• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"Problemet" Àr brist pÄ in house, blanka boetter och galna priser pÄ in house. Fixar de det och kör pÄ sÄ lÀr de kunna vÀxa.
Homagemodeller i all Àra med utveckligen behöver drivas framÄt, inte bakÄt.
//Med vÀnlig hÀlsning, analytikern. ;)

Helt seriöst sÄ tror jag Breitling har nischat sig för mycket Ät USA, precis som TAG har, nÀr 44-46mm Àr den nya standarden sÄ tappar man mÄnga kunder helt i onödan.

Och priserna, man betalar inte hi end priser för ett inhouseverk frÄn Breitling, eller jo, om man Àr fullstÀndigt galen eller Àr gjord av pengar, inte annars.
Jag tycker design var bÀttre förr, och gillar klassisk design men med modern teknik/tÀthet etc. Det bÀsta av tvÄ vÀrldar frÄn design och teknik. Sen kan ju typ 1/10 européer bÀra upp en 45+ bratte pÄ nÀstan 2cm ovanför huden med Àran i behÄll, det Àr synd jag hÄller med.

Haha skulle aldrig falla mig in att lÀgga mos pÄ korven. Och det finns samma kebabsÄser hÀr som i Sthlm. :p
Å tusan. NĂ€r jag var Ă„t kebab dĂ€r sist fanns det bara nĂ„n mellanblandsĂ„s typ. Finns det vanlig hederlig tunnbrödsrulle dĂ€r nu? KĂ€nde en Göteborgare som inte ens visste vad det var för nĂ„gra Ă„r sedan. :) Vet @yonsson mĂ„nntro? ;)

Kallas kort och gott för kebabrulle i GBG. :)
Hehe jag visste det. :) Äkta göteborgare vet inte vad tunnbrödsrulle Ă€r. Detta Ă€r en tunnbrödsrulle:
IMG_7105.jpg

En fin variant Àr gourmetrullen med rostbiff och steppsallad: (hade heller inte min göteborgsvÀn hört talas om)
2315783397_33aa70385b.jpg

För att motverka OT, sÄ skriver jag hÀrmed: #breitling

Hehe jag visste det. :) Äkta göteborgare vet inte vad tunnbrödsrulle Ă€r. Detta Ă€r en tunnbrödsrulle:
IMG_7105.jpg

För att motverka OT, sÄ skriver jag hÀrmed: #breitling
Heter vÀl tunnbrödsrulle hÀr med? Eller Àr det dÀr en hel special i bröd?

*edit
Aldrig sett en gourmtrulle i mitt liv.

Senast Àndrad:
hmmm...
för en vecka sen sÄg jag en Top Time 814 (eller liknande) pÄ en auktion (tror det var pantbanken.se). Men hittar inte den nu.
NÄgon annan som har sett den eller Àr den tillbakadragen?

(sluta prata mat och OT bara för att öka antal inlÀgg) :) :) :) :p :p :p

hmmm...
för en vecka sen sÄg jag en Top Time 814 (eller liknande) pÄ en auktion (tror det var pantbanken.se). Men hittar inte den nu.
NÄgon annan som har sett den eller Àr den tillbakadragen?

(sluta prata mat och OT bara för att öka antal inlÀgg) :) :) :) :p :p :p
Jag bjöd pÄ en sÄn hÀrom veckan pÄ ebay tror jag det var, men den gick för högt sÄ jag hoppade av.

PS. de andra kör OT. Jag lÀgger in en bratterelaterad hashtag. ;)

Jag bjöd pÄ en sÄn hÀrom veckan pÄ ebay tror jag det var, men den gick för högt sÄ jag hoppade av.

PS. de andra kör OT. Jag lÀgger in en bratterelaterad hashtag. ;)
Fegis... :p :p och nu sitter du hÀr och pratar mat istÀllet för att prata en 814 :p :)
Vad gick den pÄ?

Den hÀr som jag sÄg hade utgÄngspris pÄ 3-4000kr (eller sÄ har jag bara drömt) :)

Heter vÀl tunnbrödsrulle hÀr med? Eller Àr det dÀr en hel special i bröd?

*edit
Aldrig sett en gourmtrulle i mitt liv.
Du vÀxte upp vid Odenplan ju. Mitt pÄ Odenplan innan de byggde om torget helt fanns en korvmoj som sÄlt sÄna rullar sÄ lÀnge jag kan minnas + varje grillkiosk i hela sthlm har gourmetrulle, ibland har de bytt ut rostbiffen mot lövstek och kallar det lövsteksrulle. Men det Àr steppsalladen och rostade löken som Àr grejen, bÄde rostbiff och lövstek funkar. Hemlagat mos ett mÄste oavsett tunnbrödsrulle. :)

Fegis... :p :p och nu sitter du hÀr och pratar mat istÀllet för att prata en 814 :p :)
Vad gick den pÄ?

Den hÀr som jag sÄg hade utgÄngspris pÄ 3-4000kr (eller sÄ har jag bara drömt) :)
Ska försöka hitta den om den nu var pÄ ebay..

Vad gick den pÄ?

Hittar den ej i historiken av bud. Det var i slutet av nov. Min tidsuppfattning Àr inte den bÀsta. SlÀnger ivÀg sÄ mÄnga bud. SÄ hÀr sÄg den ut. Laddade ner bilden. OM det nu ens var frÄn ebay men jag tror det.
s-l1600.jpg.jpeg

Minns inte vad den gick för. 20-25 nÄt?

Tack för all info och lÀnkarna, ska lÀsa pÄ nÀr jag fÄtt ordning pÄ ungarna.
Verkligen spÀnnande att köpa en klocka som man har 0% koll pÄ och funderat hela 6,8 sekunder innan man köpte, dessa brukar bli mest lyckade/roliga klockorna i samlingen:)
Nu har jag tvÄ Breitling, verkar som jag blivit en Breitling samlare utan att sjÀlv förstÄ det.
Den första köpte jag i mars frÄn AD, det var pÄ dagen jag fyllde 40, och var tvungen att ha en klocka som var stÀmplad pÄ min 40 Ärs dag.
Det blev dÄ en Avenger II GMT med ungefÀr lika lÄng betÀnketid tid som denna.
Breitling verkar ha nÄgon slags dragningskraft som gör att man bara trycker pÄ köpknappen utan att veta vad man sysslar med.
TvÄ riktigt bra spontanköp!

Inte ofta man ser Breitling i stockholm faktiskt. Rolex överallt + en miljard tjejer med guldmÄlade parfymdykare och lika mÄnga killar med GANT-liknande pÄ fÀrgglatt nato.
De gÄnger jag Äkt Roslagsbanan har jag spottat ovanligt mÄnga Breitling. Ren slump? Vet ej. Eller sÄ gillar TÀby-borna och de ute i roslagen brattar lite mer...
Föroryssyndrom:)
HÀr pÄ söder har alla gamla DJs

Jag tycker design var bÀttre förr, och gillar klassisk design men med modern teknik/tÀthet etc. Det bÀsta av tvÄ vÀrldar frÄn design och teknik. Sen kan ju typ 1/10 européer bÀra upp en 45+ bratte pÄ nÀstan 2cm ovanför huden med Àran i behÄll, det Àr synd jag hÄller med.

+45mm, nÀstan 2cm ovanför huden och heeeelt underbar ;)

IMG_4111.JPG

IMG_4109.JPG

IMG_4110.JPG

Senast Àndrad:

Typ 2cm pĂ„ höjden och 44a Ă€r dĂ€remot alldeles lagom pĂ„ en liten handled â˜ș
IMG_2388.JPG

Tillbaka
Topp