• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Är det #BreitlingBeefDay sĂ„ Ă€r det:
Rouleaux-lÀnk Àr det fulaste som nÄnsin burits pÄ en klocka!! :pompus:
IMG00254-20101123-1240.jpg

FUCK YEAH!!!
401f7a26c772c790c1ea835f975b7109.jpg

:banghead:

Va?! Den som Àr sÄ snygg, för att inte tala om bekvÀm oxÄ.

Fejkriddare = de Àr live:are. Jag brukar se dem leka utanför Visby ringmur om somrarna med full utrustning inkl. riddarbratte. :D
#newbreitlingbeefthread

Är det #BreitlingBeefDay sĂ„ Ă€r det:
Rouleaux-lÀnk Àr det fulaste som nÄnsin burits pÄ en klocka!! :pompus:
IMG00254-20101123-1240.jpg

FUCK YEAH!!!
401f7a26c772c790c1ea835f975b7109.jpg

:banghead:

SÄ sammanfattningsvis sÄ har vi alltsÄ följande:

Rouleaux = gothlÀnk
Mesh = riddarlÀnk
Pro2 = @Eurenius har ingen smak-lÀnk

Bra dÀr! #beeftisdag

Kollade mina rouleaux-bilder och hittade denna frÄn paketöppningen av denna klocka. Vad bilder kan ljuga. Klockan Àr ju ca 40mm, jag har inte vÀrldens största handleder direkt, men klockan ser hÀr ut som en dam-rolex. De bÀr inte sÄ hÀr smÄtt i verkligheten :)
12.jpg

• Like
Reactions: cRw
SÄ sammanfattningsvis sÄ har vi alltsÄ följande:

Rouleaux = gothlÀnk
Mesh = riddarlÀnk
Pro2 = @Eurenius har ingen smak-lÀnk

Bra dÀr! #beeftisdag

Nu Àr ju du förvisso rÀtt KS-fÀrgad men det Àr vÀl faststÀllt sedan gammalt pÄ detta forum att gillar man Breitling sÄ saknar man klass och smak?
Har man klass och smak sÄ pratar man förstoringsglas över datum och vilken klocka som tappar minst i vÀrde eftersom man ÀndÄ inte tÀnker behÄlla den.

Breitling Àr hÄrt och tufft för de som törs gÄ sin egen vÀg, den smaklöses val. För den som inte Àr rÀdd för att blÀnda nÄgon lattedrickande macbookare med sin överdimensionerade klocka. AlltsÄ Àr Pro 2 helt rÀtt.

Nu Àr ju du förvisso rÀtt KS-fÀrgad men det Àr vÀl faststÀllt sedan gammalt pÄ detta forum att gillar man Breitling sÄ saknar man klass och smak?
Har man klass och smak sÄ pratar man förstoringsglas över datum och vilken klocka som tappar minst i vÀrde eftersom man ÀndÄ inte tÀnker behÄlla den.

Breitling Àr hÄrt och tufft för de som törs gÄ sin egen vÀg, den smaklöses val. För den som inte Àr rÀdd för att blÀnda nÄgon lattedrickande macbookare med sin överdimensionerade klocka. AlltsÄ Àr Pro 2 helt rÀtt.

Vet inte vad du pratar om! Breitling har ALLTID varit lite av en KS-favorit. ;)

Fantastiskt underhÄllande :) Tack alla inblandade hahaha..... sitter sjÀlv och smyger med en rasslig proettlÀnk...

Ja, vi kan ocksÄ skapa en borst-hype utan dess like. :) Det har sin tjusning att lÀmna sidor + skorsten blankt, ger fina kontraster och liv, Àven om helmatt Àr favoriten.

Det Àr fasiken den snyggaste moderna Bratten och den marknadsförs som "Adventure".
Jag har inget emot den polerade varianten men just i detta fall skulle jag vilja ha valmöjligheten. Det kÀnns mer Àventyr med borstad.

En helborst pÄ den dÀr och den kandiderar till snyggaste moderna stÄlbratten. Störtskön!
Eller halvborst, lÀmna sidorna. Eller helborstad. Vad sÀger du @JensBP , ska vi dra igÄng ett projekt?

