• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Troligtvis. Jag har hört att alla BreitlingÀgare minst en gÄng mÄste Äka pÄ vingarna. Chickar man ur (badamdisch) sÄ tar de tillbaka klockan.

Nej dÄ. Den kommer att hjÀlpa dig igenom fobin. TÀnk bara pÄ de modiga tjejerna. SÄ ska en reklamfilm göras ( eller hur?);)

...till mig har de sagt att man ska Äka "the epic van-Damme-split" mellan tvÄ plan.. :)

Jag har ikvÀll varit i kontakt med Herr Breitling som hÀlsar att eftersom jag har ett utseende av breitlingpinuppa-typ sÄ fÄr jag behÄlla klockan. Trots flygrÀdsla. SÄ var det med detta. Inga konstigheter.

Äntligen! Nu fĂ„r jag hĂ€rja i den hĂ€r trĂ„den som en av er! :D

image.jpeg

Och tack till RD och @ERIKSON URHANDEL för toppservice i vanlig ordning! Den hÀr Àr helgrym! :)
VÀlkommen! En av Breitlings bÀsta!

Jag har ikvÀll varit i kontakt med Herr Breitling som hÀlsar att eftersom jag har ett utseende av breitlingpinuppa-typ sÄ fÄr jag behÄlla klockan. Trots flygrÀdsla. SÄ var det med detta. Inga konstigheter.
Alla driver ju bara. Colt Àr ingen flygarklocka ens, det Àr ju en dykare. Man mÄste ner pÄ 500m med en sÄn hÀr för att med heder kunna bÀra upp en brattediver. Killen till höger heter Berthold och hÄller en tre minuter genomgÄng innan. SÀkerhet framför allt...
p08.jpg

Alla driver ju bara. Colt Àr ingen flygarklocka ens, det Àr ju en dykare. Man mÄste ner pÄ 500m med en sÄn hÀr för att med heder kunna bÀra upp en brattediver. Killen till höger heter Berthold och hÄller en tre minuter genomgÄng innan. SÀkerhet framför allt...
p08.jpg

Jag Àr helt lost. FÄr helt enkelt slÀnga den!

NÄgon som vet vilken storlek pÄ skruvmejsel man behöver för att ta bort lÀnkbitar pÄ PRO 3 lÀnken?

SÀker pÄ Pro3? Jag har visserligen aldrig Àgt nÄgon. Brattar har för det mesta kört 1,8mm. TyvÀrr Àr just den storleken lite svÄr att fÄ tag pÄ i bergeon numera, men 1,6 duger. Vissa titanlÀnkar kör 1,2mm. Har man för liten Àr det risk för fula gÀngmÀrken och att man slinter, för stor blir det fula lÀnkrepor. :)

SÀker pÄ Pro3? Jag har visserligen aldrig Àgt nÄgon. Brattar har för det mesta kört 1,8mm. TyvÀrr Àr just den storleken lite svÄr att fÄ tag pÄ i bergeon numera, men 1,6 duger. Vissa titanlÀnkar kör 1,2mm. Har man för liten Àr det risk för fula gÀngmÀrken och att man slinter, för stor blir det fula lÀnkrepor. :)

Ganska sÀker eftersom jag anvÀnder den mejseln pÄ min pro3-lÀnk och den passar perfekt :)

Ganska sÀker eftersom jag anvÀnder den mejseln pÄ min pro3-lÀnk och den passar perfekt :)
De fungerar sÄklart. Allt funkar, mer eller mindre. Men 1,4-mejsel skulle jag aldrig anvÀnda pÄ nÄgon av mina lÀnkar. Mina lÀnkar jag haft (massor av piloter, pro1, pro2) kör 1,8mm. Det Àr Breitling-standard och har varit det i mÄnga Är. Jag hade en fin Bergeon 1,8 som tyvÀrr blivit defekt. Nu kör jag Bergeon Ergonomic 1,6. Duger. Förutom i min titan Pro2 som har miniskruvar, den kör med 1,2.

Jag kan rekommendera deras mejslar med bra grepp. Minskar risken att slinta.
http://www.ebay.com/itm/400852321031

Och istÀllet för att bara dryga mig i trÄden kan jag meddela att ett UFO har satt kurs Ät mitt hÄll och anlÀnder förhoppningsvis under veckan :)
Sjukt nice. Vad Àr det för UFO? Jag har ocksÄ en pÄ g. En bekant. :)

Börjar dock fÄ krampaktig Ängest och mÄste lÀtta pÄ lagret snart.

Sjukt nice. Vad Àr det för UFO? Jag har ocksÄ en pÄ g. En bekant. :)

Börjar dock fÄ krampaktig Ängest och mÄste lÀtta pÄ lagret snart.

Ett lite "nyare" UFO, en A13352, kÀnd frÄn forumet sedan innan dock men ska bli kul att fÄ lÀgga vantarna pÄ den :)
Du kan ju inte börja sÀlja av haha, fler ska du ha istÀllet!

Ett lite "nyare" UFO, en A13352, kÀnd frÄn forumet sedan innan dock men ska bli kul att fÄ lÀgga vantarna pÄ den :)
Du kan ju inte börja sÀlja av haha, fler ska du ha istÀllet!
Men man mĂ„ste ibland. Absolut inte vintage och de som har sĂ„dan patina som jag gillar och inte gĂ„r att hitta igen, sĂ„nt Ă€r inte till salu. Men sĂ„dana som med lĂ€tthet gĂ„r att sourca fram om man skulle Ă„ngra sig. Är dessutom med i bjudgivningen pĂ„ tvĂ„ andra klockor ute i vĂ€rlden. :) Tre nyss, men fick sĂ„n Ă„ngest över en halvdefekt 2112 sĂ„ jag makulerade budet, har redan flera projekt liggande som behöver tas tag i. Speciellt första serien 769 som Ă€r helt orörd och riktigt trasig den viktigaste. har lite svĂ„rt att sourca fram pushers dĂ€r.
SÄ klockor mÄste snart gÄ för att detta vansinne skall vara försvarbart. ;)

Men man mĂ„ste ibland. Absolut inte vintage och de som har sĂ„dan patina som jag gillar och inte gĂ„r att hitta igen, sĂ„nt Ă€r inte till salu. Men sĂ„dana som med lĂ€tthet gĂ„r att sourca fram om man skulle Ă„ngra sig. Är dessutom med i bjudgivningen pĂ„ tvĂ„ andra klockor ute i vĂ€rlden. :) Tre nyss, men fick sĂ„n Ă„ngest över en halvdefekt 2112 sĂ„ jag makulerade budet, har redan flera projekt liggande som behöver tas tag i. Speciellt första serien 769 som Ă€r helt orörd och riktigt trasig den viktigaste. har lite svĂ„rt att sourca fram pushers dĂ€r.
SÄ klockor mÄste snart gÄ för att detta vansinne skall vara försvarbart. ;)

Haha dÄ Àr jag med pÄ noterna, lÄter smart! ;)

Tillbaka
Topp