• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

skulle nÄgon vÀnlig sjÀl ,vilja mÀta sin avenger GMT lug till lug,,,,lÀst runt och bara hittat 52mm ,,,kan det verkligen stÀmma?
:breitling:

Yachting kvar sen igÄr. Dubbelpost frÄn dagstrÄden. Unik patina och aldrig till salu, tills jag stÄr bostadslös pÄ gatan med bara klockboxen i handen...
image.jpeg

skulle nÄgon vÀnlig sjÀl ,vilja mÀta sin avenger GMT lug till lug,,,,lÀst runt och bara hittat 52mm ,,,kan det verkligen stÀmma?
:breitling:
MÀtt med ett mÄttband (obs ej kaliper) fÄr jag ung 52mm. Men betÀnk att lugarna böjer sig nedÄt tydligt, vilket gör att den upplevs mindre Àn lÀngden antyder pÄ handleden.

MÀtt med ett mÄttband (obs ej kaliper) fÄr jag ung 52mm. Men betÀnk att lugarna böjer sig nedÄt tydligt, vilket gör att den upplevs mindre Àn lÀngden antyder pÄ handleden.
okej,Tack!,,,antar att dom bÀrs ytterligare lite mindre med canvas/gummi Àn lÀnk ocksÄ,,,

schysst,hÀr försöker man ta sej in i vÀrmen och du erbjuder,,, en jÀvla Rolex:wtf:
med sÄnna vÀnner ,behöver man inga fiender:D
HÀr Petta Àr tvÄ som lÀr gÄ till bra priser med bara timmar kvar...
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...715835?hash=item25cbd7ed7b:g:tPkAAOSwZQRYYEDQ
http://www.ebay.co.uk/itm/BREITLING...433087?hash=item465b2db5ff:g:l34AAOSw4GVYUVCY
Eller vill du ha lÀnk?
Du kan ju inte vara utanför lÀngre. Jag förstÄr ju att du Är dÄligt. :)

• Like
Reactions: PCB
HÀr Petta Àr tvÄ som lÀr gÄ till bra priser med bara timmar kvar...
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...715835?hash=item25cbd7ed7b:g:tPkAAOSwZQRYYEDQ
http://www.ebay.co.uk/itm/BREITLING...433087?hash=item465b2db5ff:g:l34AAOSw4GVYUVCY
Eller vill du ha lÀnk?
Du kan ju inte vara utanför lÀngre. Jag förstÄr ju att du Är dÄligt. :)
fina tips ,men 1.vill inte ha EVO 2.vill ha svart tavla
lÀnk Àr skitsamma ....kommer anvÀnda hadly canvas
men sen Àr det ju den dÀr nya avenger gmt blacksteel som spökar med,,,fÄtt bra pris pÄ en ny,,men ÀndÄ en hel del pengar

Hej, hÀr kommer nu mitt andra inlÀgg pÄ KS :)
För knappt 2 veckor sedan skrev jag att jag satt pÄ tÄget ner till Gbg för att hÀmta en Chronomat 44 och som nÄgra kanske gissade var det via min Àldsta polare @Oli

Vi hÀmtade Chronomat 44:an och allt var frid och fröjd, tyckte klockan kanske kÀndes lite "tung", men jag har ju inte anvÀnt klocka pÄ lÀnge sÄ jag trodde och @Oli försÀkrade att jag skulle vÀnja mig. Sedan frÄn ingenstans sÄ uppenbarade det sig en Chronomat 41 i nyskick, inte en hairline, inget.
Fördelen med 41:an, förutom att den Àr nÄgot lÀttare Àr att den pÄ mig Àven kÀnns mindre i vÀgen. De smÄ lume markeringarna kl. 3, 6 och 9 Àr Àven borttagna vilket jag gillar. Tavlan Àr helsvart istÀllet för den vita tachymetre ringen 44:an har (antagligen onyx black tavlan). Jag tycker ocksÄ det Àr roligt att ha 41:an eftersom den slutat tillverkas samt att jag vill ju ha fler klockor frÄn Breitling sÄ dÄ kommer jag ÀndÄ fÄ nÄgon i storlek 44-46mm. Det stora minuset mÄste jag sÀga Àr presentationen. NÀr man öppnar upp 44:ans lÄda kÀnns det betydligt mer exklusivt och pÄkostat Àn vad 41:an gör, men det spelar ju mindre roll.

