r den inte alls dum pĂ„ ett svart hajband heller. Gult eller klarrött och utc och blank lĂ€nk blir vĂ€ldigt "mycket" pĂ„ gott och ont.

Ang Breitlings till salu. Du verkar ha bra vÀldigt bra koll, sÀrskigt pÄ lite ovaligare Àldre modeller. Om du kastar upp lÀnkar pÄ nÄgra av de du hittat eller funderat pÄ och som Àr ngt sÀrskilt, sÄ tror jag det skulle uppskattas av mÄnga i trÄden.
Kan ju börja med dessa:

http://www.ebay.de/itm/BREITLING-CH...RCE-HONG-KONG-LIMITIERT-VP-6690-/331852215111
Stencool. Hade jag inte sÄ mÄnga svarttavlade redan sÄ... Prutmöjlighet ocksÄ. Bra sÀljare. Nu hÀgrar annat.

http://www.ebay.co.uk/itm/Luxusuhre...823484?hash=item210dd28dfc:g:P44AAMXQPatTHGQz
Chronomat Longitude "GMT". Gul tavla. Vore det inte för de fallna indexen sÄ. Jag gillar trasiga index, bÄde spruckna, gula, bruna, fuktskadade, prickiga. Men detta var inte min kopp nÀr de blivit helt olika i fÀrg nÀr de fallit av.

Sen finns faktiskt en gul Frecce pÄ italienska ebay. Men han skickar bara till italien. Visserligen kan det gÄ att fÄ sÀljarna att Àndra sig, men jag tycker den Àr lite vÀl dyr ocksÄ med tanke pÄ att lÀnk inte finns. DÄliga bilder ocksÄ. Dock papper. Den dÀr fula lÀnken med viklÄs skulle Äkt av direkt och har noll vÀrde för mig. Kanske drar han ett mail om jag inte hittar nÄgot annat och frÄgar om frakt och pris.
http://www.ebay.it/itm/BREITLING-CH...519222?hash=item281811eab6:g:CjUAAOSwZJlXMw30
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Att bara byta batteri hos en urmakare bör ju vara bra mycket billigare Àn det som listas dÀr om man hoppar resten kan jag tÀnka mig? Men ingen aning, kanske det inte bara görs?

Det Àr det jag funderar pÄ ocksÄ. Kanske inte bara gÄr att byta batteri.
Titta pÄ den hÀr, med pro 2, som det ska vara.
pic3.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Katastrof/krislÀge i samlingen. Allt ser bra ut ovanifrÄn... (om Àn dÄligt ljus)
IMG_0802.jpg


Men vad in i H-E hÄller pÄ att hÀnda pÄ undersidan??? Detta Àr katastrof. Originalplasten hÄller pÄ att slÀppa lite. Det fÄr inte ske. F#n, har bara burit den lite granna hemma och tagit med den en gÄng till Erikson för att visa den. Inget mer. Det Àr en tuff uppgift att vara NOS-Àgare. Nu vÄgar man ju knappt röra den, vill ju ha originalplasten intakt. ;)
IMG_0807.jpg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Katastrof/krislÀge i samlingen. Allt ser bra ut ovanifrÄn... (om Àn dÄligt ljus)
IMG_0802.jpg


Men vad in i H-E hÄller pÄ att hÀnda pÄ undersidan??? Detta Àr katastrof. Originalplasten hÄller pÄ att slÀppa lite. Det fÄr inte ske. F#n, har bara burit den lite granna hemma och tagit med den en gÄng till Erikson för att visa den. Inget mer. Det Àr en tuff uppgift att vara NOS-Àgare. Nu vÄgar man ju knappt röra den, vill ju ha originalplasten intakt. ;)
IMG_0807.jpg
No more wristshots for you! :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
image.jpeg

image.jpeg

Svart nato, mycket bÀttre utseendemÀssigt och grymt bekvÀmt!

Hmm, det ser ut som att detaljerna pÄ natot Àr en annan fÀrgnyans Àn klockan. Men det kanske bara stör en perfektionist som jag. Du kanske tycker kanske att det Àr helt okej?
Varför inte testa med ett Hadley Roma med matchande spÀnne? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, det ser ut som att detaljerna pÄ natot Àr en annan fÀrgnyans Àn klockan. Men det kanske bara stör en perfektionist som jag. Du kanske tycker kanske att det Àr helt okej?
Varför inte testa med ett Hadley Roma med matchande spÀnne? :)
Det stör mig ocksÄ, fÄr försöka bleka men tror inte det gÄr. Ska testa H-R senare.
 
Topp