• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inte bestÀmt mig helt men denna ligger bra till.
phlog19_breitling_transoceanchrono.jpg

transocean-chronograph.jpg
Grymt fin pÄ kroko.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
@klockodile Alla vĂ€ntar ivrigt pĂ„ lite feta bilder av din nya ĂŒbertunga BLUEBIRD (som jag hoppas jag har tjing pĂ„ vid tröttnande ;) ) i dess rĂ€tta trĂ„d.
Bluebird = :blackalien::blackalien::blackalien::blackalien::blackalien:
Mina magra fotokunskaper gör den ej rÀttvisa. Har inte kommit mig för att förlÀnga lÀnken Àn. VÀntar dÀrför till helgen med att bÀra den.
Ett simulerar handledsskott frÄn trÄden i gÄr.
Första intrycket Àr grymt. Finishen pÄ boett, vridring och lÀnk Àr top notch. AR pÄ kÀnt Breitlingmaner. Tavlan Àr diskret blÄ. Kronografen tickar som den skall. Verket var lite trögt i uppdraget, men 7750 brukar ju inte vara direkt smooth :D jÀkla traktorkÀnsla...
DSC_0155-01.jpeg

DSC_0148-02.jpeg

Är grymt nöjd med skicket. Tjohoo!!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mina magra fotokunskaper gör den ej rÀttvisa. Har inte kommit mig för att förlÀnga lÀnken Àn. VÀntar dÀrför till helgen med att bÀra den.
Ett simulerar handledsskott frÄn trÄden i gÄr.
Första intrycket Àr grymt. Finishen pÄ boett, vridring och lÀnk Àr top notch. AR pÄ kÀnt Breitlingmaner. Tavlan Àr diskret blÄ. Kronografen tickar som den skall. Verket var lite trögt i uppdraget, men 7750 brukar ju inte vara direkt smooth :D jÀkla traktorkÀnsla...
DSC_0155-01.jpeg

DSC_0148-02.jpeg

Är grymt nöjd med skicket. Tjohoo!!
7750 ska vara lite trögt och dassigt. Men bÀst. No worries. :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Mina magra fotokunskaper gör den ej rÀttvisa. Har inte kommit mig för att förlÀnga lÀnken Àn. VÀntar dÀrför till helgen med att bÀra den.
Ett simulerar handledsskott frÄn trÄden i gÄr.
Första intrycket Àr grymt. Finishen pÄ boett, vridring och lÀnk Àr top notch. AR pÄ kÀnt Breitlingmaner. Tavlan Àr diskret blÄ. Kronografen tickar som den skall. Verket var lite trögt i uppdraget, men 7750 brukar ju inte vara direkt smooth :D jÀkla traktorkÀnsla...
DSC_0155-01.jpeg

DSC_0148-02.jpeg

Är grymt nöjd med skicket. Tjohoo!!

:woot::heart::woot::heart::woot::heart::woot::heart::woot:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mina magra fotokunskaper gör den ej rÀttvisa. Har inte kommit mig för att förlÀnga lÀnken Àn. VÀntar dÀrför till helgen med att bÀra den.
Ett simulerar handledsskott frÄn trÄden i gÄr.
Första intrycket Àr grymt. Finishen pÄ boett, vridring och lÀnk Àr top notch. AR pÄ kÀnt Breitlingmaner. Tavlan Àr diskret blÄ. Kronografen tickar som den skall. Verket var lite trögt i uppdraget, men 7750 brukar ju inte vara direkt smooth :D jÀkla traktorkÀnsla...
DSC_0155-01.jpeg

DSC_0148-02.jpeg

Är grymt nöjd med skicket. Tjohoo!!
Helt Àrligt. Den dÀr Àr sÄ fet sÄ jag svettas. Du bara mÄste skicka min ett pm sÄ fort du tröttnar. Lova! :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Mina magra fotokunskaper gör den ej rÀttvisa. Har inte kommit mig för att förlÀnga lÀnken Àn. VÀntar dÀrför till helgen med att bÀra den.
Ett simulerar handledsskott frÄn trÄden i gÄr.
Första intrycket Àr grymt. Finishen pÄ boett, vridring och lÀnk Àr top notch. AR pÄ kÀnt Breitlingmaner. Tavlan Àr diskret blÄ. Kronografen tickar som den skall. Verket var lite trögt i uppdraget, men 7750 brukar ju inte vara direkt smooth :D jÀkla traktorkÀnsla...
DSC_0155-01.jpeg

DSC_0148-02.jpeg

Är grymt nöjd med skicket. Tjohoo!!

