• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hehe, ploj vete fan, lekfull skulle jag sÀga. Jag hade gÀrna haft en gultavlad dykarbratte i sommar.
Jag gillar inte heller titan pÄ alla klockor, pÄ mindre klockor blir det knas men pÄ större klockor blir det kanon.
+1
Finns en anledning att gamla titanseawolfs kostar lika mycket som helt nya i stÄl, titan Àr helrÀtt pÄ rÀtt klocka!
De nya Àr en millimeter större dessutom, tillsammans med vikten blir det tvÄ helt olika klockor nÀr det kommer till bÀrbarhet.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Din skorsten och riders Àr de matta eller blanka? Mina Àr blanka. Min har Àven PCL pÄ proettan. Skulle föredragit helmatt lÀnk men kan iof dra pÄ den helmatta lÀnken frÄn min gula Superocean. :)

Blanka. Enda missen Àr att lÀnken borde vara blank pÄ sidorna. Det hade varit Ànnu bÀttre.
DSC_0448-01-01.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blanka. Enda missen Àr att lÀnken borde vara blank pÄ sidorna. Det hade varit Ànnu bÀttre.
DSC_0448-01-01.jpeg
Ja eller matt pÄ sidan av boetten sÄ det blir matchning. Bar Ä slÀng som de Àr nu... :)
Coola med Bluebirden Àr att den verkligen Àr helt matt överallt. Har inte haft nÄgon annan totalt mattad. Enda blanka ytan tror jag sitter pÄ vingarna pÄ urtavlan.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ja eller matt pÄ sidan av boetten sÄ det blir matchning. Bar Ä slÀng som de Àr nu... :)
Coola med Bluebirden Àr att den verkligen Àr helt matt överallt. Har inte haft nÄgon annan totalt mattad. Enda blanka ytan tror jag sitter pÄ vingarna pÄ urtavlan.

SÄhÀr ska en lÀnk se ut. Jag gillar blandning av polerat och borstat. Det ger en bra kontrast tycker jag.
DSC_2318-01-01.jpeg
 

Karlsson

Panerai
+1
Finns en anledning att gamla titanseawolfs kostar lika mycket som helt nya i stÄl, titan Àr helrÀtt pÄ rÀtt klocka!
De nya Àr en millimeter större dessutom, tillsammans med vikten blir det tvÄ helt olika klockor nÀr det kommer till bÀrbarhet.

MÄste Àven lyfta den gula fÀrgen pÄ titanvarianten! Tycker den Àr lite mattare och kanske lite mer Ät senapshÄllet, inte lika klargul som den nyare. Passar som du sÀger grymt till materialet
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
MÄste Àven lyfta den gula fÀrgen pÄ titanvarianten! Tycker den Àr lite mattare och kanske lite mer Ät senapshÄllet, inte lika klargul som den nyare. Passar som du sÀger grymt till materialet
Hehe, tÀnkte skriva det ocksÄ men det kÀndes som för mycket sÀljsnack nÀr jag rÄkar ha en ute till salu. :angel:
Den gula fÀrgen Àr mycket bÀttre ocksÄ sÄklart!

LÀste till min förskrÀckelse om ploj nÄgra sidor bak, skÀms! :D
Blir ju inte mycket tooligare Àn en gultavlad 44mm dykarklocka speccad till 3000 M!
 

JohanHLM

Rolex
Har fÄtt lite osunda tankar med anledning av att jag köpt en del nytt under de senaste veckorna.
Eftersom Bvlgari Àr osÀljbart hÀr kan det bli aktuellt att offra min B13352. Vad Àr ett rimligt pris för denna? Enligt Chrono24 kostar de en förmögenhet men det kan vÀll inte stÀmma att de numera ligger mellan 20-30 tkr? SjÀlv uppskattar jag att det skulle gÄ att fÄ ut 13-15k för den och antar att Chrono24 priserna Àr fantasipriser, eller?
Denna Àr uttagen hos svensk AD oktober 2000 och Àr helt komplett med box, papper och alla lÀnkbitar. Har en hel del smÄ mÀrken/repor eftersom den Àr opolerad. Troligtvis Àr den aldrig servad eller Ätminstone inte i nÀrtid och den tappar 20-30s/dygn samt kÀnns nÄgot tung i uppdraget vilket förvisso alla Chronomat som jag haft kÀnts. Hade ingen bild pÄ bara den pÄ denna telefonen sÄ bortse frÄn krims kramset till vÀnster :)
@Camo00 givetvis har du förtur om den Äker ut till försÀljning men förhoppningsvis tar jag mitt förnuft tillfÄnga och behÄller den :)
IMG_0561.JPG
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har fÄtt lite osunda tankar med anledning av att jag köpt en del nytt under de senaste veckorna.
Eftersom Bvlgari Àr osÀljbart hÀr kan det bli aktuellt att offra min B13352. Vad Àr ett rimligt pris för denna? Enligt Chrono24 kostar de en förmögenhet men det kan vÀll inte stÀmma att de numera ligger mellan 20-30 tkr? SjÀlv uppskattar jag att det skulle gÄ att fÄ ut 13-15k för den och antar att Chrono24 priserna Àr fantasipriser, eller?
Denna Àr uttagen hos svensk AD oktober 2000 och Àr helt komplett med box, papper och alla lÀnkbitar. Har en hel del smÄ mÀrken/repor eftersom den Àr opolerad. Troligtvis Àr den aldrig servad eller Ätminstone inte i nÀrtid och den tappar 20-30s/dygn samt kÀnns nÄgot tung i uppdraget vilket förvisso alla Chronomat som jag haft kÀnts. Hade ingen bild pÄ bara den pÄ denna telefonen sÄ bortse frÄn krims kramset till vÀnster :)
@Camo00 givetvis har du förtur om den Äker ut till försÀljning men förhoppningsvis tar jag mitt förnuft tillfÄnga och behÄller den :)
IMG_0561.JPG
Den dÀr Àr superfin. 52:an (och bb 53:an) Àr ju det sista ufot. HÄller med att c24-priserna Àr helt off ibland. Jag skulle sÀga 15-20 beroende pÄ tid och rum. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Å fasen, 15-20 tkr för en oservad som denna? Hade rĂ€knat med att kunna fĂ„ ut absolut max 15k.
52an Àr ju den snyggaste och modernaste. Fullset, pilotlÀnk och allt. 15 lÀr inte vara nÄgra problem tror jag. 20 kanske svÄrare pga servicebehovet men man vet aldrig. Inte den vanligaste modellen. Den har de snyggaste subtavlorna av alla chronomater tycker jag.
 

