• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Efter nĂ„gra dagar i fiendeland Tudor sĂ„ fĂ„r denna lĂ€ttviktare Ă„ka pĂ„, med den fula ankungen till lĂ€nk. ÄndĂ„ helt ok. Dessa protvĂ„or Ă€r lite annorlunda mot de till t ex superocean, colt osv. Denna har mkt kortare lĂ€nkbitar (allstĂ„ fler bitar per samma lĂ€ngd) och mindre skruvar sĂ„ man fĂ„r köra mkt mindre mejslar Ă€n breitlings normala standard.
Pollen kommer vid midnatt eller imorgon, svÄrt att fÄ tiden att rÀcka till! Den ultimata fajten med grymma bilder pÄ bÄda, inget fuskande ala ovan i trÄden. :)
image.jpeg

SlÀnger in lite gamla bilder med lÀnkarna bara för att... Obs, det kommer fler bilder i pollen.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Efter nĂ„gra dagar i fiendeland Tudor sĂ„ fĂ„r denna lĂ€ttviktare Ă„ka pĂ„, med den fula ankungen till lĂ€nk. ÄndĂ„ helt ok. Dessa protvĂ„or Ă€r lite annorlunda mot de till t ex superocean, colt osv. Denna har mkt kortare lĂ€nkbitar (allstĂ„ fler bitar per samma lĂ€ngd) och mindre skruvar sĂ„ man fĂ„r köra mkt mindre mejslar Ă€n breitlings normala standard.
Pollen kommer vid midnatt eller imorgon, svÄrt att fÄ tiden att rÀcka till! Den ultimata fajten med grymma bilder pÄ bÄda, inget fuskande ala ovan i trÄden. :)
image.jpeg

SlÀnger in lite gamla bilder med lÀnkarna bara för att... Obs, det kommer fler bilder i pollen.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Din Pro 2 blir bara billigare och billigare :)

Pro 2 Àr ingenjörskonst:
sf2.jpg
sf7.jpg
IMG_2128_zps27aa6e3a.jpg

Pro 1 Àr:
s-l225.jpg

Sneda lĂ€nkbitar ÄR Breitling. Men vad kan man vĂ€nta sig av Submarinerfans som @JensBP och @Denke... Bah!
Men seriöst, du kan ju inte visa den absolut slitnaste lÀnken du kan hitta. Jag har mÄnga gamla proettor, den ena har jag Àgt sen 1997 och anvÀnt dagligen i mÄnga Är, den ser ny ut om man jÀmför med bilden du hittat. Ska man jÀmföra fÄr man göra det med bra bilder. I pollen senare kommer jag lÀgga upp bilder med likvÀrdiga lÀnkar i gott skick, inga vrak.
Hur mÄnga har Àgt en proetta som gnÀller? Den komfortabla fördelen Àr den kortare och rakare klykan vilket gör att man kan placera lÄset lite hur man vill. En annan Àr att den inte Àr sÄ styv, vilken gör den följsam och mjuk. Likt gamla sköna rollar faktiskt. Tidiga proettor har dessutom bevels pÄ undersidans utkanter vilket gör lÀnken mycket "mjuk", varför de tog bort det pÄ senare proettor Àr konstigt.

Nice uppsÀttning lÀnkar frÄn Breitling :
brtl-esb-set.jpg

Edit: Det fattades en:
03.0480_4.jpg

Det kan uppfattas som ett mesh med tanke pÄ alla mellanrum, men det Àr faktiskt en vanlig lÀnk.
Den sista bilden Ă€r förresten helt ok. Den Ă€r i bra skick. Liknar president-lĂ€nk litegranna. Den första var katastrof. Äldre pilotlĂ€nkar brukar ha samma sköna spel.

Men seriöst, du kan ju inte visa den absolut slitnaste lÀnken du kan hitta. Jag har mÄnga gamla proettor, den ena har jag Àgt sen 1997 och anvÀnt dagligen i mÄnga Är, den ser ny ut om man jÀmför med bilden du hittat. Ska man jÀmföra fÄr man göra det med bra bilder. I pollen senare kommer jag lÀgga upp bilder med likvÀrdiga lÀnkar i gott skick, inga vrak.
Hur mÄnga har Àgt en proetta som gnÀller? Den komfortabla fördelen Àr den kortare och rakare klykan vilket gör att man kan placera lÄset lite hur man vill. En annan Àr att den inte Àr sÄ styv, vilken gör den följsam och mjuk. Likt gamla sköna rollar faktiskt. Tidiga proettor har dessutom bevels pÄ undersidans utkanter vilket gör lÀnken mycket "mjuk", varför de tog bort det pÄ senare proettor Àr konstigt.

