• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vet vad du menar. Har stÀllt min aerospace efter mobilens klocka, exakt pÄ sekunden. Tog ett tag att fÄ till det men gick tillslut.
I-landsproblem. :D

Fy fan, minns den dag jag hade svÄrt att bestÀmma vilket band jac skulle ha pÄ min Breitling, hela dagen var förstörd. ;)

Jag fattar inte varför minutvisaren Àr sÄ kÀnslig, det Àr som ett litet spel i den och nÀr man klickar in kronan sÄ kan den röra sig en mikromillimeter. Men det rÀcker för att det ska bli fel i min hjÀrna.
Det mÄste ju vara ett liiiiitet glapp, minutvisaren slÀpar ju liiite pÄ i princip alla klockor, stÀll tiden bakÄt sista biten sÄ Àr det löst pÄ 99 av 100 klockor.

B01 41mm förmodligen. Gillar chronoliner i guld ocksÄ men vet inte vad den kostar.

Hörde jag Chronoliner i guld... :wideyed:

image.jpeg

Den Àr ju helt fantastisk !!!
Hörde dock viskas att priset blir i hiskeliga 300-400k omrÄdet:dead:

Hörde jag Chronoliner i guld... :wideyed:

image.jpeg

Den Àr ju helt fantastisk !!!
Hörde dock viskas att priset blir i hiskeliga 300-400k omrÄdet:dead:
KlÀmde pÄ den hos Erikson för ett tag sen. MÄste tyvÀrr sÀga att det inte pirrade sÄ mycket alls. BÀttre pÄ bild Àn IRL helt enkelt. Gummi-meshet Àr lite ballt dock, snudd pÄ identisk som det metall men 3D printat.

TvÄ frÄgor:
Blir det ingen garanti om man köper Bretling över nÀtet? Tex frÄn Uret.
Hur kan det finnas modeller (evo) som ser identiska ut med identisk spec men med olika ref och pris? (uret)

TvÄ frÄgor:
Blir det ingen garanti om man köper Bretling över nÀtet? Tex frÄn Uret.
Hur kan det finnas modeller (evo) som ser identiska ut med identisk spec men med olika ref och pris? (uret)
Sök pÄ forumet, finns massvis av trÄdar om uret.se
Men kort svar; Jo, garanti, de skriver fel pÄ referens.

Aerospace EVO smakrÄd :)
Vilka kombinationer smÀller högst? Funderar över svart/grÄ tavla och alternativen lÀnk, gummi, textil...

Aerospace EVO smakrÄd :)
Vilka kombinationer smÀller högst? Funderar över svart/grÄ tavla och alternativen lÀnk, gummi, textil...

Har du möjlighet sÄ ska du köpa med lÀnken. Att köpa en Breitling titanlÀnk i efterhand Àr kostsamt. UtseendemÀssigt sÄ fungerar den utmÀrkt pÄ alla alternativ.

Personligen skulle jag vilja ha den med blÄ tavla.

Hej pÄ er igen! Jag tittade in hÀr hos er för 100 sidor sedan med siktet instÀllt pÄ en SO Heritage. Men efter att ha provat den sÄ kÀndes den inte helt rÀtt. Inser dock att jag mÄste prova Breitling pÄ ett eller annat vis, sÄ nu klurar jag pÄ en (Àldre?) Aerospace.

Jag vet att jag har lÀst en vÀldigt fin genomgÄng av de olika Aerospace-modellerna hÀr pÄ KS. Jag har sökt och letat snart en timme utan framgÄng. NÄgon som vet vilken trÄd jag talar om?

Hej pÄ er igen! Jag tittade in hÀr hos er för 100 sidor sedan med siktet instÀllt pÄ en SO Heritage. Men efter att ha provat den sÄ kÀndes den inte helt rÀtt. Inser dock att jag mÄste prova Breitling pÄ ett eller annat vis, sÄ nu klurar jag pÄ en (Àldre?) Aerospace.

Jag vet att jag har lÀst en vÀldigt fin genomgÄng av de olika Aerospace-modellerna hÀr pÄ KS. Jag har sökt och letat snart en timme utan framgÄng. NÄgon som vet vilken trÄd jag talar om?

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-fredag-v-8.35788/
Denna kanske?

DĂ„ har jag liiite bĂ€ttre koll. Mörk tavla, modernare siffrorna och inget guld. E79362 eller eventuellt E75362 fĂ„r jag hĂ„lla ögonen öppna efter. Den randiga tavlan ser fantastisk ut, men kanske gör sig en tool-klocka bĂ€ttre med slĂ€t? Den Ă€ldre har storlek pĂ„ boett och bredd pĂ„ lĂ€nk emot sig, men kanske vĂ„gar jag. Vid en snabb titt pĂ„ priser skiljer det för lite mellan 40mm och 42mm för att jag ska vĂ€lja den mindre. Å andra sidan Ă€r det vĂ€l ett tecken pĂ„ att den nĂ„got mindre fortfarande Ă€r vĂ€ldigt populĂ€r.

FÄr slÀnga in en "köpes"!

Edit: Fick med Evon bland kandidaterna av misstag...

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp