• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@Denke . Din lÀnk till Colten Àr ju borstad, men den Àr polerad pÄ sidorna eller hur?
Är det likadant pĂ„ spĂ€nnet? Jag hittar ingen vettig bild pĂ„ nĂ€tet.

TÀnker du om spÀnnet i sin helhet Àr borstat eller borstat med polerade sidor? SÄvitt jag kan se, as we speak med klockan pÄ armen, sÄ Àr spÀnnet borstat all the way.

TÀnker du om spÀnnet i sin helhet Àr borstat eller borstat med polerade sidor? SÄvitt jag kan se, as we speak med klockan pÄ armen, sÄ Àr spÀnnet borstat all the way.

Precis, det var sÄ jag menade. LÀnken Àr vÀl polerad pÄ sidorna ?

Men alla svarta DLC Breitlings som dyker upp pÄ bilder sÄ lÀste jag att processen Àr vÀndbar. HÀr Àr en Blacksteel som har blivit av med sin coating enligt skribenten.
7270804170_fdf93e07ca.jpg

Jag har en fundering som jag skulle vilja dryfta med er och jag hoppas att detta Àr rÀtt trÄd. Jag har fÄtt erbjudande om att köpa en Breitling Aerospace EVO Titan med en divisionslogo frÄn en division i svenska flygvapnet men funderar lite över andrahandsvÀrdet över klockor med "specialtavla" - Àr det svÄrt att flippa en sÄn klocka jmf med en vanlig Aerospace EVO? KÀnns Ä ena sidan kul att ha en klocka med en svensk division (har endast sett utlÀndska emblem pÄ de som dykt upp pÄ köp och sÀlj) men Ä andra sidan Àr det kanske en mindre vÀrdigbestÀndig klockinvestering jmf med en klocka med neutral tavla? Ofta Àr vÀl dessa specialtavlor ocksÄ gjorde i mindre serier som gör de mer eftertraktade, eller? Hur tÀnker ni? Tacksam för era reflektioner.

Jag har en fundering som jag skulle vilja dryfta med er och jag hoppas att detta Àr rÀtt trÄd. Jag har fÄtt erbjudande om att köpa en Breitling Aerospace EVO Titan med en divisionslogo frÄn en division i svenska flygvapnet men funderar lite över andrahandsvÀrdet över klockor med "specialtavla" - Àr det svÄrt att flippa en sÄn klocka jmf med en vanlig Aerospace EVO? KÀnns Ä ena sidan kul att ha en klocka med en svensk division (har endast sett utlÀndska emblem pÄ de som dykt upp pÄ köp och sÀlj) men Ä andra sidan Àr det kanske en mindre vÀrdigbestÀndig klockinvestering jmf med en klocka med neutral tavla? Ofta Àr vÀl dessa specialtavlor ocksÄ gjorde i mindre serier som gör de mer eftertraktade, eller? Hur tÀnker ni? Tacksam för era reflektioner.
Spontant sÀger jag Köp och Spara! :)

Det Àr nog lite frÄn person till person. Vissa gillar ju specialtavlorna vÀldigt mycket och de Àr ju mer svÄrÄtkomliga. Jag hade gÀrna haft en sÄn specialvariant. Har du inga bilder pÄ den?

Det Àr nog lite frÄn person till person. Vissa gillar ju specialtavlorna vÀldigt mycket och de Àr ju mer svÄrÄtkomliga. Jag hade gÀrna haft en sÄn specialvariant. Har du inga bilder pÄ den?
Nej, inte Àn. Tanken Àr sÄklart att behÄlla den, men av erfarenhet vet jag att Àven keepers fÄtt lÀmna samlingen och dÄ vill jag mest sÀkerstÀlla att den inte tappar i vÀrde.

Jag sÀger ocksÄ köp. Skall man ha en specialtavla sÄ kÀnns en svensk som den roligaste och lÀttadt att eventuellt flippa.

Alla specialtavlor ger bra premium och gör de generellt mer lÀttsÄlda. Svenska tavlor (i Sverige) Àr megapremium. De fÄ svenska tavlor som finns till olika modeller Àr eftertraktade. @Fliegerchronograph har en Àldre Aerospace som jag kan tÀnka mig att rÀtt person sÀkert skulle betala nÄgra ggr vanliga begmarknadsvÀrdet för.

Alla specialtavlor ger bra premium och gör de generellt mer lÀttsÄlda. Svenska tavlor (i Sverige) Àr megapremium. De fÄ svenska tavlor som finns till olika modeller Àr eftertraktade. @Fliegerchronograph har en Àldre Aerospace som jag kan tÀnka mig att rÀtt person sÀkert skulle betala nÄgra ggr vanliga begmarknadsvÀrdet för.
Inte nÄgra gÄnger marknadsvÀrdet vÀl?!o_O
Lite premium tycker jag men nja... :confused:

Drog pĂ„ gummit pĂ„ EVOn igĂ„r kvĂ€ll, var tvungen att testa det. Grymt skönt och jag tycker de klĂ€r den bra. Men det Ă€r sĂ„ sjukt lĂ„ngt, har spĂ€nnet pĂ„ nĂ€st sista hĂ„let. Har normalstora handleder (inga spagettiarmar). Är alla Breitlings gummin sĂ„ hĂ€r lĂ„nga? Det funkar, men irriterar mig lite pĂ„ att spĂ€nnet inte blir centrerat pĂ„ undersidan.

IMG_8283.JPG
IMG_8284.JPG

Drog pĂ„ gummit pĂ„ EVOn igĂ„r kvĂ€ll, var tvungen att testa det. Grymt skönt och jag tycker de klĂ€r den bra. Men det Ă€r sĂ„ sjukt lĂ„ngt, har spĂ€nnet pĂ„ nĂ€st sista hĂ„let. Har normalstora handleder (inga spagettiarmar). Är alla Breitlings gummin sĂ„ hĂ€r lĂ„nga? Det funkar, men irriterar mig lite pĂ„ att spĂ€nnet inte blir centrerat pĂ„ undersidan.

IMG_8283.JPG
IMG_8284.JPG
Finns kortare :)
GÄr Àven att fÄ fler hÄl i hos ad. Dom har en liten stans för det.

SpÀnnet ser dock ut att sitta rÀtt...

Anledningen till lÀngden Àr för att dykare ska kunna ha drÀkten pÄ sig :)

Fult, rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att Avantage borde ha ett lĂ€gre listpris Ă€n sĂ„ nĂ€r den fanns. Vore osnyggt att höja priset pĂ„ en gammal klocka dom haft pĂ„ lager i x antal Ă„r. Även om dom erbjuder 40%

Inte helt sÀker pÄ att den hade ett lÀgre listpris nÀr den fortfarande var i produktion. Med 40% rabatt blir priset rÀtt bra ÀndÄ. Kollade c24 nÀr jag funderade pÄ att klippa den och dÄ lÄg den under alla nya Avantages som fanns dÀr :)

Finns kortare :)
GÄr Àven att fÄ fler hÄl i hos ad. Dom har en liten stans för det.

SpÀnnet ser dock ut att sitta rÀtt...

Anledningen till lÀngden Àr för att dykare ska kunna ha drÀkten pÄ sig :)

FÄr kolla upp det till sommaren, drog mest bara pÄ det för att kolla :)

Det ser bÀttre ut pÄ bilden Àn i verkligheten. SpÀnnet sitter en bit till vÀnster pÄ undersidan, stör inte jÀttemycket.

Inte helt sÀker pÄ att den hade ett lÀgre listpris nÀr den fortfarande var i produktion. Med 40% rabatt blir priset rÀtt bra ÀndÄ. Kollade c24 nÀr jag funderade pÄ att klippa den och dÄ lÄg den under alla nya Avantages som fanns dÀr :)
Jo visserligen. Menar bara pÄ att de senaste prisökningarna som skett har ju skett efter att butiken köpte in avantagen för en betydligt mindre summa förmodligen. DÀrav jag tycker det Àr kasst att dra prishöjning pÄ det man redan har i lager och köpt in till dwt billigare priset.

Inget fel pÄ rabatten alls, men det gÄr att fÄ en Evo för samma pengar.

Inte nÄgra gÄnger marknadsvÀrdet vÀl?!o_O
Lite premium tycker jag men nja... :confused:
AlltsÄ för @Fliegerchronograph 's klocka, inte för en ny Evo just idag. Marknads/andrahandsvÀrdet Àr inte det bÀsta pÄ Aerospace. Hans modell kostar inte mer Àn 10k vanlig tavla begagnad, men han bör av rÀtt köpare utan större svÄrigheter fÄ 20k eller mer för sin.

DÀremot tror jag (tror) att det blir liknande för en "svensk" Evo om 20 Är.

Fult, rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att Avantage borde ha ett lĂ€gre listpris Ă€n sĂ„ nĂ€r den fanns. Vore osnyggt att höja priset pĂ„ en gammal klocka dom haft pĂ„ lager i x antal Ă„r. Även om dom erbjuder 40%
Det lÀr ju inte vara en riktig Avantage som menas. Inte har den en 10-11 Är gammal klocka pÄ lager eller? Modellen kallades ju i folkmun Avantage Àven efter fast den inte hette sÄ Ànda fram till Evon kom.

Jo visserligen. Menar bara pÄ att de senaste prisökningarna som skett har ju skett efter att butiken köpte in avantagen för en betydligt mindre summa förmodligen. DÀrav jag tycker det Àr kasst att dra prishöjning pÄ det man redan har i lager och köpt in till dwt billigare priset.

Inget fel pÄ rabatten alls, men det gÄr att fÄ en Evo för samma pengar.
Det lÀr ju inte vara en riktig Avantage som menas. Inte har den en 10-11 Är gammal klocka pÄ lager eller? Modellen kallades ju i folkmun Avantage Àven efter fast den inte hette sÄ Ànda fram till Evon kom.

Precis, det Àr modellen som kom innan Evon. Denna hette alltsÄ inte Avantage?

Precis, det Àr modellen som kom innan Evon. Denna hette alltsÄ inte Avantage?

Den kallades Aerospace Avantage mellan 05-06, frÄn 07 bara Aerospace.
Korrekt Àr att den inte bara kallades sÄ, den hette Aerospace Avantage 05-06. Sedan har namnet levt kvar och modellen kallats sÄ av mÄnga hela tiden. UngefÀr som med Chronomat Evolution och Steelfish X-plus, som ocksÄ bara var officiella övergÄngsnamn.

Tillbaka
Topp