Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Troligtvis för att bandstiftet inte fyller ut hÄlet i bandhornet tillrÀckligt. Ganska vanligt pÄ Àldre klockor dÀr det suttit stift och skavt i 10-tals Är.Varför "klickar" vissa bandstift? Om man har klockan pÄ lÀder eller liknande, och sedan trycker med fingret pÄ bandet vid bandstiftet sÄ klickar det med vissa stift och vissa band.
Troligtvis för att bandstiftet inte fyller ut hÄlet i bandhornet tillrÀckligt. Ganska vanligt pÄ Àldre klockor dÀr det suttit stift och skavt i 10-tals Är.
Kör med sÄ tjocka som gÄr sÄ sitter de tightare och skaver mindre.
Du kan testa sÀtta i samma stift utan band flr att se om de sitter tight eller inte.
Troligtvis för att bandstiftet inte fyller ut hÄlet i bandhornet tillrÀckligt. Ganska vanligt pÄ Àldre klockor dÀr det suttit stift och skavt i 10-tals Är.
Kör med sÄ tjocka som gÄr sÄ sitter de tightare och skaver mindre.
Du kan testa sÀtta i samma stift utan band flr att se om de sitter tight eller inte.
Jag mÀrkte det pÄ Colten nu. Har Breitling originalstift. Blir lite olika beroende pÄ band konstigt nog. Hur mÄnga olika tjocklekar finns det pÄ stift egentligen?
Edit : Kul att du förstod min förklaring av problemet i alla fall. Visste inte hur jag skulle beskriva.
Tror du ja. Jetset-stiftJag mÀrkte det pÄ Colten nu. Har Breitling originalstift. Blir lite olika beroende pÄ band konstigt nog. Hur mÄnga olika tjocklekar finns det pÄ stift egentligen?
Edit : Kul att du förstod min förklaring av problemet i alla fall. Visste inte hur jag skulle beskriva.
Det dÀr Àr ju en Crosswind. Eller? Fick du tag pÄ en sÄdan sÄ snabbt?
Skulle det ocksĂ„ kunna vara, man fĂ„r testa med enbart stift och kolla helt enkelt.Kan det inte vara stiftens "Ă€ndar" som Ă€r lite flexibla som de brukar? Att vissa band som sitter lösare gĂ„r att jucka fram och tillbaka lite? Har mĂ€rkt det pĂ„ flera klockor. NĂr jag kör lĂ€nk sĂ„ lĂ„ter det inte, nĂ€r jag kör mjukt band sĂ„ lĂ„ter det. Eller?
Crosswinf Àr riktigt fina, och underskattade. De Àr ju i praktiken UFO'n i lite modernare storlek. Vad Àr din, 42?Hehe ja det gick fort ^^ jupp en crosswind, vad tycker du ?
Uppgraderade mig lite ^^
Min Àr 42 men kÀnns vÀldigt stor och maffig gÀmnfört med chronomater jag hade innan som var 41 kÀnns tyngre och tjockare pÄ nÄgot sÀttCrosswinf Àr riktigt fina, och underskattade. De Àr ju i praktiken UFO'n i lite modernare storlek. Vad Àr din, 42?
Kan det inte vara stiftens "Ă€ndar" som Ă€r lite flexibla som de brukar? Att vissa band som sitter lösare gĂ„r att jucka fram och tillbaka lite? Har mĂ€rkt det pĂ„ flera klockor. NĂr jag kör lĂ€nk sĂ„ lĂ„ter det inte, nĂ€r jag kör mjukt band sĂ„ lĂ„ter det. Eller?
Bra storlek. Jag gillar egentligen 36-42 mest, generellt, Àven om jag haft nÄgra 44-45-brattar ocksÄ.Min Àr 42 men kÀnns vÀldigt stor och maffig gÀmnfört med chronomater jag hade innan som var 41 kÀnns tyngre och tjockare pÄ nÄgot sÀtt
Skulle det ocksÄ kunna vara, man fÄr testa med enbart stift och kolla helt enkelt.
