• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja du, vet inte riktigt vad som hÀnde:)
Kul ju. :) Jag Àr pÄ jakt efter den gula Freccen som man ser i min avatar. Jag hade en sÄn men den var lite defekt sÄ den fick returneras. Inte helt lÀtt att hitta med mina preferenser till ok pris. Finns en pÄ C24 men den Àr för mjukpolerad.
Sen skulle jag inte banga pÄ att komplettera min röda Red Arrows med en röd Àkta kommunistkinesbratte, Deng Xiaoping:
chronomat_se_feigao.jpg

Eller gul eller röd "the world is yours":
THE WORLD IS yours.jpg
chronomat_se_scarface_red.jpg

BREITLING-E73360-SD.jpg

Fortfarande stört sugen pÄ en gultavlad Breitling-kvartskrono! :arghh:
(Var bara tvungen att fÄ ur mig lite frustration).
M1 Àr grym
hÀr Àr min favvo avenger: avenger sixtynine rattrapante,riktigt cool kvartsare IMHO
de dubbla sekvisarna ,en med ankaret och en med "B" et,,,so synkar upp vid nollstÀllning, Àr porr för mej;)
120-Copy2.jpg

121-Copy2.jpg

Senast Àndrad:
Vi Àter mest sushi till frukost hÀr i fjolltrÀsk. Om vi hinner mellan mediejobben förstÄs...
Fy Jens. Det heter bara fjolltrÀsk norr om Sundsvall typ. Du som sthlmare fÄr inte anvÀnda det ordet, det spÀr bara pÄ hatet mot oss :p (Àven om jag utvandrat frÄn huvudstaden..)

Fy Jens. Det heter bara fjolltrÀsk norr om Sundsvall typ. Du som sthlmare fÄr inte anvÀnda det ordet, det spÀr bara pÄ hatet mot oss :p (Àven om jag utvandrat frÄn huvudstaden..)
GBG mÄste vÀl ÀndÄ vara Breitlings huvudstad sÄ du Àr nog förlÄten.

• Like
Reactions: Oli
Breitling har ju en jÀvla massa heritagemodeller!
NÄgra men deras historia Àr otroligt mkt djupare Àn Transocean, SOH och de. De kÀnns dessutom lite för omgjorda för att falla mig smaken. Navitimer finns ju ocksÄ iof, men den har aldrig blivit gammal, en klassiker som aldrig dör. BlÀddrar man i gammal litteratur finns det sÄ otroligt mycket mer att ta inspiration av. Som det Àr idag Àr de nÀstan en minitillverkare ute i vÀrlden, lÄngt ner pÄ listor. De behöver göra nÄgot för att attrahera fler mÀnniskor, och de sitter pÄ en av de mest klassiska kronograftillverkarnas brand vilket jag tycker Schneider skullle ha kunna göra mer av.

Oss? Du Àr numera göteborgare som Àter mos pÄ korven(!), kallar det special fast det inte Àr sÄ speciellt, och har en fÀrg pÄ kebabsÄsen. :p

NÄgra men deras historia Àr otroligt mkt djupare Àn Transocean, SOH och de. De kÀnns dessutom lite för omgjorda för att falla mig smaken. Navitimer finns ju ocksÄ iof, men den har aldrig blivit gammal, en klassiker som aldrig dör. BlÀddrar man i gammal litteratur finns det sÄ otroligt mycket mer att ta inspiration av. Som det Àr idag Àr de nÀstan en minitillverkare ute i vÀrlden, lÄngt ner pÄ listor. De behöver göra nÄgot för att attrahera fler mÀnniskor, och de sitter pÄ en av de mest klassiska kronograftillverkarnas brand vilket jag tycker Schneider skullle ha kunna göra mer av.
"Problemet" Àr brist pÄ in house, blanka boetter och galna priser pÄ in house. Fixar de det och kör pÄ sÄ lÀr de kunna vÀxa.
Homagemodeller i all Àra med utveckligen behöver drivas framÄt, inte bakÄt.
//Med vÀnlig hÀlsning, analytikern. ;)

Helt seriöst sÄ tror jag Breitling har nischat sig för mycket Ät USA, precis som TAG har, nÀr 44-46mm Àr den nya standarden sÄ tappar man mÄnga kunder helt i onödan.

Och priserna, man betalar inte hi end priser för ett inhouseverk frÄn Breitling, eller jo, om man Àr fullstÀndigt galen eller Àr gjord av pengar, inte annars.

Rolex Rolex, överallt Rolex. :wtf:
Inte ofta man ser Breitling i stockholm faktiskt. Rolex överallt + en miljard tjejer med guldmÄlade parfymdykare och lika mÄnga killar med GANT-liknande pÄ fÀrgglatt nato.
De gÄnger jag Äkt Roslagsbanan har jag spottat ovanligt mÄnga Breitling. Ren slump? Vet ej. Eller sÄ gillar TÀby-borna och de ute i roslagen brattar lite mer...

Tillbaka
Topp