JohanHLM

Rolex
52an Àr ju den snyggaste och modernaste. Fullset, pilotlÀnk och allt. 15 lÀr inte vara nÄgra problem tror jag. 20 kanske svÄrare pga servicebehovet men man vet aldrig. Inte den vanligaste modellen. Den har de snyggaste subtavlorna av alla chronomater tycker jag.
HÄller med dig om att subtavlorna i guld/blÄ som denna Àr betydligt snyggare Àn de som Àr i helguld.
Dumt att den var vÀrd mer Àn jag rÀknat med eftersom det blir en större anledning att krÀnga den :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
GÀller det samtliga BB 44or generellt, eller frÄn en viss serie?
La inte mÀrke till detta dÄ jag testade den, men bukar iofs inte fokusera sÄ mycket pÄ lumen.
Har bara sett det pÄ de modeller som har den "vintage" lumen som bb44, airborne mm. TyvÀrr ser man det lite för ofta pÄ dessa modeller, skulle tro att den dÀr fÀrgen pÄ lysmassan drar ihop sig ett tag efter applicering eller nÄgot sÄdant, förstÄr inte hur dom kan gÄ igenom QC annars.
 
Har bara sett det pÄ de modeller som har den "vintage" lumen som bb44, airborne mm. TyvÀrr ser man det lite för ofta pÄ dessa modeller, skulle tro att den dÀr fÀrgen pÄ lysmassan drar ihop sig ett tag efter applicering eller nÄgot sÄdant, förstÄr inte hur dom kan gÄ igenom QC annars.
Intressant info, mÄste kolla upp det i verkligheten för att se vad du menar, synd pÄ annars riktigt fina klockor.
För mig spelar iofs inte lumen nÄgon större roll och det Àr inget jag fokuserat pÄ nÀr jag tittat pÄ klockor förr, men det Àr ju trÄkigt med avvikelser pÄ nÄgot som annars imponerar vÀldigt nÀr det gÀller detaljer.
 

svesam

Rolex
Har hÀmnaren gjort mig till owg...??

Sedan Avenger II GMTn landade hos mig har jag i princip inte anvÀnt nÄgot annat. KÀnner heller inget sug efter annat och hÀnger mindre och mindre pÄ KS.
Har jag nÄtt end game...
Ska allt annat sÀljas och jag o hÀmnaren leva lyckliga i alla dar...

Eller ska rent av hÀmnarelÀndet sÀljas sÄ jakten efter nÀsta godbit börjar..,

Vilse i pannkakan, rÄd frÄn panelen behövs :)

IMG_4348.JPG
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Har hÀmnaren gjort mig till owg...??

Sedan Avenger II GMTn landade hos mig har jag i princip inte anvÀnt nÄgot annat. KÀnner heller inget sug efter annat och hÀnger mindre och mindre pÄ KS.
Har jag nÄtt end game...
Ska allt annat sÀljas och jag o hÀmnaren leva lyckliga i alla dar...

Eller ska rent av hÀmnarelÀndet sÀljas sÄ jakten efter nÀsta godbit börjar..,

Vilse i pannkakan, rÄd frÄn panelen behövs :)

IMG_4348.JPG

Jag kan inte slÀppa tanken pÄ en Gmt med StÄlfisk borstning. Den skulle kÀnnas som end game.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har hÀmnaren gjort mig till owg...??

Sedan Avenger II GMTn landade hos mig har jag i princip inte anvÀnt nÄgot annat. KÀnner heller inget sug efter annat och hÀnger mindre och mindre pÄ KS.
Har jag nÄtt end game...
Ska allt annat sÀljas och jag o hÀmnaren leva lyckliga i alla dar...

Eller ska rent av hÀmnarelÀndet sÀljas sÄ jakten efter nÀsta godbit börjar..,

Vilse i pannkakan, rÄd frÄn panelen behövs :)

IMG_4348.JPG
Usch dÄ, sÀlj och kom in i manin igen. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
IMG_3854.JPG
Vad tycker ni om nya klockan ?:)
Jag har alltid gillat D-modellerna mer Àn B. SÄ rÀtt med guldbezel. Men det ultimata skulle vara en blandad halvfrankenmodd:
Guldkrona och guldraiders frÄn en B att sÀtta pÄ en D skulle bli riktigt riktigt frÀscht. :)
Men oavsett grymma klockor allihopa, Ànnu mer med tvÄtonslÀnken till.
 
Topp