• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja jag förstÄr dig, men de flesta klockmodeller har inte den kombination som jag radat upp. Det finns likheter och det finns skillnader, t ex att de har de smÄ tavlorna finns pÄ samma stÀlle hjÀlper till att skapa likheter. Jag sökte och sÄg likheterna mellan dessa tvÄ modeller, inte skillnaderna, ur ett mer allmÀnt klockperspektiv. Jag ska prova en Cronommat 41 om jag kommer Ät. Tack för input! Jag kan sÀga att du sÀkert kan detta djupare dÄ jag gÄtt mest efter bilder, inte riktiga grejer. Jag ser att ingen har gillat bilden pÄ Daytona och det Àr sÄ det ska vara i en entusiast-trÄd.
Gillar daytonan men inte storleken. Brevid en chronomat 41 sÄ ser daytonan vÀldigt liten ut i jÀmförelse. Förmodligen för jag haft bÄda i handen :) tusen gÄnger lÀttare dÄ. Bilder Àr jÀttesvÄrt att jÀmföra mellan. Finns tom klockor som ser fula ut pÄ bild men Àr hur fina som helst live och tvÀrtom.

För mig Àr TT Daytona och TT Chronomat vÀldigt olika pÄ alla sÀtt. De har liknande metall, urtavlornas position, men inte sÄ mkt mer likheter.

Men...

Om jag skulle Àga bÄda, och pÄ mÄndagen lÄna ut Daytona TT till min far, ta tillbaks den pÄ kvÀllen, för att pÄ tisdagen lÄna ut Chronomat TT till honom sÄ vete tusan om han skulle reagera pÄ att det var olika klockor. Troligen inte hehe. ;)

Gillar daytonan men inte storleken. Brevid en chronomat 41 sÄ ser daytonan vÀldigt liten ut i jÀmförelse. Förmodligen för jag haft bÄda i handen :) tusen gÄnger lÀttare dÄ. Bilder Àr jÀttesvÄrt att jÀmföra mellan. Finns tom klockor som ser fula ut pÄ bild men Àr hur fina som helst live och tvÀrtom.
Bilder Àr ett fördÀrv. Det Àr pÄ handleden det ska avgöras. Det Àr mÄnga klockor jag har ratat efter att jag fÄtt prova dem i verkligheten och tvÀrtom. Det Àr kul nÀr man fÄr prova den modell man inte ens tittat pÄ och ser att den blir nÄgot annat nÀr den kommer pÄ handleden. Tack för info om storleken. Jag vet du har rÀtt för det kan vara stor skillnad pÄ klockor med samma diameter. Det innebÀr troligen dÄ att Chronomat 44 blir ett monster pÄ handleden.

Bilder Àr ett fördÀrv. Det Àr pÄ handleden det ska avgöras. Det Àr mÄnga klockor jag har ratat efter att jag fÄtt prova dem i verkligheten och tvÀrtom. Det Àr kul nÀr man fÄr prova den modell man inte ens tittat pÄ och ser att den blir nÄgot annat nÀr den kommer pÄ handleden. Tack för info om storleken. Jag vet du har rÀtt för det kan vara stor skillnad pÄ klockor med samma diameter. Det innebÀr troligen dÄ att Chronomat 44 blir ett monster pÄ handleden.
Jag tycker snarare att daytonan blir för liten pÄ handleden :) smaksak

Edit* sÄg att du skrev 44. Ja den Àr enorm :)

Jag tycker snarare att daytonan blir för liten pÄ handleden :) smaksak

Edit* sÄg att du skrev 44. Ja den Àr enorm :)
Äh "vĂ„r" Flying Fish pĂ„ military var ju prima. Undrar vem som har den nu? Saknar den lite. Förutom snea datumet, det saknar jag inte, men ska lĂ€ra mig gilla det och köpa nĂ„n ny vart det lider ;)

• Like
Reactions: Oli
VÀrldens bÀsta...
image.jpeg

Vet ej om det hÀr Àr rÀtt trÄd för detta, och det kanske Àr en dum frÄga men jag nÀstan ingenting om Breitling. Men denna kan vÀl inte vara Àkta?
Försökte hitta modellen pÄ Google utan resultat.
Screenshot_20170103-095904.png

Nej, den Àr inte Àkta. AnmÀl den till administrator pÄ sÀljsidan och köp en beggad Aerospace för 15k istÀllet.

HÀr kommer ett köptips, frÀmst till @TiE som jag vet Àr ute efter en, men Àven till nÄgon sugen. Kul att fÄ mÄnga av dessa guldklimpar pÄ forumet. Jag och @Affe Àr redan stolta Àgare av varsin. :pompus: Jag tycker det Àr ett grymt bra pris med cert och lÀnk. FrÄn en bra seriös sÀljare jag köpt frÄn flera gÄnger, och Àven returnerat till utan krÄngel. Klockan Àr skarp och kanonfin vilket man kan se av bilderna. En av de absolut ballaste ufo-chronomaterna.
http://www.chrono24.se/breitling/ch...-chronograph-automatik-a130501--id5493872.htm
Namnlöst.jpg

HÀr kommer ett köptips, frÀmst till @TiE som jag vet Àr ute efter en, men Àven till nÄgon sugen. Kul att fÄ mÄnga av dessa guldklimpar pÄ forumet. Jag och @Affe Àr redan stolta Àgare av varsin. :pompus: Jag tycker det Àr ett grymt bra pris med cert och lÀnk. FrÄn en bra seriös sÀljare jag köpt frÄn flera gÄnger, och Àven returnerat till utan krÄngel. Klockan Àr skarp och kanonfin vilket man kan se av bilderna. En av de absolut ballaste ufo-chronomaterna.
http://www.chrono24.se/breitling/ch...-chronograph-automatik-a130501--id5493872.htm
Namnlöst.jpg
Tack för tipset,
den Àr nu pÄ vÀg till kalla Stockholm:)
Den Àr sÄ fulsnygg sÄ var tvungen att spontan handla.