@Eurenius Det finns ju massa olika tjocklekar pĂ„ bĂ„de "Ă€ndpinnarna" och mittenröret, vet inte om samtliga breitlingsift Ă€r samma tjocklek. Ăr de smarta sĂ„ har de minst 2,0mm till dykarklockor och 1,8mm till övriga modeller.
Bra storlek. Jag gillar egentligen 36-42 mest, generellt, Àven om jag haft nÄgra 44-45-brattar ocksÄ.[/QUOT
Nja jag provade en rolex datejust som var 36 tror jag.. SÄg ut som en flick klocka pÄ min handled (rÀtt bastanta handleder) ^^
Ingen aning. Men mina klickar för det mesta ocksÄ med band, inte lÀnk tror jag. Jag vet inte om Breitling har olika tjocklekar Tror inte det. Alla jag haft Àr samma tjocklek och nÄgon butik har aldrig frÄgat, enbart lÀngd och om de Àr till band eller lÀnk.Det Àr ju Àndpinnarna som Àr problemet i sÄ fall kÀnns det som. @JensBP borde kunna svara, han Àr min stiftleverantör.
Ingen aning. Men mina klickar för det mesta ocksÄ med band, inte lÀnk tror jag. Jag vet inte om Breitling har olika tjocklekar Tror inte det. Alla jag haft Àr samma tjocklek och nÄgon butik har aldrig frÄgat, enbart lÀngd och om de Àr till band eller lÀnk.
NÄgot skumt har hÀnt hÀr pÄ forumet.... Hade 1200+inlÀgg igÄr och var "prÀst". Idag har jag 992(993 nu)?
Sicket nerköp! Gillade ju att vara prÀst. Enda fördelen Àr att man kan göra en ett ballt 1000:e inlÀgg nuDet har försvunnit ett par hundra för mig med.
NÄgot skumt har hÀnt hÀr pÄ forumet.... Hade 1200+inlÀgg igÄr och var "prÀst". Idag har jag 992(993 nu)?
@Denke ? Har vi skrivit för lite om Rolex sÄ att ni helt sonika plockar bort lite skit?
Vi har kört en funktion som rÀknat om alla inlÀgg för alla anvÀndare. T.ex. sÄ rÀknas inte inlÀggen skrivna i Lifestyle till medlemmars totala antal inlÀgg. Det var nÄgot som vi slog pÄ efter att Lifestyle funnits ett tag, sÄ inlÀgg fram till vi slog pÄ den funktionen kom med.
Det som vi nu gjort Àr att vi kört en retroaktiv omrÀkning, sÄ att allt stÀmmer.
Jag har ju en Breitling dessutom!
Vad fan Àr en retroaktiv omrÀkning? Men det förklarar varför @Oli förlorade en tredjedel av inlÀggen. Han skriver vÀl bara om Pokemon och skit pÄ Lifestyle.
Retroaktiv omrÀkning = ta bort LS-inlÀgg frÄn postcount. SÀrskilt sÄdant om Pokemon.
Sa jag att jag har en Breitling?
Aha, sÄ alla inlÀgg frÄn Lifestyle Àr borta oavsett av nÀr de skrevs?
Haha 200st Àr ju inte en tredjedel mÄste nog vara köp/sÀlj ocksÄ eller?Vad fan Àr en retroaktiv omrÀkning? Men det förklarar varför @Oli förlorade en tredjedel av inlÀggen. Han skriver vÀl bara om Pokemon och skit pÄ Lifestyle.
Ja.
Och jag har en Breitling.
#hÄllertopic
Haha 200st Àr ju inte en tredjedel mÄste nog vara köp/sÀlj ocksÄ eller?
(DÀr jag sÄlt Breitlings sÄklart....)
Yonsson hatar Lifestyle sÄ mycket att hans postcount gick vÀl upp?
Det var lÀngesedan man sÄg den dÀr Breitlingen föresten, har du den kvar?
ApropÄ lÀngesedan, har du lagt ner podden?