• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag vet faktiskt inte vad namnförkortningen stÄr för. :)
Sen har de en annan urmakare som ska vara lika duktig han. TvÄ stycken Àr de. Men det Àr P-H jag haft mest kontakt med. De kör samma polermaskiner som Breitling/TP sjÀlva har. @yonsson gjorde nÄgot besöksreportage frÄn deras verkstad med bilder och allt men kan inte hitta det nu.
IMG_8733.PNG

:)

@SMR3
Ska du polera sÄ ska du göra det hos dem som gör det bÀst oavsett vad det kostar. MÄnga hÀr Àr nöjda med Globens polering av just Breitling sÄ jag ser ingen anledning att chansa och testa nÄgot annat stÀlle.

@SMR3
Ska du polera sÄ ska du göra det hos dem som gör det bÀst oavsett vad det kostar. MÄnga hÀr Àr nöjda med Globens polering av just Breitling sÄ jag ser ingen anledning att chansa och testa nÄgot annat stÀlle.

SjÀlvklart, instÀmmer dÀr. Men om det finns flera duktiga samt likvÀrdiga som erbjuder den tjÀnsten sÄ tar man ju givetvis den som Àr billigast. Exempelvis sÄ betalar jag hellre 1.500-3.000 SEK till Klockmaster Globen, Nymans, Krons eller Franks Àn 4.500-5.000 SEK till annan AD som lÄter Breitling polera den och lÀgger pÄ nÀstan 100% pÄ priset OM de utför samma jobb med likvÀrdig kvalité.

Jag tar med mig era rekommendationer vad gÀller Klockmaster Globen. Tack! :)
Men om de inte skulle utföra jobbet, skulle du eller nÄgon kunna rekomendera Nymans, Krons eller Franks Ur?

Jag har nÀmligen för mig att den jag talade med hos Klockmaster Globen sa att just Breiling med inhouse-verk inte tas emot eller servas hos dem. Och de behöver göra en tÀthetsservice efter att ha polerat klockan.

SjÀlvklart, instÀmmer dÀr. Men om det finns flera duktiga samt likvÀrdiga som erbjuder den tjÀnsten sÄ tar man ju givetvis den som Àr billigast. Exempelvis sÄ betalar jag hellre 1.500-3.000 SEK till Klockmaster Globen, Nymans, Krons eller Franks Àn 4.500-5.000 SEK till annan AD som lÄter Breitling polera den och lÀgger pÄ nÀstan 100% pÄ priset OM de utför samma jobb med likvÀrdig kvalité.

Jag tar med mig era rekommendationer vad gÀller Klockmaster Globen. Tack! :)
Men om de inte skulle utföra jobbet, skulle du eller nÄgon kunna rekomendera Nymans, Krons eller Franks Ur?

Jag har nÀmligen för mig att den jag talade med hos Klockmaster Globen sa att just Breiling med inhouse-verk inte tas emot eller servas hos dem. Och de behöver göra en tÀthetsservice efter att ha polerat klockan.
TÀthetsservice ingÄr vÀl vid polering?

TÀthetsservice ingÄr vÀl vid polering?

I den sista raden menade jag att om de inte utför tÀthetsservice pÄ B01 sÄ polerar de troligtvis inte klockan dÄ den mÄste tÀthetsservas efter polering. Men samtidigt Àr det inte sÀkert i detta fall dÄ klockan redan kommer va tÀthetsservad hos Breitling nÄgon vecka innan den lÀmnas in för polering (dÄ eventuellt hos Klockmaster Globen) och i det fallet kan det eventuellt rÀcka med enbart ett trycktest om allt gÄr rÀtt till och fungerar felfritt.

Uppdatering ang poleringen!

Var nyss i kontakt med ADŽn som skickat klockan till Breitling. Det var troligtvis nÄgot missförstÄnd och nÄgon otydlighet mellan dem och Breitling vad gÀller priset. De Äterkommer till mig imorgon nÀr de rÀtt ut det med Breitling. Kanske inte blir sÄ dumt att polera klockan hos Breitling ÀndÄ :)

Vi fÄr se vad de kommer med för info under morgondagen.

Var nyss i kontakt med ADŽn som skickat klockan till Breitling. Det var troligtvis nÄgot missförstÄnd och nÄgon otydlighet mellan dem och Breitling vad gÀller priset. De Äterkommer till mig imorgon nÀr de rÀtt ut det med Breitling. Kanske inte blir sÄ dumt att polera klockan hos Breitling ÀndÄ :)

SpÀnnande! Vi har ju hört om ADs hÀr som tar hutlösa priser för exempelvis batteribyte. Alltid intressant att höra kostnadsförslag.

HÀrligt, för 4500-5000 för en polering kÀndes fel, oavsett om tÀthetsservice Àr pÄ köpet eller ej. :)

Tror att Du fÄr tillbaka den polerad utan kostnad! :)

om han mÀrker den som gÄva och skickar den sÄ kanske det kan funka? :) inte jÀtte insatt men vet att en del sÀljare pÄ eBay gör sÄ :)
Pratat med en butik. Totalt fastpris och skickas inte.
Finns dock begagnade om man letar lite till ett trevligare pris.

NÄgon som vet hur det exakt fungerar med tull etc om en svensk vÀn köper klockan i Japan och sen skickar den till mig?

om han mÀrker den som gÄva och skickar den sÄ kanske det kan funka? :) inte jÀtte insatt men vet att en del sÀljare pÄ eBay gör sÄ :)
GÄvor över 500kr frÄn utlandet betalar man full moms pÄ. Det funkar inte i Sverige, en vandringsmyt och om det rÄkar slÀppas igenom nÄgon gÄng handlar det om ren tur och att tullen inte gjort sitt jobb.

GÄvor över 500kr frÄn utlandet betalar man full moms pÄ. Det funkar inte i Sverige, en vandringsmyt och om det rÄkar slÀppas igenom nÄgon gÄng handlar det om ren tur och att tullen inte gjort sitt jobb.
Jaha dÀr ser man! DÄ har frugan haft flax nÀr hon nÀtshoppat helt enkelt :D tack för infon.

Tillbaka
Topp