Nu kan vÀl @JensBP berÀtta för mig vad jag köpt:)
Enda jag vet att den sÄg jÀvligt cool ut.
Du har köpt 1137 av 1965 stycken gjorda Chronomat Red Arrows. Jag har nummer 1625. Affe har nummer 1810. För lite mer info om klockan och dess flygvapenkusiner sÄ gjorde @Affe en mycket informativ paketöppning:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-limiterad-upplaga-av-punainen-nuoli.55854/
Jag gjorde en inte lika informativ paketöppning nÄgra dagar efter, med en triss jag köpte:
https://klocksnack.se/threads/trippel-paketöppning-breitling-40-60-90-tal-bratte4life.55975/
Det lite roliga var att Affe hade tÀnkt köpa min men jag hann före hehe, sÄ han köpte sin pÄ annat hÄll, och fick sin lite före. Vi köpte de i stort samtidigt utan att veta att vi bÄda köpte en. :)

Info om Red Arrows som Àr RAFs akrobat/uppvisingsteam:
http://www.raf.mod.uk/reds/

NĂ€sta gĂ„ng jag hittar en som verkar vettigt prissatt sĂ„ skickar jag pm först. Sooooorry. ;) Är du fortfarande pĂ„ jakt? De finns ju alltid nĂ„gra till salu men mĂ„nga vill ha sĂ„na rövarpriser, och skicken brukar variera. Jag tycker det Ă€r kul med skarpa ex, som man ser pĂ„ skortstenen och bezel.

NĂ€sta gĂ„ng jag hittar en som verkar vettigt prissatt sĂ„ skickar jag pm först. Sooooorry. ;) Är du fortfarande pĂ„ jakt? De finns ju alltid nĂ„gra till salu men mĂ„nga vill ha sĂ„na rövarpriser, och skicken brukar variera. Jag tycker det Ă€r kul med skarpa ex, som man ser pĂ„ skortstenen och bezel.
FÄr vÀl retas lite, nÀr den nu försvann innan jag ens hann blinka!

Den hÀr finns ju ocksÄ men utan lÀnk och cert. Ser ocksÄ riktigt skarp ut... borstad bezel dessutom som min, de flesta Àr ju polerade. Klarar man sig utan lÀnk sÄ. Jag köpte min utan lÀnk. Köpte till en lÀnk men anvÀnder mest svart gummi vilket jag tycker passar superbra.
http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-the-red-arrows-art-br10--id4813145.htm
Sen finns nÄgra jÀttebilliga frÄn Japan men dÄ Äker man ju pÄ moms och sÄ + de saknar ocksÄ cert.

Edit: Oj, glömde pm direkt. Men inte hemlig direkt om man kollar in C24 nu efter allt postande ;)

Tack för all info och lÀnkarna, ska lÀsa pÄ nÀr jag fÄtt ordning pÄ ungarna.
Verkligen spÀnnande att köpa en klocka som man har 0% koll pÄ och funderat hela 6,8 sekunder innan man köpte, dessa brukar bli mest lyckade/roliga klockorna i samlingen:)
Nu har jag tvÄ Breitling, verkar som jag blivit en Breitling samlare utan att sjÀlv förstÄ det.
Den första köpte jag i mars frÄn AD, det var pÄ dagen jag fyllde 40, och var tvungen att ha en klocka som var stÀmplad pÄ min 40 Ärs dag.
Det blev dÄ en Avenger II GMT med ungefÀr lika lÄng betÀnketid tid som denna.
Breitling verkar ha nÄgon slags dragningskraft som gör att man bara trycker pÄ köpknappen utan att veta vad man sysslar med.

Chronomat 41 Àr ju skitsnygg! Den har likheter med Daytona men snyggare och mer maskulin.
asset-version-1dbd3b6f67-chronomat-41-2.png
De flesta klockor Àr manligare Àn en Daytona, fjantklockor.
Riktigt trist om det Àr sÄ. Bra modell, om Àn lite överprisad kan jag tycka.

Men om alla menar Time Promotion nÀr de sÀger att Breitling sagt sÄ, sÄ Àr TP inte Breitling per se, utan deras generalagentur i Sverige. Breitling Àr ofta hemliga med nya modeller och vilka som ska försvinna. Men TP kanske inte ens kan bestÀlla den lÀngre? MÀrkligt att den finns pÄ hemsidan.

@Filip Dudeson gÄr Chronomat 41 att bestÀlla fortfarande?
TP lÀr ju veta en hel del, fick veta en modell som kommer under Basel 2017, sÄ visst har TP koll.

Tillbaka
Topp