• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg

(Svart). BĂ€ttre? :p

Ja!!
 
@Eurenius
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

GrÄtt Hadley Roma Cordura. Vinner nog stilmÀssigt lver nato men nato Àr lite skönare. :)

Det dÀr blev riktigt bra. Mitt HR Cordura börjar bli ganska skönt nu men det tar tid.

Min variant som inte Àr i nÀrheten sÄ cool som din, men liknande koncept.
DSC_0731-01.jpeg
DSC_0737-01.jpeg
 
Senast Àndrad:
Det dÀr blev riktigt bra. Mitt HR Cordura börjar bli ganska skönt nu men det tar tid.
image.jpeg

InstÀmmer men har haft detta ett tag sÄ det Àr ganska OK. Inte ofta man lyckas fÄ exakt rÀtt tjocklek till bandhornen dessutom, tror detta Àr en vinnare Àven om svart oclsÄ lÀr funka kanon. FÄr köra denna kombo nÄgra dagar.
 
Senast Àndrad:
image.jpeg

InstÀmmer men har hard detta ett tag sÄ det Àr ganska OK. Inte ofta man lyckas fÄ exakt rÀtt tjocklek till bandhornen dessutom, tror detta Àr en vinnare Àven om svart oclsÄ lÀr funka kanon. FÄr köra denna kombo nÄgra dagar.

Hadley Roma kevlar kanske ocksÄ kan vara ett alternativ?
H-R-Genuine-Kevlar-00S-BS-ends.jpg
 
image.jpeg


AlltsÄ, de dÀr 90-talarna Àr rÀtt trevliga. Den Àr ju inget mÀrkvÀrdigt eller exklusivt, men jag gillar den och den fÄr ÀndÄ en hel del tid. Funkar bra till vardags ocksÄ dÄ den inte Àr sÄ jÀkla stor som en del av efterföljarna.
 
image.jpeg


AlltsÄ, de dÀr 90-talarna Àr rÀtt trevliga. Den Àr ju inget mÀrkvÀrdigt eller exklusivt, men jag gillar den och den fÄr ÀndÄ en hel del tid. Funkar bra till vardags ocksÄ dÄ den inte Àr sÄ jÀkla stor som en del av efterföljarna.

Inget mÀrkvÀrdigt!? Navitimern Àr vÀl den kronografmodell som har tillverkats lÀngst i hela vÀrlden? :)
Riktigt fin klocka du har.
 
Inget mÀrkvÀrdigt!? Navitimern Àr vÀl den kronografmodell som har tillverkats lÀngst i hela vÀrlden? :)
Riktigt fin klocka du har.
image.jpeg


JÀmfört med nypriser och nya klockor i allmÀnhet, sÄ tycker jag att man fÄr vÀldigt mkt för en rimlig summa pengar om man kör pÄ en Navitimer 90-talare. HÀr ihop med tvÄ andra klassiker i good value for money gruppen.
 
image.jpeg


JÀmfört med nypriser och nya klockor i allmÀnhet, sÄ tycker jag att man fÄr vÀldigt mkt för en rimlig summa pengar om man kör pÄ en Navitimer 90-talare. HÀr ihop med tvÄ andra klassiker i good value for money gruppen.
Riktigt trevlig kronotriss dÀr! Det saknas en daytona och en el primero för att göra den komplett. ;)
 
Riktigt trevlig kronotriss dÀr! Det saknas en daytona och en el primero för att göra den komplett. ;)

Det som ligger nÀrmast Àr nog snarare en IWC Flieger Chronograph 3706 (eller en Doppel) eller en 1:a eller 2:a generationens Chronomat. NÀr det gÀller Chronomat finns det sÄ jÀkla mycket roligt att vÀlja pÄ. Blackbird:en Àr fin men Àven en hel de Ltd Ed eller kanske nÄgon av de allra tidigaste med lite renare design (som dina alltsÄ).

Kommer att köpa en Daytona lÀngre fram, det vet jag, men det kommer att bli en keramisk. Och dÀr ser det ut som att man fÄr vÀnta ett tag om man inte ska betala premium (och det gör jag bara inte).

LĂ„nade bilder
DSC06294.jpg


A7766-Breitling.JPG
 
Det som ligger nÀrmast Àr nog snarare en IWC Flieger Chronograph 3706 (eller en Doppel) eller en 1:a eller 2:a generationens Chronomat. NÀr det gÀller Chronomat finns det sÄ jÀkla mycket roligt att vÀlja pÄ. Blackbird:en Àr fin men Àven en hel de Ltd Ed eller kanske nÄgon av de allra tidigaste med lite renare design (som dina alltsÄ).

Kommer att köpa en Daytona lÀngre fram, det vet jag, men det kommer att bli en keramisk. Och dÀr ser det ut som att man fÄr vÀnta ett tag om man inte ska betala premium (och det gör jag bara inte).

LĂ„nade bilder
DSC06294.jpg


A7766-Breitling.JPG
Blackbirden Àr sÄ jefla bra.
 
Det som ligger nÀrmast Àr nog snarare en IWC Flieger Chronograph 3706 (eller en Doppel) eller en 1:a eller 2:a generationens Chronomat. NÀr det gÀller Chronomat finns det sÄ jÀkla mycket roligt att vÀlja pÄ. Blackbird:en Àr fin men Àven en hel de Ltd Ed eller kanske nÄgon av de allra tidigaste med lite renare design (som dina alltsÄ).

Kommer att köpa en Daytona lÀngre fram, det vet jag, men det kommer att bli en keramisk. Och dÀr ser det ut som att man fÄr vÀnta ett tag om man inte ska betala premium (och det gör jag bara inte).

LĂ„nade bilder
DSC06294.jpg


A7766-Breitling.JPG
Ja gamla BB Àr nice. Speciellt a13353 med sin fasade pilot, den pÄ bilden Àr a13350. Dock Àr Àldre pre-bb Ànnu mer nice. ;)
 
Ja gamla BB Àr nice. Speciellt a13353 med sin fasade pilot, den pÄ bilden Àr a13350. Dock Àr Àldre pre-bb Ànnu mer nice. ;)

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ fanns det tvÄ generationer av Black Bird (om man exkluderar de som kom mkt senare förstÄss). Den första Àr den pÄ bilden ovan och sÄ den senare som hade lite djupare markeringar i vridringen och lÀnk med avfasningar. BÄda Àr fina pÄ lite olika vis. Hade kunnat leva med den blÄ varianten ocksÄ (som vÀl tillhörde den senare generationen om jag minns rÀtt?).
 
Kunde ju naturligtvis inte slÀppa det dÀr utan ville kolla vidare. HÀr en bilde pÄ de bÄda Black birds jag syftade pÄ (den senare varianten lÀngst ned):

chronomat_se_blackbird


chronomat_se_blackbird_13353
Ja sÄ Àr det. Den översta finns som bÄde COSC-specad (A13350) och utan (A13050). Alla tre fantastiska klockor.
 
En helt annan nÀstan bortglömd ufo-chronomat som finns i borstad och absolut kan konkurrera med blackbirds och mina matta 81950 Àr Chronomat Longitude GMT A20348. Den Àr en stunner som matt.
Tre snodda bilder frÄn

Verkligen fin. Trodde att jag sett de flesta Chronomat:er men den dÀr hade jag missat. En snabb googling verkan antyda att den finns med bÄde polerat och borstat case. Personligen gillar jag nog det borstade mer. "Short list:en" över vilka Chronomater man spanar efter blir lÀngre och lÀngre........
 
Tillbaka
Topp