• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SjÀlv funtar jag pÄ denna skönhet:
image.jpeg
Det var grymt! Kan Aldrig bli för mycket gult! :cool:

Hej!
PremiÀr i denna trÄden för mig. Ska köpa sommardykare i Är och var först inne pÄ submariner men det kÀnns som halva bekantskapskretsen gÄr runt med sÄdana. Hade sedan bestÀmt mig för en tudor black bay svart nÀr jag ramlade över nya Superocean II.
image.jpeg

Kan vÀl direkt erkÀnna att jag aldrig varit ett Breitlingfan, det har kÀnts för blingigt och prÄligt för mig. Kollade dock lite pÄ Superocean Heritage nÀr de kom men de var lite för glittriga IRL. Denna kÀnns dock mer clean och jag gillar typsnittet pÄ siffrorna jÀmfört med den förra modellen.

NÄgon hÀr som har denna? NÄgra initierade synpunkter frÄn experterna i brattetrÄden?

Hej!
PremiÀr i denna trÄden för mig. Ska köpa sommardykare i Är och var först inne pÄ submariner men det kÀnns som halva bekantskapskretsen gÄr runt med sÄdana. Hade sedan bestÀmt mig för en tudor black bay svart nÀr jag ramlade över nya Superocean II.
image.jpeg

Kan vÀl direkt erkÀnna att jag aldrig varit ett Breitlingfan, det har kÀnts för blingigt och prÄligt för mig. Kollade dock lite pÄ Superocean Heritage nÀr de kom men de var lite för glittriga IRL. Denna kÀnns dock mer clean och jag gillar typsnittet pÄ siffrorna jÀmfört med den förra modellen.

NÄgon hÀr som har denna? NÄgra initierade synpunkter frÄn experterna i brattetrÄden?
Har en vÀn som har en sÄdan, han Àr mycket nöjd, och han bytte frÄn en b01 chronomat sÄ den bör ju vara bra.
Jag Àr dock lite skeptisk till gummi i vridringen.

Efter drygt en vecka med min första Breitling tÀnkte jag dela med mig av vad jag tycker om den hittills.
+ meshlÀnken, den Àr skön och snygg
+ stÄl och svart gör att flera fÀrger pÄ armband funkar
+ bezelen, riktigt snyggt utan siffror & prickar
+ att Bratte B:et stÄr rÀtt nÀr kronan Àr inskruvad

- den Àr riktigt snygg och funkar till allt för mig. Med mesh kan jag ha den till kostym.
- bezelen lÄter metalliskt, brukligt och högt. Inte alls sÄ inbÀddat och dÄvt som de mina Seiko gjort.
- urverket lÄter ocksÄ brukligt och metalliskt. Inte alla lika mysigt som min Speedy.
- vÀl mycket text pÄ urtavlan, sex rader
- lumen hÄller inte över natten
TyvÀrr gör ljuden frÄn bezelen och urverket att klockan kan upplevas som dÄlig, det kan jÀmföras med en cykel som behöver smörjas. Nu har jag vant mig men i början var det störande.
image.jpeg

Det Àr utseendet som fÄr mig att gilla den hÀr. Och jag gillar den skarpt.
Trevlig helg

Efter drygt en vecka med min första Breitling tÀnkte jag dela med mig av vad jag tycker om den hittills.
+ meshlÀnken, den Àr skön och snygg
+ stÄl och svart gör att flera fÀrger pÄ armband funkar
+ bezelen, riktigt snyggt utan siffror & prickar
+ att Bratte B:et stÄr rÀtt nÀr kronan Àr inskruvad

- den Àr riktigt snygg och funkar till allt för mig. Med mesh kan jag ha den till kostym.
- bezelen lÄter metalliskt, brukligt och högt. Inte alls sÄ inbÀddat och dÄvt som de mina Seiko gjort.
- urverket lÄter ocksÄ brukligt och metalliskt. Inte alla lika mysigt som min Speedy.
- vÀl mycket text pÄ urtavlan, sex rader
- lumen hÄller inte över natten
TyvÀrr gör ljuden frÄn bezelen och urverket att klockan kan upplevas som dÄlig, det kan jÀmföras med en cykel som behöver smörjas. Nu har jag vant mig men i början var det störande.
image.jpeg

Det Àr utseendet som fÄr mig att gilla den hÀr. Och jag gillar den skarpt.
Trevlig helg
Och den översta minuspunkten ska sÄklart vara ett plus!

Har en vÀn som har en sÄdan, han Àr mycket nöjd, och han bytte frÄn en b01 chronomat sÄ den bör ju vara bra.
Jag Àr dock lite skeptisk till gummi i vridringen.

Yes, hade nÄn liknande vridning pÄ en gammal tag heuer. Drog till sig ludd och blev inte direkt snyggare med tiden!

Tack för feedback, Àr gummiproblemet nÄgot som krÀver vÄrd/underhÄll eller blir den gradvis sÀmre och sen byter man insert vid service? Ska ta mig till AD i dagarna och klÀmma lite.

Tack för feedback, Àr gummiproblemet nÄgot som krÀver vÄrd/underhÄll eller blir den gradvis sÀmre och sen byter man insert vid service? Ska ta mig till AD i dagarna och klÀmma lite.
Gummi Àr ju en fÀrskvara sÄ jag antar att man fÄr ta hand om det under tiden man har det, Àr dock Àven rÀtt sÀker pÄ att Breitling byter ut det inlÀgget vid service/behov.

Tillbaka
Topp