• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sjukt kul hur man kan dissa ett mÀrke för att sedan helomvÀnda och Àlska det. Finna alla de detaljer som mÀrket alltid varit bra pÄ, urtavlor, struktur mm. Jag Àr en av dem!
Bl a hatade jag gamla, tror det Àr Chronomaten i TT med utc(jÀkla bilhandlar/gubbklocka).... Nu Àr jag sjukt sugen pÄ en TT bratte..... :banghead:
En Cockpit big date TT eller en chronomat TT med romerska siffror ... Ja ja
Lite bilder pÄ min gamla hatkÀrlek, dÀr bara kÀrleken Àr kvar :D
IMG_20160805_085025-01.jpeg

IMG_20160708_071023-01.jpeg

IMG_20160813_132100-01.jpeg

PĂ„ Hadley Roma. Funkar?

image.jpeg
Tycker det ser bra ut av det lilla man ser :)
Bilden Àr för mycket klocka och för lite band...
En bild pÄ klockan och bandet, plan yta, ingen WS?

Nu kÀnns det som jag dirigerar hÀr... :sorry:
NÀr vi ÀndÄ hÄller pÄ, slÀng gÀrna in nÄgra flygplan, helst med Breitling loggor som flyger i formation och sprutar blÄ och gul fÀrg i bakgrunden ;)

Tycker det ser bra ut av det lilla man ser :)
Bilden Àr för mycket klocka och för lite band...
En bild pÄ klockan och bandet, plan yta, ingen WS?

Nu kÀnns det som jag dirigerar hÀr... :sorry:
NÀr vi ÀndÄ hÄller pÄ, slÀng gÀrna in nÄgra flygplan, helst med Breitling loggor som flyger i formation och sprutar blÄ och gul fÀrg i bakgrunden ;)

Vilka krav! ;)

Hej,
jag Àr ganska ny medlem pÄ forumet men har varit intresserad av klockor lÀnge.
Nu funderar jag pÄ att sÀlja min Breitling Chronomat Evolution för att ge plats för ett nytillskott och undrar vad jag skulle kunna fÄ för den.
Klockan Àr köpt 2008 av Keas Ur i Kristinehamn, den Àr en chronomat i stÄl med vit urtavla och silvriga sub tavlor.
Den sitter pÄ ett pilotband och det följer med ett svart och ett grönt breitling lÀderband. Det gröna Àr aldrig anvÀnt och det svarta satt endast pÄ en kort stund vid leverans.

Foto 2016-09-19 21 02 14.jpg
Foto 2016-09-19 21 02 22.jpg
Foto 2016-09-19 21 03 29.jpg
Foto 2016-09-19 21 28 58.jpg
Foto 2016-09-19 21 29 27.jpg

Klockan har aldrig varit servad men jag anvÀnder den dagligen och upplever inte att den tappar tid.
Ett dygn av frÄn handleden Àr inte heller nÄgot problem.
Klockan Àr vÀlanvÀnd men inte misshandlad.

Tacksam för hjÀlp.

//VGE

@vgeriksson Annonser i diskussionsdelen Àr inte OK. Skriv 20 inlÀgg och hÀng hÀr i en vecka sÄ fÄr du tillgÄng till annonsdelen. VÀlkommen hit!

@yonsson tack. Det visste jag inte. Nu var detta inte tÀnkt som en annons utan hade hoppas att nÄgon visste vad den kunde vara vÀrd, alltsÄ hjÀlp med vÀrdering
Men jag ska tÀnka pÄ det. Tack igen

Hur Àr nykÀrleken kontra Evo NM? Evon var du ju helt kÀr i, kÀnner du samma för denna?
Ja, men jag Àr ju knÀpp. Varje gÄng jag köper en ny klocka sÄ tÀnker jag: "Detta Àr den bÀsta hittills. Jag skulle kunna sÀlja alla andra". :D Sedan en dag sÄ hittar jag plötsligt en annan modell och tÀnker: "Den dÀr Àr grym, köper jag den sÄ kan jag sÀlja allt annat". :D

Gillar Colten skarpt. Lagom brutal och lagom diskret med roliga detaljer. Bandet och lÄset Àr grymt bra.

RÀtt svenskt par faktiskt. Min Red Arrows kommer aldrig att fÄ fotas i en trio med dessa tvÄ, dÄ skulle jag bli tvungen att slÀnga alla tre + mÄ psykiskt dÄligt. Vidrigt och motbjudande minst sagt. Men var för sig Àr de snygga. :D
IMG_2610.jpg

Tillbaka
Topp