44:an var frÄn 2013 men den hade spÄr av anvÀndning, 41:an Àr frÄn 2011 men som sagt, helt nyskick, inte ett spÄr av att nÄgon har burit den.
Tog nÄgra bilder nu nÀr jag satt och vÀntade pÄ att Detroit - Toronto skulle börja, de sÄg jÀtte bra ut tills jag förde över dem till datorn, bilderna blev inte alls bra men jag Àr för lat för att göra om det sÄ tar den bÀsta bilden. (jag borde ha tÀnkt pÄ att putsa bort fingeravtryck pÄ glaset ocksÄ *suck*)
IMG_2362.JPG

Allt som allt, Àr supernöjd, sÀtter pÄ tidtagningen flera gÄnger varje dag för att jag blir sÄ fascinerad av nÀr alla visare snurrar
God fortsÀttning pÄ det nya Äret önskar Christian

Hej, hÀr kommer nu mitt andra inlÀgg pÄ KS :)
För knappt 2 veckor sedan skrev jag att jag satt pÄ tÄget ner till Gbg för att hÀmta en Chronomat 44 och som nÄgra kanske gissade var det via min Àldsta polare @Oli

Vi hÀmtade Chronomat 44:an och allt var frid och fröjd, tyckte klockan kanske kÀndes lite "tung", men jag har ju inte anvÀnt klocka pÄ lÀnge sÄ jag trodde och @Oli försÀkrade att jag skulle vÀnja mig. Sedan frÄn ingenstans sÄ uppenbarade det sig en Chronomat 41 i nyskick, inte en hairline, inget.
Fördelen med 41:an, förutom att den Àr nÄgot lÀttare Àr att den pÄ mig Àven kÀnns mindre i vÀgen. De smÄ lume markeringarna kl. 3, 6 och 9 Àr Àven borttagna vilket jag gillar. Tavlan Àr helsvart istÀllet för den vita tachymetre ringen 44:an har (antagligen onyx black tavlan). Jag tycker ocksÄ det Àr roligt att ha 41:an eftersom den slutat tillverkas samt att jag vill ju ha fler klockor frÄn Breitling sÄ dÄ kommer jag ÀndÄ fÄ nÄgon i storlek 44-46mm. Det stora minuset mÄste jag sÀga Àr presentationen. NÀr man öppnar upp 44:ans lÄda kÀnns det betydligt mer exklusivt och pÄkostat Àn vad 41:an gör, men det spelar ju mindre roll.

44:an var frÄn 2013 men den hade spÄr av anvÀndning, 41:an Àr frÄn 2011 men som sagt, helt nyskick, inte ett spÄr av att nÄgon har burit den.
Tog nÄgra bilder nu nÀr jag satt och vÀntade pÄ att Detroit - Toronto skulle börja, de sÄg jÀtte bra ut tills jag förde över dem till datorn, bilderna blev inte alls bra men jag Àr för lat för att göra om det sÄ tar den bÀsta bilden. (jag borde ha tÀnkt pÄ att putsa bort fingeravtryck pÄ glaset ocksÄ *suck*)
IMG_2362.JPG

Allt som allt, Àr supernöjd, sÀtter pÄ tidtagningen flera gÄnger varje dag för att jag blir sÄ fascinerad av nÀr alla visare snurrar
God fortsÀttning pÄ det nya Äret önskar Christian
Superfet. Grattis! Oli Àr sÀkert avis. :) 41an Àr verkligen bÀttre i sina proportioner Àn 44an för oss normala pÄgar.