Ja, vi kan ocksÄ skapa en borst-hype utan dess like. :) Det har sin tjusning att lÀmna sidor + skorsten blankt, ger fina kontraster och liv, Àven om helmatt Àr favoriten.

Vet ni nÄgon som kan göra ett riktigt bra jobb med att borsta sÄ kan möjligen min fÄ vara
kandidat till experimentet, förutsatt att ni sponsrar det förstÄs :)

Banne mig jag Àr kÀr i en Breitling nu. Jag var i stan idag och handlade med tjejen. Eftersom som vanligt gick vi runt i alla affÀrer drottningen ville kolla sÄ var vi trötta efter ett tag. Jag fastnade i Breitling montern pÄ Franks Ur och ville bara prova en klocka, snyggaste digitala klockan. Breitling Aerospace Evo, fan var bra det kÀndes. Synd att jag inte tog nÄgra bilder.

Det var faktiskt första titan klockan jag provade, Gud vad lÀtt den Àr alltsÄ. Det gÄr inte att beskriva hur fin den Àr. Synd att det kostar liiiiiiite mer Àn vad jag tjÀnar i 3 mÄnader :D Man fÄr inte göra mycket mer Àn drömma ett tag till :D

Banne mig jag Àr kÀr i en Breitling nu. Jag var i stan idag och handlade med tjejen. Eftersom som vanligt gick vi runt i alla affÀrer drottningen ville kolla sÄ var vi trötta efter ett tag. Jag fastnade i Breitling montern pÄ Franks Ur och ville bara prova en klocka, snyggaste digitala klockan. Breitling Aerospace Evo, fan var bra det kÀndes. Synd att jag inte tog nÄgra bilder.

Det var faktiskt första titan klockan jag provade, Gud vad lÀtt den Àr alltsÄ. Det gÄr inte att beskriva hur fin den Àr. Synd att det kostar liiiiiiite mer Àn vad jag tjÀnar i 3 mÄnader :D Man fÄr inte göra mycket mer Àn drömma ett tag till :D
Satsa pÄ en beggad om det Àr lite knapert nu. Dom kommer ut lite dÄ och dÄ pÄ köp o sÀlj. Du kommer inte att Ängra dig.

Har precis köpt en EVO, kunde inte vara mer nöjd! Som mega sÀger, kolla K&S hÀr pÄ forumet, de dyker upp dÄ och dÄ. Köpte min pÄ detta sÀtt.

Dagens mesh:)

LÄt gÄ för att en del inte gillar mesh, men jag slÄs varenda gÄng jag tar pÄ mig dunderklumpen SOHC vilken hÀrlig pjÀs det Àr.
Är den snygg? Japp!
Är den stor? Japp!
Är den tung? Japp!
Är den spegelblankt polerad? Japp!
Sitter den bra pÄ mesh? Japp!
Är den diskret? Nix!
Är det just ovanstĂ„ende som gör det till en alldeles underbar Breitling? Japp!
IMG_3686.JPG
IMG_3684.JPG
IMG_3685.JPG
IMG_3682.JPG

Dagens mesh:)

LÄt gÄ för att en del inte gillar mesh, men jag slÄs varenda gÄng jag tar pÄ mig dunderklumpen SOHC vilken hÀrlig pjÀs det Àr.
Är den snygg? Japp!
Är den stor? Japp!
Är den tung? Japp!
Är den spegelblankt polerad? Japp!
Sitter den bra pÄ mesh? Japp!
Är den diskret? Nix!
Är det just ovanstĂ„ende som gör det till en alldeles underbar Breitling? Japp!
IMG_3686.JPG
IMG_3684.JPG
IMG_3685.JPG
IMG_3682.JPG

Tavlan Àr ju ocksÄ helt fantastiskt pÄ den dÀr.

Ja jag kommer pÄ mig sjÀlv ibland att jag sitter och vickar klockan fram o tillbaka bara för att fÄ se skiftningarna spela i tavlan.
Hög nördnivÄ pÄ den... :)

Synd att den blÄa Avenger gmt:n inte verkar ha den fina blÄfÀrgen. Jag har inte sett den i verkligheten men den verkar vara mycket ljusare .

Tillbaka
Topp