Dessa Àr ocksÄ komfortabla . Speciellt nÀr de Àr slitna.
4629657_49.jpg

Pro 2 Àr ingenjörskonst:
sf2.jpg
sf7.jpg
IMG_2128_zps27aa6e3a.jpg

Pro 1 Àr:
s-l225.jpg

Sneda lĂ€nkbitar ÄR Breitling. Men vad kan man vĂ€nta sig av Submarinerfans som @JensBP och @Denke... Bah!
Det var bra fotograferade bilder pÄ Pro2. Har du tagit dem? Maila dem till mig sÄ anvÀnder jag de i pollen (som nu troligen blir imorgon dÄ jag inte kommer hem i tid). SÄ försöker jag ta sÄ bra bilder som möjligt pÄ pro1, fast jag har ju inga som Àr i nyskick i macro...

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Du behöver inte starta nÄgon poll. I din post Àr det helt sjÀlvklart att Pro 2 Àr klart bÀttre och att du undermedvetet tycker sÄ sjÀlv. Kul...

Detta Àr alltid lika kul. UngefÀr som nÀr kids diskuterar iphone vs samsung, xbox vs ps4 osv. Full out war! :D

Jag Àr inte hemma nu för foton, men man borde skapa en poll om detta. Skulle iof inte spela nÄn roll dÄ jag skulle vara en dÄlig förlorare (som alltid) om mot all förmodan snelÀnken skulle vinna, och jag skulle skylla pÄ illuminati, pÄskharen och utbredd forumkorruption.

Sneskurna (framtagna pÄ firmafest?) vassa bitar Vs. raka fina bitar av sann ingenjörskonst 11-0 11-1 11-0 11-0. (Pingisreferens med de nya seten, hur modernt Àr inte det?) En boll slÀpptes i andra set som synes, det var för att nÄgon i publiken hostade.:D

Stulen bild frÄn nÀtet:
image.jpeg
Jag kommer rösta pÄ PRO 1 bara för att de ser ut som de gamla tredelade GS-lÀnkarna. :smug:

Nu var det lite obalans i trÄden... pro1 hit o pro2 dit...
Blev tvungen att byta till mesh pÄ SOHC:n
för att skifta fokus eftersom alla PRO-lÀnkar bleknar i jÀmförelse med mesh :)

IMG_3677.JPG

Ja ja, det Àr fel datum instÀllt.., ;)
IMG_3678.JPG
IMG_3679.JPG

DÄ drar vi vÀl igÄng en mesh-beef ocksÄ. Grejen med mesh Àr att det kan se fint ut pÄ bild. DessvÀrre Àr det bara gÄngbart IRL om man typ lajvar Ivanhoe eller lever livet i nÄgon sorts konstant medeltidsvecka. Kan vi inte bara bestÀmma att vi INTE leker riddare i den hÀr trÄden? :D

Bild pÄ klocka utan mesh, med UTC, pÄ Pro1:

image.jpeg

DÄ drar vi vÀl igÄng en mesh-beef ocksÄ. Grejen med mesh Àr att det kan se fint ut pÄ bild. DessvÀrre Àr det bara gÄngbart IRL om man typ lajvar Ivanhoe eller lever livet i nÄgon sorts konstant medeltidsvecka. Kan vi inte bara bestÀmma att vi INTE leker riddare i den hÀr trÄden? :D

image.jpeg

Oh snap...:wideyed:
ItÂŽs on now... ;)

image.jpeg

Dagens ryttare ;) frugan med soh pÄ mesh,
funkade grymt irl :D
IMG_3387.JPG

Om man mot förmodan mÄste ha mesh sÄ skall det vara utan Àndrör mellan luggarna (se Ploprof meshet).

Allt prat om lÀnkar gör att jag blir tvungen att byta.
Pro1 sÄ klart, fast det finns ju (antar jag) inget alternativ till den hÀr:)

DSC_5393.JPG

Jag har dessutom blivt galet sugen pÄ en Avenger 13360 (pÄ Pro1 sÄ klart) efter @Denke :s bilder, mÄste googla vidare pÄ det :)

Tillbaka
Topp