Men Chronomat 41 tillverkas i allra högsta grad, i mÀngder av varianter.

Superfet. Grattis! Oli Àr sÀkert avis. :) 41an Àr verkligen bÀttre i sina proportioner Àn 44an för oss normala pÄgar.

Men Chronomat 41 tillverkas i allra högsta grad, i mÀngder av varianter.
Sa de inte att Chronomat 41 slutas tillverkas nÀr vi va pÄ Breitling? Man fÄr ju inga prisuppgifter pÄ den nÀr man Àr pÄ breitlings hemsida.
Spelar ingen roll iaf. Jag Àr nöjd och detta blir ju min första klocka, dÀrför vÀljer jag nÄgra vÀl valda ord: "...aldrig till salu, tills jag stÄr bostadslös pÄ gatan med bara klockboxen i handen..." ;)

Sa de inte att Chronomat 41 slutas tillverkas nÀr vi va pÄ Breitling? Man fÄr ju inga prisuppgifter pÄ den nÀr man Àr pÄ breitlings hemsida.
Spelar ingen roll iaf. Jag Àr nöjd och detta blir ju min första klocka, dÀrför vÀljer jag nÄgra vÀl valda ord: "...aldrig till salu, tills jag stÄr bostadslös pÄ gatan med bara klockboxen i handen..." ;)
Inte hört eller lÀst nÄgonstans. Om sÄ vore fallet vore det faktiskt sorgligt. Ytterligare ett felbeslut.

Hehe. Exakt.

41an verkar dessutom bara ha polerad bezel vilket Àr trist. AB014012. 44an har bÄde och. OrÀttvist. Den heter normalt AB011011 eller AB01112.

12= polerad bezel. 11= borstad matt bezel.
41an finns bara i polerad tyvÀrr.
En 41mm flying fish hade varit den ultimata bratten dock ;)

PÄ vilket sÀtt tycker du den Àr lik en daytona? Bortsett frÄn chronographen sÄ klart. Jag personligen tycker dom Àr vÀldigt olika.
Det Àr ok, man fÄr tycka som man vill.

Likheter
guld och stÄl
chronograf med 2 knappar sÄ det Àr 3 knappar totalt
De Àr nÀstan lika stora, 40 mm resp 41 mm
Chronomatens lÀnk, det man ser pÄ bilden, pÄminner om jubileelÀnk
Siffror pÄ bezelen om Àn olika anvÀndningsomrÄden
Knapparna pÄ Chronografen pÄminner om varandras
Index Àr avhuggna pÄ bÄda
Polerade boetter
rolex-daytona-ref-116523.jpg

Likheter
guld och stÄl
Polerade boetter
Tycker helt klart du har en poÀng,,,
Tror nog oxo att det Àr den första rolexen som postats hÀr inne,lÄs och larma om dej inatt:D

Tycker helt klart du har en poÀng,,,
Tror nog oxo att det Àr den första rolexen som postats hÀr inne,lÄs och larma om dej inatt:D
Rent pedagogiskt och kÀllkritiskt kÀnde jag att en bild Àr bra för jÀmförelsen rent faktamÀssigt. River den upp sÄr och ger utslag, ska jag frÄga admin om den gÄr att ta bort, annars tycker jag nog att chronomaten vinner mest pÄ att det finns pÄ en Daytona bredvid. NÀtterna framÄt kommer jag att sova under bar himmel. :) Jag Äterkommer till civilisationen med en Bretling pÄ armen.

Rent pedagogiskt och kÀllkritiskt kÀnde jag att en bild Àr bra för jÀmförelsen rent faktamÀssigt. River den upp sÄr och ger utslag, ska jag frÄga admin om den gÄr att ta bort, annars tycker jag nog att chronomaten vinner mest pÄ att det finns pÄ en Daytona bredvid. NÀtterna framÄt kommer jag att sova under bar himmel. :) Jag Äterkommer till civilisationen med en Bretling pÄ armen.

