• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

RÀtt svenskt par faktiskt. Min Red Arrows kommer aldrig att fÄ fotas i en trio med dessa tvÄ, dÄ skulle jag bli tvungen att slÀnga alla tre + mÄ psykiskt dÄligt. Vidrigt och motbjudande minst sagt. Men var för sig Àr de snygga. :D
IMG_2610.jpg
Gul/blÄ kombo Àr det enda rÀtta :)
DSC_0377.JPG

Riktigt frÀn, men lÀskigt dyr antar jag. 100+ eller?
Vanliga svarta kostar 88. UngefÀr som en dykarkronograf frÄn JLC eller dykarklocka frÄn Blancpain. Rimligt... :bored:

Breitlings prissÀttning Àr helt Ät h-vete ibland, vissa modeller Àr för billiga och andra för dyra.

Fuck fuck fuck. Nu svÀr jag. Fan va jag hatar loctite, speciellt i kombo med smuts. Skulle flytta lite lÀnkbitar pÄ den nya pro1-lÀnken med mina nya starka Bergeon med gummihandtag som aldrig slinter. Det gjorde den inte heller. Jag gjorde som vanligt. Försöka skruva Ät den lite innan man skruvar ut den. Sitter som en sten. Tar i lite. Riktigt bra mejsel. Pang! Skruvar loss skruvhuvudet som slÀpper frÄn skruvhalsen, som sitter kvar i lÀnkbitens "pinne". Det ska till en hel del kraft att dra av skruvhuvudet faktiskt. Det som Àr kvar av skruven blir helt omöjlig att fÄ ut inifrÄn lÀnkens "pinne".

Blir till Ä köpa en ny lÀnkbit. JÀvla loctite. Men tack vare den ultrabra mejseln sÄ slant jag iallafall inte, skadade vare sig mig sjÀlv, mejseln eller klockan.
IMG_2624.jpg

Fuck fuck fuck. Nu svÀr jag. Fan va jag hatar loctite, speciellt i kombo med smuts. Skulle flytta lite lÀnkbitar pÄ den nya pro1-lÀnken med mina nya starka Bergeon med gummihandtag som aldrig slinter. Det gjorde den inte heller. Jag gjorde som vanligt. Försöka skruva Ät den lite innan man skruvar ut den. Sitter som en sten. Tar i lite. Riktigt bra mejsel. Pang! Skruvar loss skruvhuvudet som slÀpper frÄn skruvhalsen, som sitter kvar i lÀnkbitens "pinne". Det ska till en hel del kraft att dra av skruvhuvudet faktiskt. Det som Àr kvar av skruven blir helt omöjlig att fÄ ut inifrÄn lÀnkens "pinne".

Blir till Ä köpa en ny lÀnkbit. JÀvla loctite. Men tack vare den ultrabra mejseln sÄ slant jag iallafall inte, skadade vare sig mig sjÀlv eller klockan.
IMG_2624.jpg
VÀrme eller aceton Àr ett tips annars, lite för sent nu dock.

VÀrme eller aceton Àr ett tips annars, lite för sent nu dock.
ÄndĂ„ rĂ€tt bra betyg för Bergeons mejslar. De ultratunna smĂ„ bladen Ă€r starka nog att vrida sönder hela skruvhalsen. Inte illa. Deras ergonomiska mejslar hör hemma i varje klocknörds arsenal. Kan aldrig gĂ„ tillbaka till deras vanliga mejslar efter att ha testat dessa.
IMG_2625.JPG

Hur gör du dÄ? Pillar in aceton med tops eller? KÀnns svÄrt. Hur vÀrmer du? Innan i varmvatten?

Normalt sÄ slÀpper typ det mesta om man drar Ät de innan man skruvar upp, men uppenbarligen inte alltid. ;)
IMG_6251.JPG

Eller ta frugans hÄrtork och sÀtt den pÄ varmt och blasta pÄ. Loctite blir mjukt nÀr det blir varmt.

Synd att lĂ€nkbitar Ă€r sĂ„ €%!# dyrt. Skulle fĂ„tt ett helt nytt kit med hĂ€rliga mejslar för samma peng som en sk#ten liten lĂ€nkbit frĂ„n Breitling. (bitter)

Synd att lĂ€nkbitar Ă€r sĂ„ €%!# dyrt. Skulle fĂ„tt ett helt nytt kit med hĂ€rliga mejslar för samma peng som en sk#ten liten lĂ€nkbit frĂ„n Breitling. (bitter)
Det borde ju gÄ att borra ut skruven men timpenningen tar vÀl ut kostnaden för lÀnkbiten antar jag.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp