• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

undrar om det Àr nÄgon idé att köpa nÄgot nytt band. antingen Àr jag extremt ohÀndig eller sÄ Àr bandstiften som Àr nya skitdryga. SÄ fort jag tar en liten skruvmejsel och klÀmmer ihop stiftet sÄ hoppar dom ihop igen utan att jag hinner fÄ loss bandet.. hur gör ni? för uppenbarligen gör jag nÄgot fel?
Breitlings stift Àr lite luriga, bara att fortsÀtta försöka.

IMG_0069.JPG

Vad tycker ni om denna modell? 13035 Colt.

Bilagor

• IMG_0069.JPG
    IMG_0069.JPG
    122.3 KB · Visningar: 13
undrar om det Àr nÄgon idé att köpa nÄgot nytt band. antingen Àr jag extremt ohÀndig eller sÄ Àr bandstiften som Àr nya skitdryga. SÄ fort jag tar en liten skruvmejsel och klÀmmer ihop stiftet sÄ hoppar dom ihop igen utan att jag hinner fÄ loss bandet.. hur gör ni? för uppenbarligen gör jag nÄgot fel?
Ja köp dig ett bandverktyg, typ bergeon 6767, 6111 eller om du slÄr pÄ stort 6825.

Med en mejsel vet jag inte om jag skulle lyckas heller. Men jag skulle aldrig ens försöka, skulle vÀl repa sönder hela bandhornet eller vÀrre.

Vad Àr det för mÀrke?
Det Ă€r ett simkort med en Ă€lg avbildad uppifrĂ„n. Älgen Ă€r sjuk och har extremt smal midja, stora horn och sĂ„ yr det lite snö frĂ„n dĂ€r Ă€lgen satt ner bakbenen. Det Ă€r en vĂ€lgörenhetsklocka för just Ă€lgarna anorexiahotline. Skynda och stöd. De har swish om du vill skĂ€nka. Kan skicka nr pĂ„ PM ;)

IMG_1853.PNG
Var en millimeter frÄn att flippa min seadweller och köpa en Hulk hÀromdagen. Men jag behÄller rollen. Sugen pÄ en liten chronomat dock för att stilla köpbehoven.

NÄgon som har haft en och sitter pÄ nÄgra wristshots?
Har haft en A13352 och en A13048 samt har numera en B13352 vilken Àr den mest allround klocka jag Àgt. Kan ibland sakna en TT lÀnk men samtidigt Àr den lite mer diskret nÀr lÀnken Àr i stÄl. Köpte min snorbilligt pÄ forumet för 1/2 Är sedan och Àr dÀrför Àven den av alla klockor genom Ären som varit mest pang för pengen.

Pratat med en butik. Totalt fastpris och skickas inte.
Finns dock begagnade om man letar lite till ett trevligare pris.

NÄgon som vet hur det exakt fungerar med tull etc om en svensk vÀn köper klockan i Japan och sen skickar den till mig?
Tull och moms ska betalas och skickas den sÄ Àr det stor chans att du Äker pÄ det, flyger du ner sjÀlv sÄ kan du kanske klara dig igenom tullen. OBS ej lagligt ;)

Pratat med en butik. Totalt fastpris och skickas inte.
Finns dock begagnade om man letar lite till ett trevligare pris.

NÄgon som vet hur det exakt fungerar med tull etc om en svensk vÀn köper klockan i Japan och sen skickar den till mig?
Du fÄr betala 25% moms pÄ klockans vÀrde och nÄgon hundring i administrationsavgift, tullkostnaden Àr typ försumbar.

Tull och moms ska betalas och skickas den sÄ Àr det stor chans att du Äker pÄ det, flyger du ner sjÀlv sÄ kan du kanske klara dig igenom tullen. OBS ej lagligt ;)

Du fÄr betala 25% moms pÄ klockans vÀrde och nÄgon hundring i administrationsavgift, tullkostnaden Àr typ försumbar.
Men om min vÀn betalar moms i Japan?
TÀnker Àven om han skickar klockan och boxen för sig? Och inget kvitto? Borde inte behöva betala moms för bara en vÀl inpackad klocka skickad mellan tvÄ privatpersoner?

Men om min vÀn betalar moms i Japan?
TÀnker Àven om han skickar klockan och boxen för sig? Och inget kvitto? Borde inte behöva betala moms för bara en vÀl inpackad klocka skickad mellan tvÄ privatpersoner?
Spelar ingen roll om din kompis betalar moms i Japan. Det Àr bara inom EU det Àr momsfritt. Chansen finns att du Äker pÄ moms ÀndÄ. Det som skulle vara rÀtt Àr att lyfta momsen i Japan och betala den i Sverige.

Det Ă€r ett simkort med en Ă€lg avbildad uppifrĂ„n. Älgen Ă€r sjuk och har extremt smal midja, stora horn och sĂ„ yr det lite snö frĂ„n dĂ€r Ă€lgen satt ner bakbenen. Det Ă€r en vĂ€lgörenhetsklocka för just Ă€lgarna anorexiahotline. Skynda och stöd. De har swish om du vill skĂ€nka. Kan skicka nr pĂ„ PM ;)
Haha. Vad fick du med dig för skumma svampar frÄn stockholm egentligen? :)

Det ser ut som nÄt finskt iallafall.

Tillbaka
Topp