Bilden har jag inget emot men att jÀmstÀlla en jubileelÀnk med chronmatens lÀnk... dÀr gÄr fan grÀnsen... ;)

Jag var ute efter 41. Men enligt breitling (hos MĂ„rtensson event) skulle dom sluta

Ja den sÀljer för dÄligt i resten av vÀrlden tror jag. 41an har frÀmst sÄlts i Asien om jag förstod det rÀtt.
Riktigt trist om det Àr sÄ. Bra modell, om Àn lite överprisad kan jag tycka.

Men om alla menar Time Promotion nÀr de sÀger att Breitling sagt sÄ, sÄ Àr TP inte Breitling per se, utan deras generalagentur i Sverige. Breitling Àr ofta hemliga med nya modeller och vilka som ska försvinna. Men TP kanske inte ens kan bestÀlla den lÀngre? MÀrkligt att den finns pÄ hemsidan.

@Filip Dudeson gÄr Chronomat 41 att bestÀlla fortfarande?

• Like
Reactions: Oli

Likheter
guld och stÄl
Polerade boetter
FörstÄr vad du menar och alla har sÄklart rÀtt att tycka hur dom vill.. Men gÄr man ner pÄ sÄdan detaljnivÄ sÄ blir ju allt likt varandra. Typ Ferrari Àr lika Volvo.
BÄda har 4 hjul, ratt, kaross, chassi, motor, bromsar osv.. men tittar du i verkligheten sÄ ser dom vÀldigt annorlunda ut. FörstÄr du vad jag menar?

Riktigt trist om det Àr sÄ. Bra modell, om Àn lite överprisad kan jag tycka.

Men om alla menar Time Promotion nÀr de sÀger att Breitling sagt sÄ, sÄ Àr TP inte Breitling per se, utan deras generalagentur i Sverige. Breitling Àr ofta hemliga med nya modeller och vilka som ska försvinna. Men TP kanske inte ens kan bestÀlla den lÀngre? MÀrkligt att den finns pÄ hemsidan.

@Filip Dudeson gÄr Chronomat 41 att bestÀlla fortfarande?
GÄr sÀkert att bestÀlla sÄ lÀnge de har i lager, Àven om de skulle slutat med produktionen av dem.
RÀtt sÀker pÄ att de sa det nÀr vi var pÄ Breitling eventet. Att 41an skulle tas ur produktion för den inte sÀljer i nÀrheten av lika bra som 44an runt om i vÀrlden. Sen nÀr det hÀnder Àr en helt annan frÄga.

FörstÄr vad du menar och alla har sÄklart rÀtt att tycka hur dom vill.. Men gÄr man ner pÄ sÄdan detaljnivÄ sÄ blir ju allt likt varandra. Typ Ferrari Àr lika Volvo.
BÄda har 4 hjul, ratt, kaross, chassi, motor, bromsar osv.. men tittar du i verkligheten sÄ ser dom vÀldigt annorlunda ut. FörstÄr du vad jag menar?
Ja jag förstÄr dig, men de flesta klockmodeller har inte den kombination som jag radat upp. Det finns likheter och det finns skillnader, t ex att de har de smÄ tavlorna finns pÄ samma stÀlle hjÀlper till att skapa likheter. Jag sökte och sÄg likheterna mellan dessa tvÄ modeller, inte skillnaderna, ur ett mer allmÀnt klockperspektiv. Jag ska prova en Cronommat 41 om jag kommer Ät. Tack för input! Jag kan sÀga att du sÀkert kan detta djupare dÄ jag gÄtt mest efter bilder, inte riktiga grejer. Jag ser att ingen har gillat bilden pÄ Daytona och det Àr sÄ det ska vara i en entusiast-trÄd.

Tillbaka
Topp