• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hittade ett gammalt lÀder med original spÀnne som satt pÄ en seiko jag hade en gÄng innan jag sumpade den pÄ fyllan tyvÀrr!

Men det matchade denna Breitling WINGS alldeles utmÀrkt tycker jag! Har haft svÄrt att hitta nÄgot som har kÀnns helt rÀtt!
DSC_3146.JPG
DSC_3150.JPG
DSC_3151.JPG
DSC_3153.JPG
DSC_3154.JPG

Ska bara försöka att hitta ett Breitling spÀnne som mÀter 16mm.
DSC_3162.JPG

Den vÀger ju inte ett skit som sagt. Jag har 18cm handled och tycker den sitter kanon, framförallt pÄ nato. Gummit lÀgger toll nÄgra mm pÄ lug2lug.

Men nato ihop med den dÀr speciallösningen för bandmontage, hur funkar det egentligen?

TÀnk om nÄn Àgare av denna klocka med 17cm handleder kunde posta en bild eller tvÄ?

Men nato ihop med den dÀr speciallösningen för bandmontage, hur funkar det egentligen?

TÀnk om nÄn Àgare av denna klocka med 17cm handleder kunde posta en bild eller tvÄ?
För oss 17-taggare fÄr man kolla tillbaka i tiden nÀr inte alla kÀkade flottiga hamburgare och drack pepsi till frukost. :)
Nu blir jag vÀl bannad och stenad, men detta Àr iallafall en liten halvbratte...typ...
IMG_6926.JPG

Hur hÄllbar Àr den dÀr plasten egentligen? Jag Àr inte sÄ pÄlÀst om materialet Àrligt talat. Vad hÀnder vid en riktigt hÄrd ding pÄ bandhornet? Eller vid tapp i asfalten? Har den nÄgon siffra pÄ hÄrdhetsskala?
Har inga siffror men Inoxen Àr ju ocksÄ i gjuten kolfiberkomposit bla bla bla och den tÄl ett fall frÄn 10 meter.

dÄ ja kÀnde pÄ den pÄ ERIKSON URHANDEL Mini Basel och talade med Andreas frÄn Breitling.
Jag tyckte att stiften som satt i gummi lÀnken gled lÀtt ut.
Det var ju original bandet iofs.
//Simon
NÀr den sitter pÄ?

Ja vi fÄr se om Yonssons Àr kvar efter semestern eller i nÄgon skogsdunge alternativt sjöbotten. :)

Har fÄtt ett svÄrt sug efter en Breitling men har svÄrt att landa i vad jag ska köpa.

UtseendemÀssigt sÄ gillar jag Avenger 2 GMT och senaste modellen av Colt 41. Finns det nÄn annan modell jag borde kolla in? FÄr gÀrna vara en Quartz men inte för stor dÄ jag har ynka 17cm handleder. Seiko Sumo och Pelagos har jag burit utan nÄgra som helst problem och de Àr ju hyfsat stora.

Tacksam för bra förslag :)

Edit: begagnat gÄr bra sÄ lite Àldre modeller Àr ocksÄ intressant.

Senast Àndrad:
Har fÄtt ett svÄrt sug efter en Breitling men har svÄrt att landa i vad jag ska köpa.

UtseendemÀssigt sÄ gillar jag Avenger 2 GMT och senaste modellen av Colt 41. Finns det nÄn annan modell jag borde kolla in? FÄr gÀrna vara en Quartz men inte för stor dÄ jag har ynka 17cm handleder. Seiko Sumo och Pelagos har jag burit utan nÄgra som helst problem och de Àr ju hyfsat stora.

Tacksam för bra förslag :)
Kollat hemsidan? Nya Superocean Chrono 42 lÀr ju funka. Eller kommande B60.

IMG_5775.JPG

Blackbird Àr ocksÄ cool, en sÄdan Àr jag sugen pÄ. Den Àr 43mm.

Tillbaka
Topp