Den dÀr vill jag ha! 41mm?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Helt Àrligt. Den dÀr Àr sÄ fet sÄ jag svettas. Du bara mÄste skicka min ett pm sÄ fort du tröttnar. Lova! :)

Jaha!? Typiskt! Jag vill ha den istÀllet. Du har tillrÀckligt. DÄ fÄr du sÀlja ett ufo till mig (dvs frugan) sÄ blir alla nöjda utom jag.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Vad har hÀnt? Jag tog upp klockan ur klocklÄdan och sÄg direkt att sekundvisaren pÄ kronografen inte Àr nollstÀlld. Den ligger exakt 2 sekunder innan 0. Jag startade och stoppade och nollstÀllde men likadant. Jag Àr sÀker pÄ att den inte var sÄ nÀr jag la ifrÄn mig klockan. Den Àr servad för mindre Àn ett Är sedan och det Àr en kvartsklocka.

DSC_0979-01.jpeg
 

SayWhat

Omega
2-Faktor
Kolla bruksanvisningen, ganska sÀker pÄ att det gÄr att justera det dÀr med nÄgon kombination av knapparna...sÄ gör det pÄ en billig Certina jag har liggandes iaf.. ^^
 

Oli

Omega
2-Faktor
Vad har hÀnt? Jag tog upp klockan ur klocklÄdan och sÄg direkt att sekundvisaren pÄ kronografen inte Àr nollstÀlld. Den ligger exakt 2 sekunder innan 0. Jag startade och stoppade och nollstÀllde men likadant. Jag Àr sÀker pÄ att den inte var sÄ nÀr jag la ifrÄn mig klockan. Den Àr servad för mindre Àn ett Är sedan och det Àr en kvartsklocka.

DSC_0979-01.jpeg
Det justerar du med tryckknapparna. Har för mig att du ska dra ut kronan och trycka pÄ den översta knappen för att flytta visaren, nedre knappen sÄ byter du visare mellan sek och subdials.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Kolla bruksanvisningen, ganska sÀker pÄ att det gÄr att justera det dÀr med nÄgon kombination av knapparna...sÄ gör det pÄ en billig Certina jag har liggandes iaf.. ^^

Det justerar du med tryckknapparna. Har för mig att du ska dra ut kronan och trycka pÄ den översta knappen för att flytta visaren, nedre knappen sÄ byter du visare mellan sek och subdials.

Exakt . Kom precis pÄ det frÄn min gamla Certina. Tack ÀndÄ :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Enda problemet nu var att jag behövde dra ut kronan i yttersta lÀget vilket gör att jag mÄste stÀlla om tiden igen. Den Àr sÄ jÀkla kÀnslig nÀr man trycker in kronan och dÄ hamnar minutvisaren ett pyttelitet snÀpp bredvid index (framÄt eller bakÄt). Efter tre försök blev det exakt. Tur att man försöker hantera sin OCD. :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Enda problemet nu var att jag behövde dra ut kronan i yttersta lÀget vilket gör att jag mÄste stÀlla om tiden igen. Den Àr sÄ jÀkla kÀnslig nÀr man trycker in kronan och dÄ hamnar minutvisaren ett pyttelitet snÀpp bredvid index (framÄt eller bakÄt). Efter tre försök blev det exakt. Tur att man försöker hantera sin OCD. :)
Vet vad du menar. Har stÀllt min aerospace efter mobilens klocka, exakt pÄ sekunden. Tog ett tag att fÄ till det men gick tillslut.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Vet vad du menar. Har stÀllt min aerospace efter mobilens klocka, exakt pÄ sekunden. Tog ett tag att fÄ till det men gick tillslut.

Jag fattar inte varför minutvisaren Àr sÄ kÀnslig, det Àr som ett litet spel i den och nÀr man klickar in kronan sÄ kan den röra sig en mikromillimeter. Men det rÀcker för att det ska bli fel i min hjÀrna.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag fattar inte varför minutvisaren Àr sÄ kÀnslig, det Àr som ett litet spel i den och nÀr man klickar in kronan sÄ kan den röra sig en mikromillimeter. Men det rÀcker för att det ska bli fel i min hjÀrna.
Vet faktiskt inte, har vÀl med hur kuggarna ligger pÄ insidan att göra skulle jag tro. KÀnner igen fenomenet dock.
 
Topp